اینستاگرام

ارسال کد اینستاگرام از شماره شخصی ایرانسل و رایتل

آیا پیج ما هک شده است؟

قبلا در آموزشی دیگر، توضیحی در مورد مشکل دریافت نکردن پیامک کد اینستاگرام به شما ارائه دادیم و این بار می خواهیم در مورد موضوعی که به نظر می رسد باعث نگرانی برخی از عزیزان شده است و به دست آوردن کدهای ورود به اینستا یا دسترسی به حساب اینستاگرام از طریق یک شماره ایرانسل یا رایتل یا گاهاً بنابر برخی گزارشات، شماره های همراه اول، توضیحاتی را ارائه دهیم.

دریافت کد اینستاگرام از شماره های ایرانسل یا رایتل یا همراه اول

اگر متوجه شوید که کدی که برای ورود به پیج خود درخواست کرده اید (رمز یکبار مصرف پیامکی اینستاگرام) از طریق تعدادی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مانند ایرانسل یا رایتل ارسال می شود ، نگران نباشید. دلیل آن را در ادامه به شما خواهیم گفت. برخی از دوستان نگران هستند که ممکن است امنیت حساب های آنها به خطر افتاده باشد یا حتی هک شده باشند و فکر می کنند به همین دلیل اینستاگرام اخطار “حساب شما به خطر افتاد” را ارسال کرده است ، اما به هیچ وجه اینگونه نیست. این اخطار دلیل دیگری دارد.

چیزی که می توان گفت این است که این احتمال وجود دارد که بعضی اوقات به دلایلی مانند هزینه ارسال پیام کوتاه برای شرکت های خارجی (مانند اینستاگرام) که از چندین بستر پیام کوتاه استفاده می کنند ، این شرکت ها به دنبال راه هایی برای کاهش این هزینه هستند. به همین دلیل آنها سعی می کنند از سرویس های بومی در همان کشور برای ارسال پیامک ها استفاده کنند تا هم هزینه ها کاهش پیدا کند هم احتمال رسیدن پیامک ها افزایش یابد و مشکل ارسال به بلک لیست نیز حل شود.

به عنوان مثال ، اینستاگرام از شماره مجازی ایرانی یک شرکت بومی برای ارسال پیامک به کاربران ایرانی استفاده می کند و این می تواند هزینه ارسال پیام برای اینستاگرام یا سایر شرکت های خارجی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

خطر دریافت کد از شماره شخصی ایرانسل یا رایتل

همانطور که گفتم ، این هیچ ارتباطی با محافظت از صفحه شما یا ریسک صفحه ندارد. البته به شما حق می دهیم که با مشاهده شماره های شخصی بسیار نگران شوید. اما باید بدانید سرویس های پیامکی داخلی قابلیتی دارند که می توانید از طریق شماره هایی که مشابه شماره های شخصی هستند (اما متعلق به اپراتورها هستند) پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. بنابراین دریافت پیامک از شماره های شخصی همیشه به معنای این نیست که شخصی این پیامک را برای شما ارسال کرده است.

برای این که خیالتان کاملاً راحت شود ، بیایید نگاهی به برخی از موارد بیندازیم.

نحوه دسترسی به اینستاگرام از طریق پیام کوتاه

ما قبلاً روش های مختلف دسترسی به اینستاگرام را برای شما توضیح داده ایم. به طور کلی ، سیستم پیام کوتاه اینستاگرام به دو روش قابل استفاده است. یعنی زمانی که قصد ورود به حساب اینستاگرام خود دارید، ممکن است دو نوع پیامک برای شما ارسال شود:

  • ارسال کد شماره از طریق پیامک (چه با خطوط شخصی یا خطوط رسمی بین المللی)
  • ارسال لینک ورود به اکانت شما از طریق پیامک

هنگامی که برای دسترسی به صفحه خود از اینستاگرام کدی درخواست می کنید ، دیدن این کد توسط شخص ثالث یا همان اپراتور (که در اینجا منظور همان اپراتورهای دارای شماره های شخصی هستند) برای شما خطرناک نیست. چرا؟ چون این کد 6 رقمی فقط یک کد 6 رقمی برای شخص سوم یا همان اپراتور است ، یعنی اپراتور تنها مسئول ارسال پیام کوتاه برای شماست و با این کد کاری نمی تواند انجام دهد. چیزی که می بیند تنها یک عدد 6 رقمی است و اصلا نمی داند این کد برای چه اکانتی یا چه پیجی است و یا پیج متعلق به کیست. درست است؟ حالا به حالت بعدی توجه کنید.

مساله بعدی این است که اگر رمز عبور قوی دارید حتی امکان ارسال چنین کدی وجود ندارد. بنابراین ما تأکید زیادی بر این موضوع کرده ایم. فراموش نکنید که یک رمز عبور قوی برای خود انتخاب کنید. هیچ راهی برای دسترسی به صفحه شما وجود ندارد مگر اینکه کسی بتواند از رمز عبور شما استفاده کند. وقتی رمز عبور شما قوی و غیر قابل حدس زدن باشد، چگونه می توانند با آن وارد پیج شما شوند؟ خب معلوم است، نمی توانند. اگر بتوانند یعنی شما بی دقتی کرده اید.

اما در حالت دوم ، به جای کد 6 رقمی ممکن است از سمت اینستاگرام یک لینک بازیابی ارسال شود که این شانس برای شخص سوم (اپراتور ارسال کننده لینک) وجود دارد که بدون نیاز به رمز عبور شما، به حساب شما از طریق لینک دسترسی پیدا کنند که فوراً از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود. بنابراین می بینید که افزودن ایمیل به صفحه اینستاگرام خود چقدر مهم و حیاتی است. اگر این اتفاق افتاد ، می توانید صفحه را در کمترین زمان بازیابی کنید و رمز خود را تغییر دهید یا ورود دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید.

از همه مهمتر ، این اعداد به دلیل داخلی بودن ، به صورت قانونی قابل پیگری هستند و وقتی پیام متنی حاوی لینک از این شماره ها دریافت می کنید ، و پیج تان پس از مثلا 2 ساعت از دریافت کد ، گم می شود و از دسترس خارج می شود (که اصطلاحاً پریدن پیج اینستاگرام هم می گوییم) ، مطمئن باشید که مشکل با این شماره است و شما فقط می توانید با بررسی این شماره مسئول قانونی را دنبال کنید. اما داستان آنچنان که فکر می کنید خطرناک نیست و می توانید با خیال راحت از اینستاگرام استفاده کنید ، اما فراموش نکنید که مشکلات امنیتی در اینستاگرام را همیشه بررسی کنید و امنیت حسابتان را در بالاترین حد ممکن نگه دارید تا از ارسال پیامک اینستاگرام از شماره شخصی ایرانسل، رایتل یا همراه اول هراسی نداشته باشید.

مطالب با موضوع مشابه

این صفحه دارای یک دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =