پزشکی و سلامت

غذاها و خوراکی های لاغر کننده شگفت آور (لاغرکننده های سریع و سالم)

امروزه اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلات افراد جامعه است که ناشی از سبک زندگی نامناسب ، غذاهای چرب، فست فود ، بی تحرکی است. همانطور که می دانید ، غذاها ، ادویه ها ، سبزیجات زیادی وجود دارند که به کاهش وزن کمک می کنند. با رعایت اصول تغذیه مناسب می توانید به کاهش وزن سریع دست پیدا کنید.

همیشه قرار نیست برای لاغر شدن و کاهش وزن، کمتر غذا بخوریم میتوانیم برای کاهش وزرن و لاغر شدن از غذاها و خوراکی های لاغر کننده و چربی سوز استفاده کنیم. بسیاری از غذاهای خوشمزه وجود دارند که خوردن آنها در مقادیر زیاد نه تنها باعث افزایش وزن نمی شود ، بلکه به شما در کاهش ​​وزن نیز کمک می کند.

بعضی از غذاها دارای کالری منفی هستند ، به این معنی که کالری بیشتری نسبت به کالری که دریافت می کنند هضم می کنند ، بنابراین باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شوند. برای اینکه رژیم غذایی بهتری برای خود داشته باشید ، غذاهای چربی سوز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

هیچ غذایی به تنهایی نمی تواند چربی بسوزاند مگر اینکه فرد میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهد. در هر صورت ، شما باید مقدار غذایی را که برای یک رژیم غذایی می خورید کاهش دهید و با استفاده از این رژیم می توانید موادی را که باعث چربی سوزی می شوند ، مصرف کنید.

از طرف دیگر ، باید در مصرف مواد غذایی محتاط باشید تا انرژی خود را هدر ندهید و بتوانید متابولیسم کافی داشته باشید.

کاهو

برای افرادی که می خواهند لاغر شوند خوردن کاهو بسیار توصیه می شود. کاهو اصولاً برای بعضی از افراد یک غذای کامل است ، اما مانند اکثر افرادی که رژیم دارند ، یکی از اجزای اصلی سالاد سالم است.

پس بنابراین، شما هم اگر میخواهید لاغر شوید خوردن کاهو را فراموش نکنید.

سیب

سیب ، این میوه ی خوشمزه که نباید خوردن آنرا فراموش کنید. سیب سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. آنها همچنین حاوی ویتامین ها و فیبرهای غذایی برای سیر نگه داشتن شما هستند.

گلابی

گلابی در کنترل اشتها شگفت انگیز عمل میکند. زیرا گلابی به طور متوسط ​​5/5 گرم فیبر دارد و باعث تحرک دستگاه گوارش می شود. فیبر به بدن کمک می کند مواد مغذی و ویتامین های دیگر را جذب کند. گلابی همچنین میتواند برای درمان یبوست نیز بسیار مفید باشد. اگر کمی یبوست دارید ، گلابی آبدار بخورید تا یبوستتان برطرف شود.

مطلب پیشنهادی:  اپلیکیشن آزمایشگاه

پرتقال

مصرف مرکبات، بخصوص مصرف پرتقال میتواند در لاغری شما تاثیر فراوانی داشته باشد. پرتقال دارای ویتامین C است.

عدس

عدس نیز مانند لوبیا دارای مقادیر زیادی پروتئین است. در واقع ، یک فنجان عدس، 18 گرم پروتئین و بیش از 200 کالری میتواند داشته باشد. مقدار قابل توجهی پروتئین نه تنها به عضله سازی و کنترل اشتها کمک می کند ، بلکه به کاهش کالری نیز کمک می کند.

نخود

نخود قهوه ای با فیبرهای محلول آب را جذب میکند و به شما کمک می کند احساس سیری کنید. نخود بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و 7 گرم پروتئین و 22 گرم کربوهیدرات پیچیده بدن را تأمین می کند.

لوبیا قرمز

ممکن است استدلال کنید که همه لوبیاها غنی هستند ، اما من دریافته ام که لوبیا قرمز و لوبیای سفید بسیار خوشمزه هستند. لوبیا قرمز ، به ویژه در میان گیاه خواران ، جایگزین گوشت محسوب می شوند و سرشار از آهن ، پروتئین و پتاسیم هستند. و منیزیم بسیار مقوی است.

لوبیا سفید

لوبیای سفید تمام فواید لوبیای دیگر را دارد اما طعم بی نظیری دارد که بسیاری از مردم از آن لذت می برند. اگر در استفاده از لوبیا سفید اطمینان ندارید ، توصیه می کنم آنها را به یک سوپ مرغ ساده با کمی هویج و پیاز اضافه کنید.

مایعات و نوشیدنی ها

مایعات و نوشیدنی ها میتوانند جزء خوراکی های لاغرکننده خوبی بشمار بیایند.

آب

همیشه لازم نیست برای لاغری دنبال غذاهای لاغرکننده عجیب و غریب باشید، کافی است در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید.

قطرات لیمو

افزودن قطره لیمو به یک لیوان آب همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند.لیمو حاوی ویتامین C است ، ماده مغذی قدرت کاهش سطح هورمون استرس به نام کورتیزول را دارد که می تواند گرسنگی و چربی را کاهش دهد. ذخیره سازی صورت می گیرد. علاوه بر این ، لیمو حاوی پلی فنول است که به گفته محققان می تواند تجمع چربی و وزن را کاهش دهد.

تخم مرغ

مانند ماست یونانی ، مطالعات نشان داده است که خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه می تواند احساس سیری ایجاد کند و به شما کمک کند کالری کمتری در طول روز بسوزانید ، به این معنی که برای کاهش وزن بسیار مفید است.

تخم مرغ های بزرگ جوشانده (حدود 50 گرم) حاوی کمتر از یک گرم کربوهیدرات هستند و منبع عالی پروتئین هستند. تخم مرغ همچنین حاوی اسیدهای آمینه ، آنتی اکسیدان و چربی های سالم است.

شکلات تلخ

برای لاغر شدن می توانید شکلات تلخ بخورید. محققان معتقدند که ترکیبات شکلات برای قلب سالم مفید است ، خطر دیابت را کاهش می دهد ، بیماری قلبی و مرگ و میر را کاهش می دهد.

پسته

پسته برای کاهش وزن به دو روش معجزه آسا عمل می کند ، اول از همه ، خوردن پوسته پسته به کاهش میزان مصرف کمک می کند. این امر همچنین باعث می شود که بیشتر غذا نخورید. برای جلوگیری از پرخوری ، باید به جای مصرف مستقیم ، بخشی از آن را کنار بگذارید.

تن ماهی

ماهی تن منبع غنی از پروتئین است و این ماده نقش بسیار مهمی در عضله سازی دارد. اطمینان حاصل کنید که پس از مصرف این ماده برای مدت زمان مشخصی ، دوستانتان از شما می پرسند که از چه ماده ای برای باریک شدن دور کمر خود استفاده کرده اید.

جو دوسر

کربن دشمن ما نیست. حتی غلات سبوس دار. مصرف غلات کامل در روز می تواند حدود 10٪ از چربی بدن را از بین ببرد و کالری این مواد بسیار کمتر از غذاهای فرآوری شده مانند جو دوسر است و فیبر بالای غلات کامل هنگام سوزاندن چربی انرژی ایجاد می کند.

چای سفید

میزان چربی سوزی چای سفید بیش از هر نوع چای دیگری است و از روش های مختلفی برای چربی سوزی استفاده می کند که یکی از آنها افزایش متابولیسم بدن است. پس اگر دنبال خوراکی های لاغرکننده میگردید چای سفید را به شما معرفی میکنیم.

لوبیا سیاه

لوبیای سیاه معمولاً آسان هضم می شود و می تواند باکتری های دهان و لثه را از بین ببرد. همچنین به دلیل مغذی بودن این ماده ، می توانید با مصرف طولانی مدت لوبیای سیاه ، لوبیای سیاه را مصرف کنید ، مصرف لوبیای سیاه به مدت پنج سال می تواند حدود 3.7٪ از چربی بدن را از بین ببرد.

روغن نارگیل

این روغن برای کاهش وزن معجزه می کند و در واقع تنها چربی است که به جای افزایش وزن به کاهش وزن کمک می کند. بیشترین چربی و چربی اطراف شکم را هدف قرار می دهد و آزمایشات نشان می دهد افرادی که روغن نارگیل را جایگزین روغن های دیگر می کنند ، دور کمر کمتری دارند.

بادام

مشعل های چربی بادام وجود دارد که به راحتی قابل استفاده و در دسترس هستند. می توانید این مواد را در یک بسته نگه داشته و به هرجایی که می خواهید ببرید. بادام قادر است BMI فرد را به طور زیاد کاهش دهد و این ماده برای ساختن عضلات قوی تر به ورزشکاران داده می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سرشار از اسید استیک است که می تواند باعث بهبود هضم و کاهش قند خون شود.تحقیقات نشان می دهد که سرکه سیب علاوه بر کاهش قند خون ، در سوزاندن چربی نیز بسیار موثر است.

چای سبز

بسیاری از چای ها می توانند متابولیسم را افزایش دهند. چای سیاه نیز می تواند این کار را انجام دهد ، اما اگر می خواهید چربی سوزی شما زیاد باشد ، می توانید از چای سبز استفاده کنید و اگر این چای را با ورزش مصرف کنید ، چربی سوزی شما به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

زردچوبه

زردچوبه یکی از بزرگترین مبارزان ضد چربی است. در واقع بسیاری از افرادی که برای کاهش وزن ورزش می کنند از این ماده و مکمل آن برای سوزاندن چربی استفاده می کنند و وجود ماده فعال کورکامین در زردچوبه باعث چربی سوزی می شود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی پر از فیبر غذایی و ویتامین C است. یک فنجان کلم بروکلی می تواند نیاز روزانه شما به این ویتامین های اصلی را برآورده کند ، بنابراین در هوای گرم و زمانی که میوه مرکبات ندارید و دنبال غذاهای لاغرکننده میگردید، کلم بروکلی بخورید.

خیار

خیار تابستانی سبزیجاتی است که شما را شاداب می کند و حاوی مقدار زیادی آب است و سرشار از ویتامین K و C ، ترکیبی به نام پتاسیم و سیلیس است که به اتصال بافت هایی مانند عضلات ، تاندون ها ، رباط ها و استخوان ها کمک می کند. اگر در رژیم غذایی گرسنه شدید ، می توانید خیار بخورید.

انار

انار گرسنگی را کاهش می دهد و حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است ، متابولیسم بدن را افزایش می دهد و کالری کمی دارد ، باعث می شود وزن کم کنید، تناسب اندام داشته باشید و همچنین انار، چربی های بدن را میسوزاند.

ماهی

ماهی حاوی مقادیر خوبی از چربی های خوب و اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش چربی و افزایش متابولیسم بدن میشود. ماهی دارای پروتئین زیادی است که علاوه بر تأمین نیازهای بدن ، میل فرد به غذا خوردن را کاهش می دهد.

نتیجه

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، با داشتن رژیم غذایی مناسب و خوردن بعضی از غذاها و خوراکی ها میتوان اندامی زیباتر و لاغرتر داشت.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =