اینستاگرام

یک کپشن خوب برای پست های اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟ (بخش اول)

داشتن یک پیج کسب و کار فعال در اینستاگرام به ویژه برای بسیاری از تجارت های نوپا و کوچک و استارت آپ ها ضروری است. یک کپشن خوب برای هر پست، بخش جدایی ناپذیر برای موفقیت در اینستاگرام می باشد. کپشن ها در اینستاگرام این قدرت را دارند که پست های شما را به سرعت در معرض دید همگان قرار دهد و یا تمامی تلاش های بازاریابی شما به طو رکامل از بین ببرند. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم، ایده های جدید و همچنین استراتژی هایی برای نوشتن یک کپشن خوب صحبت کنیم. با استفاده از این نکات شما تاثیر بهتر و عمیق تری بر روی مخاطبان خود خواهید داشت.

کپشن اینستاگرام چیست و چقدر باید طولانی باشد؟

کپشن اینستاگرام همان متنی است که در زیر پست های اینستاگرام نوشته می شود. طبق استانداردهای تعریف شده هر کپشن می تواند شامل 2000 کارکتر باشد و هیچ محدودیتی در تعداد استفاده از ایموجی ها وجود ندارد. شما همچنین می توانید 30 هشتگ مختلف را به کپشن پست خود اضافه کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که مجاز به استفاده بیش از اندازه از ایموجی و هشتگ ها نیستید. کپشن شما، نشان دهنده هویت برند شماست؛ بنابراین باید در نوشتن آن به اندازه کافی توجه و دقت داشته باشید. یک کپشن خوب، برای فالوورهای شما جذاب و سرگرم کننده است و می تواند تعامل آن ها با پیج شما افزایش دهد. در ادامه معیارها و مواردی را که برای نوشتن یک کپشن خوب باید در نظر بگیریم، ذکر خواهیم کرد.

آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

در اینستاگرام با میلیون ها کاربر بسیار ضروری است که مخاطبان پست های خود را بشناسید. اولین گام برای نوشتن یک کپشن خوب این است که درک درستی از نوع مخاطبان خود داشته باشید. برای شناخت هرچه بهتر مخاطبان خود، پاسخ به چنین سوالاتی کمک زیادی به شما می کند: جنسیت اکثر فالوورهای شما چیست؟ در چه زمینه ای مشغول به کار هستند؟ علاقمندی های آن ها چیست؟ محل زندگی آن ها کجاست؟ اکثریت آن ها در کدام رده سنی قرار دارند؟

پس از آنکه به جواب درستی به این سوالات رسیدید، می توانید محتوای مناسب برای مخاطبان را بر اساس نیازها و الویت های آن ها آماده کنید. با توجه به اطلاعات بدست آمده از مخاطبان خود قادر به تصمیم گیری درباره چگونگی ارتباط با آن ها و همچنین نوع نگارش خود خواهید بود.

پیام شما چیست؟

پس از کسب اطلاعات درباره مخاطبان خود، حالا باید درباره محتوای پیامی که می خواهید منتشر کنید، بدانید. چه در پیج های شخصی و چه در پیج های کسب و کار ، شما در حال انتقال پیامی به مخاطبان هستید که باید درباره آن به اندازه کافی اطلاعات داشته باشید. برای فهمیدن بهتر این موضوع، می توانید با پاسخ دادن به این سوالات شروع کنید: صفات بارز شخصیت شما کدامند؟ چه باورهایی را در زندگی دنبال می کنید؟ در برابر چه چیزهایی مخالفت می کنید؟

شاید در نگاه اول درک ارتباط بین پاسخ این سوالات و محتوای پیام شما کمی دشوار به نظر برسد. اجازه دهید با یک مثال به طور کامل آن را بررسی کنیم.

برای مثال شما یک بلاگر سفر هستید و قصد دارید محتوای پیج شما در ارتباط با موضوع گردشگری و سفر باشد. پس به احتمال زیاد شما فردی ماجراجو، کنجکاو و شجاع هستید که می تواند به ایجاد یک ارتباط موثر با مخاطبانتان کمک کند. پیام شما می تواند دعوت به سفر یا پیشنهادی برای داشتن تجربه های جدید باشد و یا حتی می توانید از آن ها دعوت کنید تا در کنار خانواده و دوستان خود اوقات شاد و لذت بخشی را تجربه کنند. اما در زندگی با چه چیزهایی مخالف هستید؟ واضح است که شما با تنبلی و بی علاقگی به کسب تجربه های جدید مخالف می باشید.

این مثال به خوبی نشان می دهد شناخت پیام تا چه میزان دارای اهمیت باشد. البته در هنگام نگارش کپشن باید توجه داشته باشید که اکثر کاربران اینستاگرام به فضای دوستانه علاقه بیشتری نشان می دهند و پیام های رسمی چندان برای آن ها خوشایند نمی باشد.

میزان حجم کپشن باید چگونه باشد؟

اکثر کاربران، اینستاگرام خود را بسیار با عجله و سریع چک می کنند. آن ها علاقه چندان زیادی برای صرف زمان زیاد در هنگام خواندن یک کپشن ندارند. بنابراین بهتر است آنچه که می نویسید تا حد ممکن به صورت خلاصه باشد. اما هیچ قاعده ای وجود ندارد که تعیین کند نوشته شما باید کوتاه و یا بلند باشد. شما برای برخی از پست های خود به کپشن طولانی تری برای توضیح بهتر و یا حتی برای جالب تر کردن آن ها نیاز دارید. چنانچه برای پست خود داستان جالبی را در نظر دارید، حتما آن را به اشتراک بگذارید. این کار به درک بهتر مقصود شما توسط مخاطبان کمک زیادی می کند.

در مقاله بعدی آی آر سوشیال به معرفی و بررسی سایر معیارهای مهم در نوشتن یک کپشن جذاب و تاثیرگذار خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مطالب با موضوع مشابه

این صفحه دارای ‫3 دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

  1. سلام من بلاک شدم چند روزه نه میتونم لایک کنم نه میتونم کامنت کنم چجوری رفع میشه زیادآنفالوکردم اینجوری شد

    1. سلام
      نباید زیاد کارهای اسپم گونه انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =