اینستاگرام

علت دیسیبل شدن، پریدن و حذف اکانت اینستاگرام چیست؟

نحوه برگرداندن پیج حذف و دیسیبل شدن اینستاگرام

چند روزی از بروزرسانی قوانین اینستاگرام می‌گذرد. در قوانین جدید اینستاگرام سخت گیری های بیشتری را اعمال نموده است بطوریکه کاربر می‌بایست بصورت مداوم با پیج خود فعالیت نموده و پست و استوری ارسال نماید. عدم انجام این کار باعث غیر فعال شدن دائم اکانت خواهد شد.

در کنار این موارد، محدودیت های سخت تری در درج کامنت و لایک اعمال نموده است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مدام یک جمله تکراری را در کامنت ها ارسال می‌کنید، اینستاگرام آن ها را به عنوان اسپم شناخته و برای مدتی اجازه درج کامنت و یا زدن لایک را به شما نمی‌دهد.

این موارد در رابطه با ارسال دایرکت ها نیز صادق می‌باشد. نابراین اکیداً پیشنهاد می‌گردد با پیج های خود بصورت روزانه و عادی فعالیت نمائید و پست و استوری منتشر کنید و یک فعالیت منظم داشته باشید.

البته تنها این موارد دلیل دیسیبل شدن پیج نیست. وقتی جمله ترسناک:

your account has been disabled for violating our terms

را می بینید بدانید که هنوز امیدی به بازگردانی پیج دارید. دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام یا غیرفعال شدن پیج اینستاگرام این روزها به یک مشکل بزرگ برای خیلی از افراد تبدیل شده است و شما تنها فرد در این میان نیستید. اما میخواهیم بدانیم که علت دیسیبل شدن این تعداد از پیج ها که روزانه با ما در ارتباطند و از ما راه و چاره میخواهند، آن هم در یک مدت کوتاه چیست؟

بهتر است این موضوع را بدانید که تعداد زیادی از افرادی که دچار این مشکل شده اند از قوانین اینستاگرام و به عبارت بهتر، شبکه های اجتماعی، اطلاع و دانش و تجربه کافی ندارند و همین موضوع منجر به حذف پیج اینستاگرام یا دیسیبل (disable) شدن آن ها می‌گردد.

اما علت های دیسیبل شدن پیج اینستاگرام چیست؟

  • استفاده از ربات‌ها و اتوماسیون ها و خودکار کننده های فعالیت اینستاگرام و به عبارت بهتر، نرم افزارهای تایید نشده توسط اینستاگرام که به نوعی می توانند سوءاستفاده گر نیز باشند.
  • رفتار کاربران که شبیه ربات یا ربات گونه است خود می تواند یکی از دلایل دیسیبل شدن پیج باشد.
  • زیر پا گذاشتن و رعایت نکردن قوانین اینستاگرام هم یکی دیگر از دلایل disable شدن اکانت اینستاگرام است. پس اگر بسیار در این مورد شیطنت وار رفتار می کنید، این را از یاد نبرید. مواردی مثل: بیش از حد فالو یا آنفالو کردن در زمان های کوتاه، لایک کردن های سریع و بی هدف، کامنت های تکراری گذاشتن و ارسال دایرکت های تبلیغاتی و کپی به کسانی که فالوورهایتان نیستند.
  • تخلف کپی رایت و کپی کردن محتوای دیگران آن هم بدون ذکر منبع یا اجازه از صاحب اثر و بدون آنکه از امکان کپی شدن آن محتوا اطمینان داشته باشید. این موضوع ممکن است در صوت، تصویر یا حتی متن صادق باشد.
  • انتشار محتواهای نامناسب و ریپورت شدن بش از حد توسط کاربران که باعث می شود اینستاگرام نیز پیج شما را اسپم شناخته و اکانت شما را ساسپنت یا دی اکتیو و به اصطلاح دیسیبل کند.
  • استفاده از فیلترشکن ها و وی پی ان های رایگان که باعث می شود به دلیل ip های تکراری، پیج شما یک پیج مزاحم تلقی گردد.

با این روش ها از غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام جلوگیری کنید

واقعیت این است که مثل ضرب المثل های قدیمی همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین توصیه ما این است که محدودیت ها و قوانین اینستاگرام را رعایت کنید تا به مشکل کمتری برخورد کنید. برای این که از دیسیبل شدن پیج اینستاگرام خود جلوگیری کنید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • استفاده از ربات ها را متوقف کنید.
  • توجه به قوانین اینستاگرام در خصوص تعداد فالو و آنفالو در روز و ساعت و سایر محدودیت ها که البته این موضوع در هیچ کجا به دقت ذکر نشده است. این شما هستید که باید این موارد را تخمین زده و رعایت کنید.
  • از فیلترشکن در هنگام کار با اینستاگرام استفاده نکنید این موضوع بسیار مهم و دارای اهمیت است.
  • رفتار صحیح در اینستاگرام  و عدم ایجاد مزاحمت برای دیگران به منظور ریپورت نشدن پیج توسط کاربران دیگر و در نتیجه حساس نشدن اینستاگرام بر روی پیج شما.
  • فعال سازی ورود دو مرحله ای که باعث افزایش امنیت اکانت شما می شود.
  • نوشتن متن های مختصر و منحصر به فرد و یونیک در بخش بیو یا پروفایل اکانت اینستاگرام و قرار دادن عکس مناسب به عنوان عکس پروفایل.
  • در صورتی که دارید، اتصال پیج فیسبوک به اکانت اینستاگرام شما نیز می تواند در این مورد کمک کننده باشد.
  • تکمیل اطلاعات پروفایل اینستاگرام شما مانند: ایمیل معتبر و تایید آن، شماره تماس معتبر و غیر مجازی و تایید آن و مواردی از این دست.

امیدواریم با رعایت این موارد از دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنید.

مطالب با موضوع مشابه

این صفحه دارای ‫49 دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

  1. یه سوال داشتم از کجا بفهمیم پیج اینستا پریده چه چیز هایی حذف میشه و چه چیزهایی باقی میمونه؟

  2. سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه پیج رو رو دوتا گوشی دارم یه دفع پیج رو دوتا گوشی ها پرید و مجدد وقتی با ی گوشی وارد شدم پیج اومد بالا وقتی با گوشی دوم هم وارد شدم اومد بالا ولی به محض ورود ب پیج با گوشی دوم پیج رو گوشی ک اول وارد شدم پرید و باز وقتی روگوشی اول وارد شدم باز رو گوشی دوم پرید دلیلش چیه؟؟

    1. سلام
      به دلیل اینکه از vpn های مختلف با ip های متفاوت به صورت همزمان روی گوشی های مختلف استفاده میکنید.
      ip ها می بایست در هر دو گوشی یکی باشند.

  3. سلام. یکی از اکانتهای اینستاگرامم موقعی که داشتم پستهای سیو شده‌ رو میدیدم و با یه اپ دانلود میکردم یکدفعه پرید. البته چون اینستا رو فیلتر کردن وی پی انم روشن بود ولی رایگان نیست! چرا اینطور شده؟ آیا برمیگرده اکانتم؟!

  4. سلام دوستان نمیدونم چرا هر چی پیج جدید میزنم میپره کسی میدونه راه حلش چیه لطفا کمک کنید

  5. پیج من پریده و من شماره ای که پیج رو داشتم رو دیگه ندارم
    میخوام اون پیج رو همینجوری که در دسترسم نیست از بین ببرم و پاک بشه کسی راهکاری داره؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

  6. سلام و عرض ادب پیج من دو سه روزه که پریده و پرسیدم میگن دلیت اکانت شدی چجور باید برگردونم پیجمو

  7. از دیروز تا الان ۳ بار پیج زدم به ۵ دقیقه نکشیده پیج میپره. راه حل چیه؟؟؟

  8. سلام من انفالو یاب نصب کردم فیلتر شکنمم روشن بود چند نفرم انفالو کردم پیجم پرید ☹️

    1. سلام برای منم همین مشکل پیش اومد پیجتون برگشت بعد از اطلاعات دادنتون ک ربات نیستید؟؟

  9. سلام خسته نباشید من پیجم به صورت اتفاقی پرید و الان با گذشتن 24 ساعت مهلت اینستاگرام بازم درست نشده و نتونستم برش گردونم راه حلی برای برگشتش هست؟

  10. سلام،من یه پیج داشتم که دیسیبل شده کمتر از یک سال پیش،آی دی اون اکانت آیا آزاد میشه که بتونم روی پیج جدیدم بذارمش؟؟ممنون‌ میشم جواب بدین

  11. سلام
    من اینستاگرام که پیج جدید میزنم بعد یه نیم ساعت پاک میشه..ینی کلا دیلیت اکانت میشه
    الان حدود یکساله که نمیتونم هیچ پیج جدیدی بزنم پیجای قبلیمم همه حذف شدن
    با شماره های مختلفم امتحان کردم
    حتی روی یه گوشی دیگه پیج و ساختم ولی موقعی که میارمش رو گوشی خودم میپره
    میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام
      به دلیل فعالیت های اسپمی که روی پیج های دیگه انجام دادید، این محدودیت ایجاد شده.

    2. سلام من پیجم یهو پرید بعد اورد ربات هستی و این حرفا اطلاعات و شماره و کد و اینارو وارد کردم الان نوشته بعد بررسی اکانت تقریبا بعد ۲۴ ساعت میتونید به پیجتون دسترسی پیدا کنید
      آیا برمیگرده؟!☹

  12. با سلام دیروز پیج اینستام یه دفعه از خارج شد بعد رمز خواست رمزم زدم وارد پیجم شدم ولی صفحه اول هیچ پستی برام نمی یاره پستایی که خودم گذاشتم می یاره استوری های بقیرو هم ولی نمی دونم چرا پستارو نمی یاره ممنون می شم راهنمایی کنین

  13. سلام.ببخشید اگر یک یا دوتا پیج از گذشته ایجاد کرده باشیم که اصلا برای سالها استفاده نشده باشن و کلا آیدی یا شماره ای ک باهاش پیج نصب شده رو نداشته باشیم چه اتفاقی برای اون پیج میفته؟؟

    1. در حالت عادی اتفاقی نمی افته و باقی می مونند. اما ممکن هست در آینده الگوریتم ها به نحوی تغییر کنند که پیج های غیرفعال بسته بشن.

  14. من پیجم دیسیبل شد الان هرچی پیج میزنم باز میپره میگ قوانین رو‌نقض کردین درحالی ک من عیچکدوم از قوانین رو نقض نکردم …الان چجوری پیج جدید بزنم؟شما میتونین کمکم کنین ؟هزینش مهم نیس

    1. احتملا با شماره ای او گوشی که تو دستت هست با نمیشه ایسنتا نصب کرد معمولا اوج اوج بعد 14 روز میشه نصب کرد

  15. ببخشید من پیج شخصی رو که فالو میکنم
    پیج خودم مسدود میشه
    نمیدونم دلیلش چیه
    میشه راهنماییم کنید
    و بعد میگه شما ربات هستید

  16. سلام ببخشید من تو اینیستا همرو تو کامنتا تگ کردم چون قرعه کشی بود بعدش دیدم اکانت بالا نمیاد مینوشت پوشش خبری بازخوانی نمیشود و میگف از سیستم کاربر خارج شدید ممکن است مالک حساب گذرواژه را تغیر داده باشد
    ولی اکانت مال خودمه چند بارم خود به خود اومده من رباط نیستم! منم روش کلیک کردم نوشت ماشین رو پیدا کن اما هیچ عکسی نیاورد!!! 🤦‍♂️
    اگه میشه کمکم کنید

    1. مال منم اینجوری شده فکرکنم بعد از چند روز درست میشه

  17. سلام
    من پیجم کلا بالا نمیاد و نمیتونم وارد بشم اکانتمو نمیاره بالا
    داخل دایرکت که ب داداشم داده اسممو زده use inesta چیکار باید کنم واسه برگردوندن پیجم اصلا میشه برگردونم یا نه؟؟
    اسمم هست داخل پیجم ولی پستام همه پاک شده

    1. سلام وقت بخیر
      پیجتون درست شد
      دلیلیش چی بود که زده بود کاربر اینستاگرام؟! چیکار کردین درست شد؟!

  18. سلام خسته نباشی
    پیجم پرید پرید میشه بگید چیکار باید کنم برگرده

  19. سلام من پیجم پرید دیشب امروز یه پیج دیگه زدم الان اونم باز پرید چیکار کنم😭

    1. سلام
      این بیانگر این هست که شما با اپلیکیشن اینستاگرامتون فعالیت های اسپم زیاد انجام میدید.

  20. سلام من ی پیج دارم بیزینس هست و این چند روز اخیر فالو آنفالو زیاد کردم صبح رفتم تو پیج دیدم زده couldn’t refresh هنوز هم نمیاره و میگه ک باید ثابت کنی بات‌ نیستی و من حتی گزینه I’m not a robot هم فعال میکنم اما نمیشه چاره چیه

    1. بعد از زدن تیک من ربات نیستم یه عکسی میاد که مثلا مربع های داری عکس دوچرخه رو تیک بزنید ولی متاسفانه اون عکس کامل نمیاد بالا نمیشع هم صحفه رو چرخوند فک کنم با کامپیوتر بشه حلش کرد

  21. سلام. پیج اینستاگرام. من همش. میپره طوری که اینستا پیجم رو. غیرفعال پروفایلم. روحذف میکنه ودیگ. فالوور وفالووینگ هام دیده نمیشه پستم. ناپدید میشه هرچندم پیج جدید میزنم بازم میپره مشکل چیه خیلی کلافم کرده

    1. منم این مشکل رو‌ دارم تو شهرستانم کسی بلد نیس درست کنه شما تونستین حل کنین ؟

  22. سلام
    من یه جمله رو کپی پیست کردم از گوگل و زیر یه پست کامنتش کردم و حالتی مث وقتی ک میخوایم پست بزاریم یه نوار ابی اومد و بعد پیجم دیگه بالا نیاورد لطفا کمکم کنید پیجم شخصیه نمیخوام از دستش بدم🥺😭🙏

    1. سلام تورا خدا کمکم کنید پیج من امروز صبح پریده نوشته میاد با ید مدارکتون را کامل کنید تا ۲۴ ساعت آینده ولی پیجم اصلا باز نمی شه که بخواهم مدرک ارایه کنم تو را خدا راهنمایی کنید

  23. سلام من پیج انستاگرامم یه هفته است که نه پست میزاره نه استوری ها را نمیدونم چیکار کنم فقط میاد coudnot refresh feed همش این میاد نمیدونم باید چیکار کنم خیلی نگرانم

    1. سلام
      از انفالویاب استفاده کردم
      به محض اینکه نصب کردم و ۵_۶ نفر رو انفالو کردم اکانتم پرید و شماره تلفن ازم خواست، شما ه رو وارد کردم و کد تأییدیه فرستاد!
      و نوشت که تا ۲۴ ساعت اینده برسی میکنیم اگر تونستیم حساب برگردانده میشه!

      و با پیج های دیگه که میرم تو دایرکتم اسممو نمیاره و بجاش می‌نویسه Instagram user !
      چه اتفاقی میوفته!؟
      چکار کنم که پیجم برگرده!؟

    2. برای منم همینطور شده
      برای شما درست شده؟اگه درست شده چیکار کردین ک اکی شد

  24. سلام ، من پنج سال هست ک پیج اینیستامو دارم ولی در طول پنج ماه این سومین باری هست ک دیسیبل شدم ،هیچ کار خلافی هم نکردم ولی نمیدونم چرا اینجوری میشه ،پیجم شخصی هست و فقط نمیخوام از دستش بدم ،الان چیکار میتونم کنم ؟بازم دیسبیل شد ،حتی دیگه اون مراحل رو میرم گزینه sendکار نمیکنه انگار 🙁

    1. اره دقیقا واسه منم همینجوری شده فرم هارو پرمیکنم میخوام ارسال کنم ارسال نمیشه ومینویسه شمافعلا نمیتوانید ازاین قابلیت استفاده کنید ارسال نمیشه اگه راهی پیدا کردی به منم خبربده لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − پنج =