دانستنی ها و مسائل جنسی

تاثیر خودارضایی در مشکلات شنوایی و ایجاد وزوز گوش

بی بند و باری جنسی یکی از مهمترین و در عین حال پیچیده ترین مسائلی است که اکثر مردم به ویژه نسل جوان با آن روبرو هستند. همچنین بر طبق آموزه های دینی ، این کار زمینه لازم برای فراهم شدن انحرافات جسمی و جنسی دیگر را همجون تجاوز و زنا فراهم می کند. جدای از تمامی عوارض خودارضایی، در این بخش از دانستنی های مسائل جنسی آی آر سوشیال قصد داریم در مورد تاثیر خودارضایی در مشکلات شنوایی و ایجاد وزوز و سوت کشیدن گوش توضیح دهیم.

در سنین جوانی ، زمانی که فرد از قدرت بدنی بیشتری برخوردار است ، تمام خواسته های غریزی و نفسانی او در اوج قدرت و شدت است و علاوه بر تمایل ، بستر پاسخ جنسی نیز برای او کاملا فراهم است . بنابراین ، محرومیت از برآوردن این خواسته یکی از سخت ترین محرومیت هایی است که بشر با آن دست و پنجه نرم می کند ، زیرا تحمل محرومیت از هرگونه غریزه یا نعمتی که بیشتر رضایت بخش و لذت بخش است ، به همان اندازه دشوار است. بنابراین ، باید گفت که پایبندی به این محدودیت و نادیده گرفتن این میل در جوانی به خودی خود یک هنر بزرگ است.

یکی از روش های پاسخ به نیاز جنسی از روش انحرافی ، عمل استمناء یا خودارضایی است که به دلایل مختلفی همچون ازدواج سخت و در دسترس بودن رسانه های محرک از قدیم الایام بسیاری از جوانان و چه بسا میانسالان را گرفتار نموده است.

آسیب خودارضایی به شنوایی

فارغ از آنکه ادیان بخصوص دین اسلام ، این عمل را بشدت مذموم دانسته و آن را بشدت منع می کند و بر طبق آیات و روایات ، این عمل ، گناه کبیره ای شمرده می شود که عوارض فراوانی به همراه خواهد داشت اما باید اشاره کنیم که بسیاری از این عوارض تنها ساخته ی ذهن ناآگاه بشریت است که به واسطه ی منع جوانان از این کار بیان شده است . چرا که استمناء فارغ از هر دیدگاهی می تواند عملی معتاد کننده باشد ، به نحوی که فرد حتی پس از ازدواج نیز برای رفع نیاز خود به آن اقدام نماید .

از جمله عوارض بر شمرده برای این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات عصبی همجون میگرن و افسردگی های شدید
  • ضعف در قدرت بدنی همچون گودی کمر
  • مشکلات جنسی مانند ناباروری و لاغری
  • التهاب و سرطان پروستات
  • مشکلات زناشویی همچون سرد مزاجی
  • ضعف بینایی و کم بینایی و کاهش سوی چشم
  • مشکلات شنوایی مانند احساس وزوز در گوش
  • پارگی و آسیب به پرده بکارت دختران

وزوز در گوش، اختلالی رایج

وزوز گوش به معنی شنیدن صدای خاصی است ، شبیه به زنگ زدن در گوش ، که در یک گوش ، هر دو گوش یا حتی در سر می تواند احساس شود. این صدا فرکانس های متفاوتی دارد و به عنوان زنگ ، باد ، غرش ، سوت و غیره نامگذاری می شود. وزوز گوش گاهی آنقدر شدید است که باعث سردرگمی و اختلال می شود و زندگی عادی فرد را تحت الشعاع قرار می دهد . این وضعیت گاهی خفیف و موقتی است و پس از مدت کوتاهی از بین می رود. به عنوان مثال ، هنگامی که فرد در معرض صداهای بلند قرار می گیرد ، ممکن است برای چند دقیقه احساس وزوز در گوش خود احساس کند و پس از مدتی این وضعیت خاتمه یابد . اما در برخی موارد ، وزوز گوش مداوم است و به این راحتی ها قابل چشم پوشی نیست.

علت زمینه ای وزوز گوش اغلب ناشناخته است. اگرچه عواملی مانند استرس و اضطراب ، آلرژی ، افزایش یا کاهش فشار خون ، صدمات سر و فشار بالای مغز و مایع گوش درونی و استفاده از داروهایی مانند داروهای ضدالتهاب و آنتی بیوتیک ها می تواند باعث وزوز گوش شوند.

افزایش سن نیز یکی از مواردی است که می تواند به مشکلات شنوایی منجر شود.

خودارضایی و وزوز گوش

همان طور اشاره کردیم بسیاری از ضررهایی که برای خودارضایی برشمرده شده است ناشی از ذهن ناآگاه افراد عام جامعه است چرا که این عمل نه تنها در نسل جوان امروزی بلکه در گذشته نیز وجود داشته است و این عقاید ریشه ی علمی مشخصی ندارند.به علاوه علت های ذکر شده برای مشکلات شنوایی هیچ یک بر ارتباطی بین مشکلات شنوایی و خودارضایی تاکید نمی کنند . با این حال یکی از این عوارض ذکر شده در اکثر مقالاتی که خودارضایی را تنها از نگاه دینی بررسی کرده اند ، ارتباط بین عمل استمناء یا خودارضایی و مشکلات شنوایی از جمله وزوز گوش است.

طبق تحقیقات انجام شده بر جوامع آماری بین افرادی که روزانه چند بار یا حداقل یک بار به خودارضایی دست می زنند ، هیچ گونه مشکل شنوایی خاصی دیده نشده است. با این حال یکی از عللی که می تواند مسبب این ارتباط باشد ، فشار ناشی از خودارضایی است که تا حدی می تواند به بالا رفتن ICP یا فشار مغز بیانجامد که در واقع این مقدار کاملا برابر با فشار یک رابطه جنسی سالم است . با این حال هیچ یک از تحقیقات معتبر پزشکی به بالا رفتن فشارمغز در طی خودارضایی به حدی که بتواند به مراکز شنوایی آسیب برساند و حتی سبب اختلال در استخوانچه های گوش شود ، اشاره نکرده است . همچنین بسیاری از پزشکان شنوایی سنجی ایرانی نیز به عدم وجود ارتباط میان خودارضایی و مشکلات شنوایی اشاره کرده اند.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سیزده =