آموزش غذاها

طرز تهیه خمیر سمبوسه (خانگی و فوری)

خمیر سمبوسه یکی از کاربردی ترین و راحت ترین انواع خمیر است. با تهیه فوری این خمیر در منزل می توانید از شر خمیرهای آماده و حاضر خلاص شوید. با آی آر سوشیال همراه باشید تا طرز تهیه خمیر سمبوسه (خانگی و فوری) را با هم یاد بگیریم.

سمبوسه چیست؟

سمبوسه یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به خصوص غذاهای جنوبی است و تهیه آن در منزل بسیار خوشمزه و بسیار آسان است، مخصوصا برای بچه هایی که عاشق سمبوسه هستند.

طرز تهیه خمیر سمبوسه

سمبوسه از نان یوفکا یا لواش درست می شود اما سمبوسه با خمیر خانگی طعم دیگری دارد. حتما در مورد نحوه تهیه شیرینی سمبوسه یاد بگیرید چون بسیار مفید است چون می توانید با کمی خلاقیت چیزهای مختلفی با آن درست کنید. خمیر سمبوسه نباید پف کند، بلکه باید نازک باشد. خیلی ها با خمیر جادویی سمبوسه درست می کنند اما در اصل خمیر سمبوسه باید نازک و بدون پف باشد. ما قصد داریم طرز تهیه خوشمزه ترین خمیر سمبوسه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر سمبوسه

  • آرد شیرینی پزی ۴ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • آب ولرم به مقدار لازم
  • نشاسته ذرت ۳ قاشق غذا خوری
  • نمک ۱ قاشق مربا خوری

ابتدا آرد را با نشاسته ذرت مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم تا سبک شود سپس در ظرفی می ریزیم و نمک و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و با دست هم می زنیم تا مانند سنگریزه شود.
مقدار آب ولرم ذکر نشده است زیرا بسته به نوع آرد ممکن است کم و زیاد شود. برای جمع شدن خمیر باید مقدار کافی آب اضافه کرد. آب ولرم را کم کم اضافه کنید (آب اصلا نباید داغ باشد تا دست گرم شود اما نسوزد) و با دست خوب ورز دهید تا خمیر مانند یک توپ جمع شود.
خمیر را روی سطح کار آردپاشی شده قرار دهید و با دست به مدت 10 دقیقه خوب ورز دهید و خمیر به خمیر بچسبد یا می توانید خمیر را 100 بار روی سطح کار بزنید تا نرم و لطیف شود.
خمیر را به قطعات مساوی تقسیم کنید و در سینی پر از آرد قرار دهید و روی آن را بپوشانید و 30 تا 45 دقیقه بگذارید تا خمیر سمبوسه استراحت کند تا نرم شود. برای تهیه سمبوسه مواد را از قبل آماده کنید. هر چانه را باز کنید و مواد سمبوسه را داخل آن بریزید و خمیر را جمع کنید و در روغن داغ سرخ کنید. فقط به خاطر داشته باشید که خمیر سمبوسه خانگی به روغن کمتری نسبت به نان لواش نیاز دارد.

طرز تهیه خمیر سمبوسه در فر

خمیر سمبوسه را می توانید در فر نیز قرار دهید.

طرز تهیه سمبوسه بدون خمیر

برای اینکار می توانید از نان لواش استفاده کنید.

مرور نکاتی در مورد پخت خمیر سمبوسه خانگی

خمیر سمبوسه خانگی روغن کمتری برای سرخ کردن مصرف می کند.
این خمیر را می توان پس از باز کردن و پختن دو طرف آن در تابه ریخته سپس مواد سمبوسه را در آن ریخته و تفت دهیم.
این خمیر را می توانید در ماهیتابه و روی ساج بپزید و به عنوان نان لواش استفاده کنید.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 14 =