اینستاگرام

یک کپشن خوب برای پست های اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟ (بخش دوم)

در مقاله قبل درباره کپشن برای پست های اینستاگرام و اهمیت آن صحبت کردیم و برخی از ویژگی های مهمی که یک کپشن خوب باید داشته باشد را ذکر نمودیم. در ادامه سایر معیارهای موثر که در هنگام نوشتن یک کپشن باید رعایت شود، را معرفی خواهیم کرد.

مهم ترین کلمات خود در ابتدای نوشته قرار دهید.

هنگامی که کاربران آخرین پست ها را در اینستاگرام خود مشاهده می کنند، تنها خط اول کپشن را خوانده و چنانچه آن ها را جذب کند، به مطالعه ادامه متن تمایل پیدا می کنند. این بدان معناست که اگر آغاز متن شما به اندازه کافی جالب و جذاب نباشد، کاربران ادامه کپشن شما را نخواهند خواند. بنابراین باید توجه و دقت بیشتری را برای نوشتن اولین خطوط متن خود صرف کنید. همچنین این چند خط اولیه نوشته شما باید به طور جذابی نوشته شود تا مخاطبان شما به خواندن ادامه آن ترغیب کند.

از هشتگ ها به طور مناسب استفاده کنید. 

آمار نشان می د هد که اگر در کپشن خود حداقل از یک هشتگ استفاده کنید، امکان دیده شدن پست شما توسط سایران کاربران اینستاگرام را تا 6/12 درصد افزایش می دهد. پس هشتگ نقش بسیار مهمی در افزایش بازدید پست شما ایفا می کند؛ اما باید بدانید که نباید از آن بیهدف استفاده کنید.

اولین نکتهای که در رابطه با استفاده از هشتگ باید توجه کرد این است که خواندن آن در مقایسه با خواندن یک متن به مراتب سختتر و پیچیدهتر میباشد. بنابراین هنگامی که چند هشتگ را پشتسرهم بکار میبرید، باعث سردرگم شدن کاربران میشود و باعجله از آنها میگذرند.

نکته دیگر، استفاده از هشتگهای مرتبط با پست و متن شماست. چنانچه هشتگهای استفاده شده در کپشن شما به هیچ طریقی با محتوای شما در ارتباط نباشد، کاربران بسیار آزار میدهد؛ زیرا پست شما در جایی نامرتبط دیدهاند و این کار ذهنیت منفی از شما در کاربر ایجاد خواهد کرد.

آخرین نکتهای که در هنگام استفاده از هشتگ ها باید رعایت کنید، استفاده از هشتگهای محبوب است. شما در هنگام نوشتن هشتگها باید سعی کنید آنهایی که نزد کاربران محبوبتر هستند را انتخاب کنید. به این دلیل که وقتی کاربر در پست خود از یک هشتگ استفاده میکند، اینستاگرام آن را تشخیص داده و پستهایی که دارای آن هشتگ هستند را برای او نمایش می دهد. بنابراین سعی کنید از هشتگهایی که در بین کاربران دارای محبوبیت بالایی میباشند، استفاده کنید.

آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام

باتوجه به تمامی نکات گفته شده در بالا، گاهی شما نیاز دارید هشتگهای بسیاری را در متن خود استفاده کنید. در این زمان، دو روش برای نوشتن یک کپشن بسیار خوب وجود دارد:

  • هشتگ ها را از متن اصلی خود جدا کنید. همچنین برای تمیزتر بودن نوشته شما بهتر از فاصله در بین هشتگها استفاده کنید.
  • تمامی هشتگ ها در عنوان کپشن خود بکار نبرید. برخی از آن ها در اولین کامنت پست خود قرار دهید. استفاده از این روش، همان تاثیر نوشتن هشتگ در کپشن را دارد و پستهای شما را در جستجوهای مرتبط نشان خواهد داد و همچنین از بهمریختگی و آشفته بودن کپشن شما جلوگیری می کند.

در عنوان کپشن سوال بپرسید!

یکی از سادهترین روشها برای دریافت نظرات بیشتر در زیر پستتان، سوال پرسیدن است. برای مثال، شما میتوانید یک سوال با پاسخ بله یا خیر از فالوورهای خود بپرسید و یا از آنها بخواهید نظر و عقیدهی خود را درباره یک موضوع خاص مطرح کنند. با استفاده از این روش، میزان تعامل شما با مخاطبان را افزایش مییابد.

در کپشن سایر کاربران را منشن (Mention) کنید! 

یکی از ویژگی های بسیار جالب اینستاگرام، امکان منشن یا مخاطب قرار دادن دیگران در پستها و کامنتها است که انجام این کار، تاثیر مثبتی در افزایش میزان مشارکت شما با دیگر کاربران خواهد داشت. چنانچه قصد دارید کاربری را معرفی و یا منشن کنید، باید علامت @ را نوشته و سپس نام کاربری او را بنویسید. با این کار، اینستاگرام پست شما به آن شخص اطلاع خواهد داد؛ پس اطمینان داشته باشید که او پست شما را خواهد دید و حتی ممکن است در بخش نظرات پاسخ شما را بدهد. با منشن کردن یک شخص، احتمالا دنبالکنندگان آن فرد نیز پست شما را خواهند دید. شما همچنین می توانید از فالوورهای خود بخواهید که دوستان خود را در زیر پست شما تگ کنند.

از ایموجیها (شکلکها) در کپشن استفاده کنید.

سوالی که ممکن است برای کاربران پیش بیاید این است که آیا استفاده از ایموجی ها در پستها مفید است یا خیر. یافتن پاسخ این سوال بستگی زیادی به صفحه و نحوه نگارش شما دارد. با این وجود، استفاده از ایموجیها توجه مخاطبان را جلب میکند و راهکاری عالی برای بیان و انتقال احساسات در یک کپشن اینستاگرامی میباشد. ایموجی ها همچنین کپشن شما را بسیار جذابتر کرده و تمایل بیشتری را در کابران برای ارتباط برقرار کردن با پست ایجاد می کنند.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =