اینستاگرام

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟

چکیده : اینجا با بهترین روش های رفتن به اکسپلور آشنا شوید. با این ترفندها بیشترین بازدید و فالوور را دریافت میکنید و در کمترین زمان شاهد پیشرفت پیج خود خواهید بود.

افزایش فالوورهای پیج یکی از موضوعاتی است که همیشه در بین کاربران اینستاگرامی جریان داشته است و هنوز هم این بحث بین این افراد داغ است. یکی از بهترین راه‌های جذب بازدیدکننده و تبدیل آن‌ها به فالوور، بردن پست های پیج به اکسپلور است. اما ورود هر پست به اکسپلور اینستاگرام نیازمند محتوای حرفه‌ای و تخصصی است. اگر برای شما هم سوال است که چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید!

ورود پست به اکسپلور اینستاگرام

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟
چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟

اگر به دنبال افزایش بازدید اینستاگرام باشیم، مطمئناً از مهم‌ترین دغدغه‌هایمان این‌ها خواهند بود که چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم، چه محتوایی تولید کنیم تا مناسب اکسپلور باشد، چه تبلیغاتی را به صورت بهینه شده برای اکسپلور انجام دهیم و در کل چگونه فعالیت خود را بر اساس ورود پست به اکسپلور اینستاگرام تنظیم کنیم. در این بخش از مقاله می‌خواهیم هر آنچه را که برای ورود به این صفحه نیاز دارید، آموزش دهیم:

1. تولید محتوای تعاملی

از جمله اصلی‌ترین شرایط الگوریتم اینستاگرام برای بردن پست‌ها به اکسپلور این است که پست مورد نظر، تعامل قابل قبولی را از سمت فالوورهای پیج دریافت کند. تنها در این صورت است که ورود پست به اکسپلور اینستاگرام با موفقیت انجام خواهد شد. در غیر اینصورت الگوریتم اکسپلور تشخیص خواهد داد که محتوای شما به اندازه کافی برای مخاطبین پیجتان جذاب نیست و پست را به اکسپلور نخواهد برد.

منظور از تعامل در اینستاگرام، واکنش نشان دادن مخاطبین پیج نسبت به محتوا با انجام فعالیت‌هایی مثل لایک، کامنت، سیو، شیر، ریپلای و موارد مشابه است. معمولاً هرچقدر تعداد این تعاملات بیشتر باشد، نشان‌دهنده محبوبیت بیشتر محتواست. الگوریتم اکسپلور هم دقیقاً بر همین اساس تصمیم می‌گیرد و پست‌های پرتعامل را در صفحه اکسپلور افراد علاقه‌مند به موضوع پست قرار می‌دهد.

2. تولید محتوای ویروسی

گفتیم که داشتن تعامل زیاد در اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است. اما برخی تعاملات وجود دارند که از اهمیت بیشتری نسبت به سایر انواع تعاملات برخوردارند؛ به عنوان مثال در آپدیت‌های اخیر اینستاگرام، ارزش شیر یا همان اشتراک گذاری محتوا افزایش یافته است و ایین نوع تعامل ارزش به مراتب بیشتری نسبت به لایک و کامنت دارد. پس باید به این نوع تعامل، توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

یکی از بهترین راهکارها برای سوال “چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم” انتشار محتوای ویروسی است. منظور از محتوای ویروسی، محتوایی است که پتانسیل اشتراک گذاری بسیار بالایی دارد و می‌تواند توسط افراد زیادی فوروارد شود. اگر بتوانید از این نوع محتواها تولید کنید، روند ورود پست به اکسپلور اینستاگرام را سرعت می‌بخشید. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید تولید محتوای ویروسی علاوه بر رفتن پست‌ها به اکسپلور، باعث افزایش بازدید و فالوور هم می‌شود.

3. استفاده از المان‌های تصویری مربوط به زمینه فعالیت پیج

هوش مصنوعی اینستاگرام مجهز به یک سیستم پردازش محتواست که محتوای پست‌های مختلف را آنالیز و آن را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم می‌کند تا به صورت دقیق موضوع آن را تشخیص دهد. حالا اگر شما در تک تک اجزای محتوای خود اعم از تصاویر، از المان‌های به موضوع پیجتان استفاده کنید، اینستاگرام به راحتی موضوع پستتان را تشخیص می‌دهد و آن را در اکسپلور افراد علاقه‌مند قرار می‌دهد.

فرض کنید یک پیج در زمینه طراحی و نقاشی دارید و قصد ورود پست های پیجتان به اکسپلور را دارید. بهینه‌ترین نوع تولید محتوا از نظر استفاده از المان‌های تصویری این است که شما در پست عکس‌دار یا ویدیویی خود از اشیایی مثل تابلو نقاشی، قلم مو، قوطی رنگ و سایر لوازم مرتبط با این زمینه استفاده کنید تا کار تشخیص موضوع محتوا و ورود پست به اکسپلور را راحت‌تر کنید.

4. استفاده از کلمات کلیدی در صوت ویدیو و متن کپشن

جهت بهینه‌سازی محتوا برای سیستم پردازش صوت و متن اینستاگرام می‌بایست در صوت‌هایی که در ویدیوها به کار می‌برید یا در متن‌هایی که در کپشن می‌نویسید، از کلمات کلیدی زمینه کاری پیجتان استفاده کنید. همچنین حداکثر سعی خود را به کار بگیرید تا از کلیدواژه‌های سایر زمینه‌های تخصصی استفاده نکنید تا سیستم پردازش محتوای اینستاگرام را به اشتباه نیندازید.

اگر بخواهیم برای پاراگراف بالا مثال بیاوریم، فرض کنید در زمینه ورزشی فعالیت می‌کنید و می‌خواهید از سیستم پردازش محتوا برای ورود پست به اکسپلوراینستاگرام نهایت استفاده را ببرید. برای این کار می‌بایست از کلماتی مثل ورزشکار، بازیکن، فوتبال، والیبال، کشتی، مهاجم، گل، امتیاز و سایر مواردی که به این زمینه مربوط می‌شوند، استفاده کنید.

5. استفاده از ریلز اینستاگرام

اگر به دنبال ساده‌ترین پاسخ برای سوال “چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم” می‌گردید، استفاده از ریلز اینستاگرام بهترین گزینه برای شما است. ریلز اینستاگرام (Reels) قابلیتی است که کاربران می‌توانند از آن برای آپلود ویدیوهای کوتاه خود استفاده کنند. این ویدیوها راحتتر از سایر ویدیوها وارد اکسپلور می‌‎‌شوند؛ اما چرا؟ در پاراگراف بعدی دلیل آن را بررسی می‌کنیم.

قابلیت ریلز توسط اینستاگرام به منظور رقابت با شبکه اجتماعی چینی تیک تاک ارائه شده است و تا به امروز هم رقابت سختی بین آن‌ها در جریان بوده است. به همین دلیل اینستاگرام می‌خواهد با آسانتر کردن ورود پست به اکسپلور اینستاگرام هنگام استفاده از ریلز، کاربران خود را به استفاده از این قابلیت تشویق کند تا بتواند در رقابت با تیک تاک پیروز شود. پس اگر قصد آپلود ویدیوی کوتاه دارید، ریلز اینستاگرام را فراموش نکنید!

6. ربات فرستادن پست به اکسپلور!؟

آیا ابزاری با عنوان ربات فرستادن پست به اکسپلور وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم هم بله و هم خیر!
هیچ ابزاری وجود ندارد که باعث شود پست شما به یکباره در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرد. اما ربات فرستادن پست به اکسپلور می‌تواند به این شکل عمل کند که با تعامل در پیج‌های هدف برای پیج شما و پست‌های آن، بازدیدکننده جذب کند. در مرحله بعدی این بازدیدکننده‌ها با پست شما تعامل کنند و این تعامل باعث ورود پست به اکسپلور اینستاگرام شود.

جذب فالوور از اکسپلور

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟
چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟

تا این قسمت از مقاله با چندین روش کاربردی به سوال “چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم” پاسخ دادیم. اما اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به موضوع اکسپلور دقت کنیم، متوجه می‌شویم که ما می‌توانیم فقط از این طریق بازدیدکننده برای پستمان جذب کنیم، نه فالوور. این بازدیدکنندگان می‌توانند در صفحه اکسپلور روی پست ما کلیک کنند، آن را ببینند و سپس برای همیشه از آن خارج شوند.

شما هیچ یک از کسانی را که پست شما را در اکسپلور دیده‌اند، نمی‌توانید مجبور به فالو کردن پیجتان کنید یا پیج شما به صورت خودکار توسط بازدیدکنندگان اکسپلور فالو نمی‌شود، بلکه باید با تولید محتوا و ترفندهای دیگر آن‌ها را راضی به فالو کردن پیج کنید. در ادامه به آموزش تبدیل بازدیدکننده‌های اکسپلور به فالوور می‌پردازیم:

1. نوشتن کپشن جذاب

داشتن یک کپشن جذاب و کنجکاوکننده یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند ورود پست به اکسپلور اینستاگرام را مفیدتر کند و بازدیدکننده‌های دریافتی از این طریق را به فالوور دائمی تبدیل کند. اگر بتوانید کپشنی بنویسید که کاربر را به دیدن بقیه پست‌های پیج ترغیب کند، این کاربر در پیج شما کمی وقت خواهد گذراند و اگر از موضوع پیجتان خوشش آمد، آن را فالو خواهد کرد. پس داشتن کپشن خوب جزو اولین قدم‌ها برای جذب فالوور از اکسپلور است.

2. تم ظاهری مناسب پیج

ایجاد یک فضای ظاهری مناسب در پیج، حس راحتی را در بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند و باعث می‌شود زمان بیشتری را بین محتواهای شما بگذرانند. این مسئله احتمال فالو شدن پیجتان توسط این افراد را بالاتر می‌برد. اما اگر پیجتان ظاهری شلوغ داشته باشد، بازدیدکنندگان به محض ورود به پیج از آن خارج خواهند شد. این موضوع می‌تواند از دید الگوریتم هم تاثیر منفی روی عملکرد پیجتان داشته باشد.

برای بهتر کردن تم ظاهری پیج جهت افزایش جذب فالوور از اکسپلور، میتوان گفت مهم‌ترین چیز طراحی کاور برای پست‌ها است. اگر در طراحی کاور برای پست‌ها حرفه‌ای عمل کنید و از المان‌های تصویری مناسب، رنگ‌های جذاب و یک تم نسبتا ساده استفاده نمایید، می‌توانید هم بازدیدکننده‌های بیشتری از اکسپلور بگیرید و هم درصد بیشتری از این بازدیدکننده‌ها را به فالوور دائمی تبدیل کنید.

3. تنظیم پروفایل حرفه‌ای

داشتن یک پروفایل حرفه‌ای می‌تواند بازدیدکنندگان را به صورت کامل با پیج شما آشنا کند و آن‌ها را دقیقاً به سمت آن چیزی که می‌خواهند هدایت نماید. اگر پیج شما بتواند نیازهای محتوایی آن‌ها را برطرف کند، مطمئن باشید آن‌ها پیجتان را فالو خواهند کرد. پروفایل پیج جایی است که باید این کار را انجام دهید و به آن‌ها بگویید که هدف پیج شما دقیقاً چیست و چه محتوایی تولید می‌کند. برای داشتن یک پروفایل حرفه‌ای:

  • در بیوی پیج اینستاگرامتان حتما اطلاعاتی را که دانستن آن‌ها برای کاربران ورودی از اکسپلور لازم است، بنویسید. مثلاً موضوع پیج شما چیست، چه محتوایی تولید می‌کنید، مخاطبان شما چه کسانی هستند و پیج شما چه هدفی دارد. با ارائه این اطلاعات بازدیدکنندگان ورودی از اکسپلور دلیلی برای فالو کردن پیجتان خواهند داشت.
  • دکمه‌های تماس (تلفن، پیام متنی و ایمیل) را به صفحه پروفایل خود اضافه کنید.
  • لوکیشن مکان مربوط به پیج خود را در قسمت مربوطه اد کنید.
  • در عکس پروفایل پیج به جای استفاده از عکس خودتان، از تصویری استفاده کنید که نشان‌دهنده موضوع پیجتان باشد. (می‌توانید از لوگوی اختصاصی پیج هم استفاده نمایید.)
  • لینک وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل یوتیوب یا تلگرام خود را در قسمت لینک بیو قرار دهید تا فعالیتتان حرفه‌ای تر به نظر برسد.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟
چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟

سوال مهم دیگری که بسیاری از کاربران با آن درگیر هستند، این است که چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

پست‌های بسیار زیادی در اکسپلور اینستاگرام وجود دارند و حتی اگر بتوانیم به این صفحه راه پیدا کنیم، دریافت بازدید زیاد از این طریق برای پست ما تضمین‌شده نخواهد بود. اما چه کارهایی باید انجام دهیم تا در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ بخش عمده این کار باز هم به کاور پست برمی‌گردد و یک سری عوامل دیگر هم در این موضوع نقش دارند. با ترفندهایی که در ادامه آموزش می‌دهیم، بیشترین بازدید را از اکسپلور دریافت خواهید کرد:

  • پست‌های ویدیویی حجم بیشتری از صفحه اکسپلور را اشغال کرده و توجه بیشتری را جلب می‌کنند. پس تمرکز خود را روی تولید پست‌های ویدیویی بگذارید!
  • در ساخت کاور پست اینستاگرام از رنگ‌های استفاده نمایید که بیشترین جلب توجه را داشته باشند؛ مثل زرد و قرمز. استفاده از رنگ‌های سردترمثل آبی و سبز توصیه نمی‌شود!
  • حتما برای کاور پست خود عنوان بنویسید و در متن عنوان از کلمه‌هایی استفاده کنید که بیشترین جلب توجه را داشته باشند!
  • در نوشتن متن عنوان از رنگی استفاده کنید که با رنگ پس زمینه کاور متضاد باشد تا به راحتی قابل تشخیص و خواندن باشد!
  • سایزبندی استاندارد اینستاگرام را رعایت کنید تا کاور و متن آن به خوبی در صفحه اکسپلور دیده شوند!
  • در ساخت کاور از المان‌های تصویری استفاده کنید که برای بیشتر کاربران آشنا باشند تا نرخ کلیک را با این روش افزایش دهید؛ به عنوان مثال افراد مشهور یا دیگر کاراکترهای مشهور فضای مجازی!

شما چه تجربه‌ای در زمینه اکسپلور اینستاگرام دارید؟

درمطلبی که خواندید با 6 روش کاربردی به سوال اساسی کاربران یعنی “چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم” پاسخ دادیم و در ادامه بهترین ترفندهای جذب فالوور از اکسپلور را آموزش دادیم. حالا شما از تجربیات شخصی خود در زمینه ورود پست به اکسپلور اینستاگرام بگویید. آیا تا به حال روشی را به کار برده‌اید که نتیجه بسیار خوبی از آن گرفته باشید؟ منتظر نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 10 =