عکاسی و گرافیکفرهنگ و هنر

۵ دلیلی که نمی توانید نقاشی بکشید!

گاهی اوقات نمی توانید موضوع یک نقاشی را بفهمید.اینگونه به نظر می‌آید که مهم نیست چه قدر تلاش می کنید که به یک موضوع نقاشی نگاه کرده و آن را بفهمید٬ اما در نهایت درنقاشی های خود دچار اشتباه می شوید.شما مطالب و کتاب هایی در ارتباط با طراحی و نقاشی مطالعه کردید٬کلاس های متعدد آموزش نقاشی در تهران رفتید٬با این وجود اینگونه به نظر می آید که هنر نقاشی و طراحی از شما دور می باشد.نتیجه این می شود که شما سوالاتی از قبیل«آیا دارای استعداد در یادگیری نیستم؟آیا پیشرفتی در این زمینه نمی کنم؟» از خود می پرسید و باید بگوییم که شما تنها نیستید و فقط نیاز به درک طراحی و نا امید شدن از شکست هایتان دارید.اما ما یک سری راه حل ساده را به شما معرفی می کنیم که نقاشی و طراحی شما را بهبود ببخشد.

 

۱-صحبت کردن زیاد

 

نقاشی کردن و صحبت  با هم ترکیب نمی شوند.یکی از مشکلات اصلی به نقاشی  مخصوصا در آموزش نقاشی کودکان در تهران این می باشد که زمانی که صحبت می کنید٬سمت چپ مغز خود را درگیر می کنید.در زمان یادگیری نقاشی٬ بیشتربه آن نیاز دارید که از قضاوت کردن جلوگیری کنید.هنگامی که سعی در یادگیری چیزی به صورت واقع گرایانه دارید٬باید سمت راست مغز خودتان را درگیرکنید به این علت که این سمت مغز٬علاقه بیشتربه تصاویر و ادراک فضایی دارد.

 

در جریان بودن چه احساسی دارد؟

 

۱-کاملاً درگیر شدن به کار در حال انجام

۲-احساس خلسه ( خارج از واقعیت روزمره)

۳-وضوح درونی عالی ( دانستن اینکه چه کاری باید انجام شود و چقدر خوب انجام می دهیم)

۴-إحساس داشتن آرامش ( بدون نگرانی در مورد خود و احساس رشد فراتر از مرزهای نفس)

۵-انگیزه درونی

این را به خاطر بسپارید که استفاده کردن همزمان از سمت راست و چپ مغز کار آسانی نیست و کار را برای ترسیم دشوار می کند .این قابلیت را دارید که به صورت همزمان نقاشی کردن و صحبت کردن را یاد بگیرید و برای این کار نیاز به تمرین دارید.شروع شدن همه چیز ازذهن خودتان است. اینکه چگونه  کارکند و بدون آن که متوجه شوید بهترین تلاش خود را به وسیله همین ذهن از بین ببرید.

۲-داشتن منتقد درونی

 

شما می توانید نقاشی را یاد بگیرید. شاید باور نکنید، که اغلب اولین مانع برای دستیابی به یک مهارت همین منتقد درونی شما است.نقاشی به همان میزان که یک بازی مشاهده ای است٬یک بازی ذهنی نیز می باشد.

 

برای  گرفتن مداد و علامت گذاری به یک سطح مهارت اولیه نیاز دارید، اما نه آن مقدار که تصورمی کنید.اما ضمیر نا خود اگاه شما قدرت زیادی دارد و می تواند عاملی باشد که تلاش شما را در هنگام یادگیری خراب کند. حتما تجربه کردید  ضمیر درونی و ناخودآگاه شما ممکن است به شما بگوید این درست نمی شود و امید شما برای یادگیری را کم کند .

 

۳-تغییر دادن خط و منش درونی

 

اغلب موفقیت ها در زندگی ما از باورهای درونی ما سرچشمه می گیرد. و این ها می توانند هم در پیشرفت شما به عنوان یک هنرمند یا در هر زمینه دیگری از زندگی شما فلج کننده باشند.اگر به این فکر کنید که نمی توانید نقاشی کنید، این کار را نخواهید کرد.

اغلب نقاشی‌ها خیلی خوب شروع می‌شوند و شما چیزها را به دقت مشاهده می‌کنید. تنها زمانی که به بخش “مشکل” درک شده می رسید، شروع به زیر سوال بردن خود می کنید.

بنابراین کاری که باید انجام دهیم این است که برچسب زدن به اشیا را متوقف کنیم و شروع به نگاه انتزاعی تر کنیم.

 

۴-بیش از حد برچسب نزدن به شی

 

در طراحی، شما دائماً سعی می کنید از برچسب زدن به اشیاء واقعی جدا شوید، بنابراین مغز چپ منطقی شما نمی تواند به شما بگوید که چگونه آنچه را که تشخیص می دهد ترسیم کنید و در هنگام اقدام به نقاشی کردن با خود می گویید یک جای کار اشتباه است و همین عاملی می شود که نقاشی نکنید.

برای دیدن مانند یک هنرمند، باید یاد بگیرید که یک تغییر شناختی از مغز چپ به مغز راست ایجاد کنید

اگر با خودتان صحبت کنید و منتقد درونی خود را درگیر کنید، مغز چپ را فعال خواهید کرد.

نقاشی یک پارادوکس است. برای دیدن چیزی همانطور که یک هنرمند آن را می بیند، باید به عناصر درون آن نگاه کرد.

سعی کنید فقط بر روی شی تمرکز نکنید. سعی کنید یک شی را برچسب نزنید بلکه آن را به صورت اشکال ساده ببینید. عناصر انتزاعی هنگامی که ترسیم می شوند، در مقابل چشمان شما واقعی می شوند.

۵-مروری بر چپ مغز و راست مغز در یادگیری نقاشی

 

۱-نگرش راست مغز به زندگی می تواند دیدی کل نگر به شما بدهد، جایی که چپ مغزها اغلب به جزئیات بیشتر توجه می کنند .

۲-متفکران چپ مغز بر رویکردهای منطقی، عقلانی، متوالی و تحلیلی تمرکز می کنند، در حالی که افراد راست مغز رویکردهای تصادفی، کل نگر و آزادانه را ترجیح می دهند.

۳-روانشناسان می گویند که افراد چپ مغز روی کلمات و اعداد تمرکز می کنند در حالی که افراد راست مغز روی تصاویر و الگوهای بصری تمرکز می کنند.

۴-متفکران راست مغز تداعی های جانبی ایجاد می کنند در حالی که افراد چپ مغز استنتاج های منطقی از اطلاعات انجام می دهند.

 

نقاشی به عنوان یک مهارت قابل یادگیری

 

درست مانند هر فعالیت دیگری، با یادگیری اصول اولیه و تمرین کردن در بهترین آموزشگاه نقاشی در تهران٬ مهارت های شما بهبود می یابد.کلید یادگیری نقاشی، درست مانند یادگیری نوشتن، آموزش پایه خوب است و سپس تا زمانی که صاحب آن شوید، کار کنید.

هیچ کس نگفت که آسان خواهد بود. هیچ کاری ارزش انجام دادن ندارد با این حال، صرفاً به این دلیل که چالش برانگیز است، به این معنا نیست که با صرف زمان و کار سخت، عالی خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =