دانستنی ها و مسائل جنسی

علائم خودارضایی در چهره دختر و پسر قابل تشخیص است؟

همه چیز درباره تاثیر خودارضایی بر چهره

خودارضایی به معنای هر گونه تحریک سیستم تولید مثل بدن به منظور دستیابی به لذت جنسی در فرد است. افرادی که خودارضایی می کنند به علت ترشح هورمون دوپامین که غالبا در زمان لذت و رضایت در بدن ترشح می گرددبه صورت موقت احساس آرامش می کنند اما بعد از مدتی همه چیز تغییر می کند و فرد با دنیایی از عذاب وجدان و احساس گناه و حتی ترس از عوارضی که ممکن است در آینده گریبان گیر او باشد ، تنها می ماند. در این بخش از دانستنی های مسائل جنسی آی آر سوشیال قصد داریم بدانیم که آیا علائم خودارضایی در چهره دختر و پسر قابل تشخیص است؟

طبق آموزه های دینی و فرهنگی اسلامی ، عمل استمناء یا خودارضایی ، آثار منفی و مخرب فراوانی بر بدن و روح فرد دارد و با تکرار مداوم و وابستگی فرد به این عمل ، این عوارض در فرد افزایش می یابد و شانس پاک سازی آن از بدن فرد کاهش می یابد.علاوه بر دختران و پسران جوان که از وجود شریک جنسی بی بهره اند ، گاها حتی مردان و زنان متأهل نیز خودارضایی می کنند.

با آن که به درست یا غلط این عمل در اسلام ، یک عمل ناپسند ، یک گناه بزرگ و چه بسا گناهی کبیره است ، خودارضایی از گذشته ، یکی از سالم ترین و در دسترس ترین روش های ارضای میل جنسی بوده است و وجود آموزه های دینی و فرهنگی نه تنها باعث حذف و ترک این عمل نشده است ، بلکه زمینه ای برای گسترش پنهان کاری و رواج انزواست.

خودارضایی در دختران

دختران در تمام فرهنگ ها ، به معصوم ترین و پاک ترین موجودات زمین معروف اند.چه بسا فرهنگ ناصحیحی که دختران را از ابراز میلشان به ازدواج و روابط جنسی باز می دارد و قصد و نیت اولیه را ، تنها حق پسران می داند. از همین رو ، بسیاری از دختران در مراحل حساس زندگی خود ، دست به ارضای نیاز خود به صورت مستقل می کنند. جالب است که بدانید چنین فرهنگ های مخرب ، نه تنها دلیلی بر پاک ماندن دختران و آماده سازی آن ها برای بنیان سالم یک خانواده ی اسلامی نیست ، بلکه چنین آموزه هایی در نهایت به ایجاد دخترانی افسرده و منزوی و گاها انحرافات جنسی در جامعه منجر می شود.

عوارض خودارضایی در دختران

طبق آموزه های فرهنگی و اجتماعی فراوانی که در بسیاری از سایت های اینترنتی در دسترس است ، چه بسیار عوارضی که برای خودارضایی در دختران و زمان بر شمرده شده است. لازم به ذکر است که بدانید بسیاری از این عوارض ذکر شده نه تنها پایه و اساس علمی موثقی ندارند و هیچ رفرنس پزشکی معتبری آنها را تایید ننموده است ، بلکه ناشی از جهل و خرافات جامعه ایست که دختران را ، موجوداتی بدون غریزه ی جنسی و نیازهای اولیه انسانی می بیند.

نتیجه ی این آموزش های نادرست چه می تواند باشد ؟ بجز افسردگی ، عذاب روحی دختر به خاطر انجام یک گناه بزرگ و درگیری ذهنی بیشتر او که نه تنها توانایی فکر و تصمیم گیری صحیح را از او می گیرد بلکه او را یک قدم به انحرافات جنسی بزرگتر نزدیک می کند.

مطلب پیشنهادی:  آیا خودارضایی غسل دارد؟

برخی از این عوارض عبارت است از:

کسالت ، کبودی چشم ها ، رنگ پریدگی صورت ، کدر شدن چشمان و نابینایی ، خستگی مفرط، ریزش مو ، یأس و نا امیدی ، لاغری و نا زیبایی صورت ، سردردها ی میگرنی ، افسردگی و انزوا ، زوال عقل ، پرخاشگری ، لرزش دست ، مشکلات تناسلی و ناباروری.

و چه بسا سایت هایی که تخیل را به سر حد انتظار رسانده اند و عوارضی هم چون رویش مو در کف دست و پا و کوتاهی قد را ذکر نموده اند.

گاها چنین مطالب زیان باری باعث می شود که دختران ، هر گونه تغییر و لاغری در صورت یا مشکلات تناسلی خود را به خودارضایی نسبت دهند . با این حال تاکید می شود که بسیاری از این موارد به ندرت و آن هم گاها با علل زمینه ای دیگری غیر ازخودارضایی ممکن است رخ بدهد.

با این حال خودارضایی نیز مانند تمام فعالیت های روزانه ، می تواند مضراتی به همراه داشته باشد. از ذکر این مورد نمی توان گذشت که در طول رابطه جنسی همه اعضای بدن زن و مرد به کسب لذت در یکدیگر کمک می کنند و بنابراین عشق و علاقه زوجین به آرامش روحی و جسمی آنان می انجامد ، اما با خودارضایی نیاز عاطفی فرد ، نیاز به لمس شدن و مورد قبول واقع شدن برآورده نخواهد شد.

هم چنین در صورت لمس نادرست می تواند عوارضی هم جون زخم های کلیتورال و یا آسیب به پرده بکارت در صورت لمس عمقی ناحیه تناسلی به همراه داشته باشد.

علائم خودارضایی روی صورت و چهره دختران

گاها بسیاری از دختران که به خودارضایی مفرط اعتیاد دارند ، عوارض را در صورت و زیبایی خود گزارش می کنند.

عوارضی هم چون ریزش مو ، ابرو و مژه ها ، لاغری صورت ، گودی زبر چشم و بثورات جلدی مختلفی که از علت یابی آن ها شرمگین خواهند شد.

نکته قابل توجه این است که بسیاری از این علائم صرفا نمی تواند به تنهایی ناشی از خودارضایی باشد.البته نمی توان منکر این قضیه شد که با خودارضایی مقداری از مایعات بدن از راه منی دفع خواهد شد و برای ساخت این منع ، مقداری از پروتئین بدن مصرف می گردد. اما باید گفت که این پروتئین دفعی ، کاملا از طریق رژیم روزانه قابل تامین است و با این فرض که ریزش موها و گودی چشم را ناشی از کمبود مواد مغذی و ویتامین ها بدانیم ، در صورت داشتن یک رژیم روزانه معمولی ، این مواد به میزان مناسبی در بدن وجود خواهند داشت.

در پایان اشاره می کنیم که تا به امروز ، دلیل موثقی بر کاملا بی ضرر بودن یا عوارض قطعی خودارضایی در دسترس نیست و گاها می توان تعدادی از عوارض را در موارد نادر مشاهده کرد.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پانزده =