اینستاگرام

حذف فالوورهای فیک اینستاگرام ! شایعه یا واقعیت؟

چندی پیش به یکباره تعدادی از فالوورهای بسیاری از کاربران اینستاگرام کاهش پیدا کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که حتی کاربرانی که دارای فالوور حقیقی و واقعی بودند نیز شامل این اتفاق می شدند. اما در کمتر از 24 ساعت بعد از این رخداد، اینستاگرام اعلام کرد که این اتفاق به دلیل یک باگ بوده و رفع شده است.

اما به تازگی کاربرانی که از اتوماسیون ها و ربات های جذب فالوور اینستاگرام جهت تبلیغ پیج خود استفاده می کنند پیغامی را از سمت اینستاگرام دریافت نموده اند که تصویری از آن را در ادامه می بینیم.

سرور افزایش فالوور فیک خیر ، ربات آری !

طبق این پیغام که بارها و بارها ارسال شده و سابقه درخشانی در تهدید کاربران خود دارد، اینستاگرام از کاربران می خواهد که پسوورد یا کلمه عبور پیج اینستاگرام خود را تغییر دهند تا دسترسی این سیستم ها به پیج قطع شده و فعالیت ها متوقف شود، چرا که در غیر اینصورت فالوورهای جعلی و لایک های فیک بدست آمده از این سیستم ها را حذف خواهد کرد و برخی از قابلیت های پیج را محدود خواهد ساخت. البته این تهدیدات به نفع کاربران بوده و نوعی توفیق اجباریست. ما اینطور استنباط می کنیم که منظور اینستاگرام، سرورهای افزایش فالوورهای فیک بوده، نه ربات های جذب فالوور و تبلیغ پیج ! چرا که این ربات ها تنها قادر به جذب فالوورهای حقیقی هستند، نه فالوورهای جعلی !

البته امیدواریم که اینطور باشد و همه ما از شر فالوورهای فیک پیج ها راحت شویم. وقتی فالوورهای فیک نفعی به حال پیج و کسب و کار ما ندارند، چه دلیلی دارد لیست فالوورهای خود را به جای فالوورهای واقعی و حقیقی، پر از فالوورهای فیک و جعلی کنیم؟

خرید فالوور فیک را متوقف کنید !

اما منظور اینستاگرام دقیقا چیست؟ آیا کسانی که از ربات ها استفاده می کنند به زودی با ریزش فالوور رو به رو خواهند شد؟

همانطور که پیشتر گفته شد، چنین پیغام هایی از سمت اینستاگرام سابقه دیرینه ای داشته و چندین ماه پیش از اینکه این نوشته نگارش شود دقیقا چنین پیغامهایی به برخی از کاربران ارسال شده است در حالیکه پس از آن اقدامی از سمت اینستاگرام صورت نگرفت و کاربرانی که از ربات ها استفاده می کردند بدون هیچگونه محدودیتی در حال فعالیت بوده و هنوز هم هستند. البته لازم به ذکر است که پیج های دارای فالوور فیک شاهد ریزش بسیار شدیدی بودند و همچنان هم این محدودیت ها برای آن ها رو به افزایش است. به نظر می رسد این پیغام ها جهت بالا بردن امنیت اطلاعات کاربران باشد. از طرفی تمامی سیستمهای جذب و افزایش فالوور از API رسمی اینستاگرام استفاده می کنند که این API ها را اینستاگرام در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است و دلیلی ندارد که با آن مخالف باشد.

بنابراین چنانچه از ربات ها و سیستم های جذب فالوور اینستاگرام استفاده می کنید نیازی به تغییر کلمه عبور نداشته و فعالیتهای خود را مطابق گذشته پیش ببرید. چنانچه تغییرات جدیدی از سمت اینستاگرام صورت بگیرد در اسرع وقت توسط تیم پشتیبانی در وبسایت رسمی آی آر سوشیال منتشر خواهد شد و به اطلاع شما خواهد رسید.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 18 =