مد و زیبایی

در تهران گیوه از کجا بخریم؟

گیوه اصل یکی از پای‌پوش‌های بسیار محبوب است که از دیرباز مردم  مناطق مختلف ایران از آن استفاده می‌کنند. خصوصیات و ویژگی‌های بسیار عالی گیوه باعث شده که محبوبیت آن روزبه‌روز افزایش پیدا کرده و بسیاری از مردم ایران حتی در شهر تهران هم برای خریداری آن اقدام کنند.

گیوه در شهرها و مناطق مختلفی تولید می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید در بازار انواع مختلفی از گیوه را مشاهده کنید که هرکدام دارای شکل و ظاهر خاصی هستند. ازآنجایی‌که گیوه را از نخ درست می‌کنند؛ به‌راحتی هوا در داخل آن جریان پیدا کرده و مانع از تعریق پا و مبتلا شدن به قارچ پوستی می‌شود.

کسانی که قصد خرید گیوه در تهران و یا سایر شهرهای ایران را دارند؛ ابتدا باید با انواع گیوه آشنایی داشته باشند و سپس برای خرید گیوه ، به بهترین و معتبرترین فروشگاه مراجعه کنند. در این مطلب تمامی این اطلاعات را به طور کامل در اختیارتان خواهیم گذاشت.

انواع گیوه

مردمان شهرهای مختلف گیوه را در انواع مختلفی تولید می‌کنند. تنوع زیاد این کفش باعث شده افرادی که قصد خرید آن را دارند با انتخاب‌های زیادی روبرو شوند. این دسته از افراد بهتر است قبل از انجام هر کاری با انواع گیوه آشنا شوند. از جمله مهم‌ترین و مشهورترین گیوه‌های زنانه و مردانه که در شهرهای ایران یافت می‌شوند؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

گیوه زنانه و مردانه

گیوه اصل به‌عنوان یکی از صنایع محبوب در میان مردم ایران، در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. در قدیم این نوع از کفش‌های سنتی را معمولاً فقط مردان استفاده می‌کردند؛ اما باگذشت زمان تغییرهایی در ظاهر آنها ایجاد کردند تا زنان هم بتوانند از آنها استفاده کنند. بهتر است بدانید که بافت و تولید گیوه مردانه با گیوه زنانه فرقی ندارد؛ این تفاوت فقط به ظاهر و رنگ‌های متنوع آنها برمی‌گردد.

گیوه‌های مردانه معمولاً ساده هستند و هیچ طرح خاصی روی آنها دیده نمی‌شود؛ اما گیوه زنانه در رنگ‌های مختلفی تولید شده و طرح‌های زیبایی روی آنها پیاده می‌کنند.

گیوه اسپرت

گیوه اسپرت یکی از انواع گیوه است که به دلیل طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی که دارد؛ محبوبیت بیشتری در بین جوانان و نوجوانان پیدا کرده است. در تولید گیوه اسپرت خلاقیت زیادی به‌کاررفته تا خریداران در هنگام خرید با انتخاب‌های زیادی روبرو شوند.

گیوه هورامی

گیوه هورامی یا گیوه کلاش، یکی از بهترین و محبوب‌ترین نوع گیوه است که در مناطق کردنشین تولید می‌شود. این نوع گیوه یکی از اصیل‌ترین نوع گیوه و پای‌پوش رسمی مردم کرد به‌حساب می‌آید. رویه این گیوه از نخ پنبه یا نخ ابریشم و زیره آن از متراکم کردن پارچه مخصوص ساخته می‌شود.

گیوه ملکی

گیوه ملکی یکی از بهترین و ارزنده‌ترین گیوه‌های ایران است. این گیوه که مختص استان فارس است؛ دو بخش زیره و رویه دارد که تمامی آنها با دست ‌ساخته می‌شود. کسانی که ساخت این نوع از گیوه را بر عهده دارند؛ برای ساخت قسمت رویه، نخ ابریشم یا نخ چله و برای قسمت زیره، چرم، پلاستیک یا پارچه به کار می‌برند.

گیوه کرمانشاه

کرمانشاه یکی از استان‌های بسیار مشهور در زمینه تولید گیوه است. گیوه‌هایی که در کرمانشاه و شهرهای اطراف آن تولید می‌شوند؛ بهترین کیفیت را دارند. به همین دلیل محبوبیت گیوه کرمانشاه در میان علاقه‌مندان به گیوه بسیار زیاد است. از جمله مهم‌ترین گیوه‌های استان کرمانشاه، می‌توان به گیوه کلاش هورامی، گیوه هرسینی، گیوه‌های تزریقی، گیوه تخت آجیده و… اشاره کرد.

ویژگی گیوه مرغوب

گیوه مرغوب ویژگی‌های بسیار عالی و منحصربه‌فردی دارد. به همین دلیل علاقه افراد به این نوع کفش روزبه‌روز بیشتر می‌شود. گیوه از دو بخش رویه و زیره تشکیل شده و بخش رویه آن را از نخ تولید می‌کنند. همین امر باعث شده که این کفش برای فصل تابستان بسیار مناسب باشد.

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی گیوه این است که در عین سبکی، مقاومت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که مردمان مناطق کردنشین برای عبور از مناطق صعب‌العبور از آنها استفاده می‌کردند. گیوه مرغوب ویژگی‌های دیگری هم دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ساختار گیوه به‌گونه‌ای است که هوا به‌راحتی داخل آن می‌شود. همین امر به خنک بودن گیوه کمک کرده و مانع از تعریق پاها می‌شود.
  • گیوه مرغوب قابل شستشو است. به همین دلیل ظاهر آن در بازه زمانی طولانی زیبایی خود را از دست نمی‌دهد.
  • تهویه هوای مناسب در گیوه مانع از ایجاد قارچ‌های پوستی کف پا می‌شود.
  • ساختار گیوه به شکلی است که مانع از ایجاد میخچه می‌شود.
  • گیوه برخلاف کفش‌های دیگر، جفت راست یا چپ ندارد. همین امر باعث شده که پوشیدن آنها راحت‌تر و سریع‌تر شود.

قیمت و خرید گیوه در تهران

قیمت و خرید گیوه در تهران یکی از موضوعات بسیار مهمی است که مردمان شهر تهران قبل از اقدام برای خرید به آن توجه می‌کنند. با یک سرچ ساده متوجه خواهید شد که تعداد فروشگاه‌ها و سایت‌هایی که در حوزه فروش گیوه کار می‌کنند؛ چقدر زیاد هستند. تعداد بالای این فروشگاه‌ها باعث شده که خریداران گیوه همواره در پیداکردن قیمت گیوه و معتبرترین فروشگاه با مشکل روبرو شوند.

خرید گیوه از آن دسته مواردی است که باید با اطلاعات بالایی انجام شود. در غیر این صورت بعد از مدتی از خرید خود پشیمان می‌شوند. یکی از اطلاعات بسیار مهم در حوزه خرید گیوه مرغوب، شناخت بهترین و معتبرترین سایت است. اسرین کالا یکی از این سایت‌های بسیار معتبر است که انواع گیوه‌های مرغوب را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

اسرین کالا مرغوب‌ترین گیوه‌ها را مستقیماً از تولیدکنندگان گرفته و به مشتریان تحویل می‌دهد. خریداران با مراجعه به این سایت، علاوه بر خرید گیوه مرغوب، می‌توانند آن را با قیمت مناسبی خریداری کنند. پس اگر در تهران ساکن هستید و می‌خواهید مرغوب‌ترین گیوه را با قیمتی مناسب خریداری کنید؛ به سایت اسرین کالا مراجعه کنید.

سخن نهایی

گیوه یکی از صنایع‌دستی‌های محبوب ایران به شمار می‌آید که در شهرهای مختلفی تولید می‌شود. این کفش دست‌باف انواع مختلفی دارد. به همین دلیل قبل از خرید، باید به طور کامل با آنها آشنایی داشته باشید. در این مطلب خرید گیوه در تهران را مورد بررسی قرار دادیم تا با اطلاعات دقیق‌تری این کار را انجام دهید.

این صفحه دارای یک دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

  1. در این سایت توضیحات مفید در مورد گیوه داده اند اما چندین بار آنها را تکرار نموده اند، که نیازی به آن نیست. ولی سوال مهمی را پاسخ نداده اند، و آن آدرس فروشگاه های خرید در تهران است. نویسنده فقط یک آدرس اینترنتی در اختیار مخاطب قرار گذاشته است که مکان فیزیکیش می تواند در هر کجای جهان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − دو =