رایانه و اینترنت

مزایای تولید پادکست و کتاب صوتی و تفاوت های آن با رادیو اینترنتی

پادکست از دو واژه آی پاد و برادکستینگ تشکیل شده است. به طور کل می توان پادکست را به رادیو اینترنتی و یا به طور کلی رادیو تشبیه کرد که می تواند اطلاعاتی را به کاربر تحویل دهد. اما در بین این دو کمی تفاوت وجود دارد. در پادکست شما در هر زمانی و هر مکانی و با هر وسیله ای می توانید به اطلاعات صوتی همچون کتاب صوتی دسترسی داشته باشید و اطلاعات می توانند به صورت طبقه بندی شده و قابل دسترس بر روی یک فضای مجازی همچون وب سایت، شبکه های اجتماعی و … قرار داشته باشند. در رادیو، نوع پخش به صورت خودکار می باشد و شما قادر به طبقه بندی اطلاعات نیستید و نمی توانید ترتیب پخش یا موضوع پخش را مشخص کنید.

 

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، نیاز به انواع جدید اطلاعات نسبت به اطلاعات و محتوای متنی حس می شود و آن چیزی نیست جز محتوای صوتی و تصویری همانند پادکست و کتاب صوتی و تیزر و موشن گرافیک. قطعا انسان با 1 دقیقه فیلم یا صوت به مراتب به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا می کند در حالیکه در 1 دقیقه تنها می تواند بخشی از یک متن کوتاه را مطالعه کند. علاوه بر این انسان ها به صورت ذاتی دارای چند حس مهم همچون بینایی و شنوایی هستند و به همین خاطر از بدو تولد، از شنیدن و دیدن لذت می برند و ارائه محتوا با این اشکال می تواند بسیار به انسان در رسیدن به اطلاعات موردنیاز خود در شکلی قابل قبول کمک کند.

مزایای استفاده از پادکست ها را می توانید در بخش تولید کتاب صوتی و پادکست به تفصیل مطالعه فرمایید و حتی در صورت نیاز، برای ساخت و تولید کتاب صوتی و پادکست با هزینه و تعرفه بسیار پایین و ارزان سفارش ثبت نمایید. تمامی اعضای تیم محتوای آی آر سوشیال تا پایان پروژه قدرتمندتر از همیشه در کنار شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =