آرایش مومد و زیبایی

نحوه اپیلاسیون بیکینی در منزل با وکس یا موم

اپیلاسیون بیکینی با وکس

از بین بردن موهای زائد بیکینی با وکس یا همان وکس بیکینی روشی است که  بسیاری از خانم ها به دلیل وقفه طولانی در رویش مجدد مو از آن استقبال می کنند و از این روش برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده میکنند. ما توصیه میکنیم برای از بین بردن موهای زائد بیکینی از لیزر استفاده کنید که عوارض جانبی کمتری دارد. در این مورد حتما مقاله لیزر بیکینی را در سایت مطالعه کنید. قبل از هر چیزی لازم است بگوییم که اگر اپیلاسیون بیکینی به درستی انجام نشود و یا توسط شخصی که توانایی آن را ندارد انجام شود، می تواند خطرناک باشد.

اگر درمورد وکس بیکینی اطلاعی ندارید، به شما توصیه میکنیم حتما مقاله ی وکس بیکینی را در سایت مطالعه کنید.

نحوه اپیلاسیون بیکینی در منزل با وکس یا موم

اگر به دنبال آموزش اپیلاسیون بیکینی هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

اندازه مناسب مو برای انجام اپیلاسیون بیکینی

برای اینکه نتیجه اپیلاسیون راضی شوید، به اندازه موها توجه کنید. موهای ناحیه تناسلی باید حداقل 4–5 میلی متر رشد کنند تا هنگام وکس درد کمتری داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر موها خیلی کوتاه یا بلند باشند، اپیلاسیون به درستی انجام نخواهد شد.

قبل از انجام اپیلاسیون پوست را لایه برداری و تمیز کنید

قبل از اپیلاسیون بیکینی ، تمیز کردن پوست این قسمت از بدن از لایه های مرده بسیار مهم است. لطفا توجه داشته باشید که لایه برداری باید حداقل 20-24 ساعت قبل از اپیلاسیون انجام شود تا در این مدت پوست از التهاب و تحریک محافظت شود.

از دمای بالای موم آگاه باشید

وکس را تا دمای مشخص شده گرم کرده و در همان دما نگه دارید اگر موم خیلی داغ شود ، پوست شما می سوزد و همه جا می چکد. اگر خیلی سخت یا خیلی سرد باشد ، به سختی می توانید آن را روی پوست خود بمالید و موهای شما را مسدود نمی کند. برای اطمینان از گرما و گرمای موم ، کمی روی دستان خود بمالید تا گرمای پوست شما مشخص شود.

جهت مو مناسب را برای اپیلاسیون انتخاب کنید

فراموش نکنید که مانند یک آرایشگاه حرفه ای موم را در جهت رشد موهای بدن بمالید و سپس دستمال مخصوص اپیلاسیون را تعویض کنید.

چند ثانیه با دست به آن ضربه بزنید تا موم به خوبی جذب شود. وقتی پد محکم به موم وصل شود ، موهای بیشتری از هم جدا می شوند. اکنون انتهای نوار را بگیرید و آن را در جهت مخالف جهت رشد بکشید. موهای خود را بکشید. پوست را با دست دیگر محکم بگیرید تا بیرون کشیدن مو راحت تر شود.

به همین ترتیب ، بقیه موهای خود را وکس بزنید ، به یاد داشته باشید که نیازی نیست هر بار مقدار زیادی موم روی ناحیه مورد نظر بمالید. اگر در منطقه کوچکتر کمتر استفاده کنید ، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

پس از اپیلاسیون، مرطوب سازی را فراموش نکنید

یکی از مهمترین قسمتهای اپیلاسیون که بیشتر خانمها به آن اهمیت نمی دهند مرطوب سازی پوست است. مقداری روغن بچه را روی پارچه ای نرم بریزید و به آرامی داخل چرم بمالید تا موم باقیمانده از بین برود.

حالا میتوانید لباس راحتی بپوشید

بعد از اپیلاسیون اندام تناسلی یا سایر قسمت های بدن خود از لباس های تنگ و شلوار جین استفاده نکنید. این اشتباه باعث ایجاد خراش و التهاب می شود زیرا پس از از بین بردن موهای زائد ، پوست مستعد برای چند ساعت ملتهب می شود.

نکات مهم قبل از اپیلاسیون بیکینی

  • اگر چند روز قبل از پریود وجود دارد ، هرگز بیکینی خود را واکس نزنید زیرا این زمانی است که شما نسبت به درد حساسیت بیشتری دارید.
  • حذف موهای بیکینی در دوران بارداری به دلیل آلرژی و درد توصیه نمی شود.
  • اگر موهای ناحیه بیکینی بسیار کوتاه است ، بگذارید یکی دو هفته دوباره رشد کند. اگر موهای ناحیه بیکینی خیلی بلند است ، آنها را با تیغ برقی یا قیچی مناسب کوتاه کنید.
  •  اگر تصمیم دارید برای اولین بار موم دستگاه تناسلی خود را واکس بزنید یا آستانه درد کمی دارید ، 20-45 دقیقه قبل از اپیلاسیون بیکینی خود ، از قرص های ایبوپروفن با دوز 400 میلی گرم استفاده کنید. ایبوپروفن می تواند درد هنگام اپیلاسیون را کاهش و به حداقل برساند.
  • اگر 4 ساعت پس از اپیلاسیون هنوز درد دارید ، می توانید ایبوپروفن دیگری مصرف کنید.

نکات مهم بعد از اپیلاسیون بیکینی

استفاده از ژل پس از تزریق باعث کاهش تحریک و التهاب پوست می شود. برای چندین ساعت پس از اپیلاسیون بیکینی ، این ناحیه کمی قرمز خواهد شد که کاملا طبیعی است.

  • به مدت 24 ساعت از تابش مستقیم آفتاب در این مکان خودداری کنید.
  • اگر یک روز را در ساحل یا استخر برنامه ریزی کرده اید ، بهتر است روز قبل اپیلاسیون واژن انجام دهید و چند ساعت به پوست خود فرصت دهید تا آرام شود. آفتاب بیشتر تحریک کننده پوست است و آب نمک و کلر پوست را در ناحیه بیکینی کاملا می سوزاند.
  •  بعد از یکی دو روز که حساسیت و تحریک پوست از بین رفت ، یک اسکراب ملایم و لایه برداری از ناحیه بیکینی انجام دهید و ناحیه را با حرکات دورانی به آرامی بشویید.
  • در صورت لزوم ، هر 3-4 هفته یک بار موم را به ناحیه تناسلی بمالید. سعی کنید یک برنامه اپیلاسیون منظم ایجاد کنید. اگر اپیلاسیون ناحیه بیکینی را برای بیش از 3-4 هفته به تعویق بیندازید ، موهای شما خیلی بلند می شود و اپیلاسیون دردناک تر خواهد بود. اپیلاسیون مکرر علاوه بر کاهش رشد موهای زائد ، به مقاومت پوست در برابر درد نیز کمک می کند.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هشت =