پزشکی و سلامت

چرا تشک طبی سفت است؟

این روزها همه مردم به دنبال تشک های مرغوب و با کیفیت هستند و می خواهند که بعد از یک روز کاری پر از تنش و پر مشغله بر روی تشک تخت خواب خود به آرامش ذهنی و بدنی خود دست پیدا کنند و یا آن که در زمان خواب بر روی تشک خود بهترین خواب را بدون هیچگونه ناراحتی داشته باشند. می دانیم که تشک طبی و تشک معمولی زیادی در بازار وجود دارد و هر یک از آن ها ویژگی های مختص به خودشان را دارند.

یک تشک در صورتی با کیفیت و مناسب طلقی می شود که نه خیلی راحت و نرم باشد و نه خیلی سفت و خشک بدین شکل که بدن خیلی راحت بر روی آن قرار بگیرد. حال ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که تشک طبی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ تشک طبی با تشک معمولی چه تفاوت هایی دارد؟ چرا تشک طبی سفت است؟

تانیل چوب در این مطلب قصد دارد که به این دست از سوالات پاسخ دهد تا مسیر انتخاب و خرید تشک طبی را برای شما عزیزان کمی هموارتر کند.

چرا تشک طبی سفت است؟
چرا تشک طبی سفت است؟

منظور از تشک طبی یا تشک ارتوپدی چیست؟

تشک طبی با عبارت تشک ارتوپدی هم شناخته می شود که از مفاصل بدن ما محافظت می کند. به عبارت دیگر در این نوع تشک ها از فنر استفاده نشده و معمولا از جنس اسفنج، یونولیت یا فوم ساخته می شوند. تشک ها طبی معمولا سفت هستند و در مقایسه با دیگر تشک ها طول عمر کم تری دارند.

البته ناگفته نماند که سفت بودن تشک های طبی بدین منظور نیست که همچون یک تکه سنگ بزرگ بسیار سخت و سفت باشد. در واقع یک تشک طبی با کیفیت می بایست که ستون فقرات را به حالت طبیعی خودش حفظ کند و فشاری به ستون فقرات و یا دیگر اعضای بدن وارد نکند. بنابراین با انتخاب بهترین تشک طبی تانیل چوب می توان سلامت بدن را از لحاظ فیزیکی و روانی تضمین کرد. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که یک تشک طبی خیلی نرم و یا یک تشک طبی خیلی سفت اصلا گزینه مناسبی برای بهبود درمان درد کمر و نگهداری از ستون فقرات بدن نیست و فقط و فقط اگر میزان سفت بودن تشک طبی معمولی باشد می تواند به حفظ سلامت بدنی و دردهای ستون فقرات و کمر درد کمک بسیار بزرگی کند.

تشک طبی با تشک معمولی چه تفاوتی دارد؟

بارزترین تفاوتی که تشک طبی با تشک معمولی دارد این است که تشک های طبی نسبت به تشک های معمولی کمی سفت‌تر هستند. از دیگر تفاوت های این نوع تشک ها در استفاده از نوع فرم ها و فنرهایی هستند که در زمان ساخت تشک طبی به کار برده می شوند و لایه رویی آن ها نقش بسیار مهمی در احساس سفتی و راحتی تشک آن دارد.

چرا تشک طبی سفت است؟

در لایه رویی برخی از تشک های طبی از یک فوم حافظه دار استفاده می کنند که در کنار سفتی تشک نیز احساس نرمی و لطافت آن به فرد منتقل می شود. علت سفت بودن تشک طبی این است که در زمان خوابیدن وزن بدن بر روی ستون فقرات و استخوان ها قرار می گیرد و فشار نسبتا کم تری به عضلات بدن وارد می شود. همین امر موجب می شود که وزن بدن ما بر روی استخوان ها قرار بگیرد و در افزایش گردش خون کمک نماید.

یکی دیگر از ویژگی هایی که تشک طبی را از دیگر تشک های موجود در بازار متمایز می کند این است که میزان فشار وارد شده را بر روی کمر کاهش می دهد که با پخش شدن فشار در بخش های مختلف بدن ما به خوبی اکسیژن رسانی را در تمام بدن انجام می دهد. تشک های طبی گزینه مناسبی برای افرادی‌ست که دوست دارند به پشت بخوابند چرا که هیچ گونه صدمه و آسیبی به کمر و ستون فقرات وارد نمی کند.

ساختار این نوع تشک‌ها به گونه ای‌ست که سالمندان، افرادی که مشکلات ستون فقرات و دردهای عضلانی دارند انتخاب بسیار مناسبی است و به راحتی می تواند در تسکین درد آن ها موثر واقع شود.

چرا تشک طبی سفت است؟
چرا تشک طبی سفت است؟

تشک طبی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  1. تشک طبی سفتی و نرمی را با هم دارد.
  2. تشک‌های طبی در زمان دراز کشیدن خیلی گود نمی شوند و حالت بدن ما را به خود نمی گیرد.
  3. استفاده از پارچه های مرغوب به همراه ویژگی های ضد میکروبی و ضد حساسیت با دوخت محکم
  4. این نوع تشک ها به جهت انطباق با خطوط انحنای بدن انعطاف پذیر هستند. (فقط در حد نیاز بدن فرد بیمار)

در زمان انتخاب تشک طبی سفت به این نکات توجه کنید!

برخی از افراد زمانی که قصد دارند تشک طبی انتخاب کنند، به جای آن که اول به کیفیت و ماندگاری تشک توجه داشته باشند، اولویت اولشان قیمت آن است. همانطور که گفته شد انواع تشک های طبی در بازار وجود دارد که هر یک بسته به موادی که در زمان ساخت استفاده می شوند خیلی راحت می توانند بر روی قیمت و طول عمر آن اثرگذار باشد. بنابراین به دلیل قیمت این نوع تشک ها به سراغ خرید تشک های نرم تر می روند و در حالی که نمی دانند خوابیدن بر روی تشک های نرم و معمولی می تواند مشکلات ستون فقرات و کمر درد را دو چندان کند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر از مشکلات کمر درد و ستون فقرات رنج می‌برید، انتخاب و خرید تشک طبی را در اولویت قرار دهید.

انتخاب بهترین تشک طبی را با تانیل چوب تجربه کنید!

در این مطلب سعی بر این بود که شما را با تشک طبی آشنا کنیم و از دلایل سفت بودن تشک طبی برایتان بگوییم. البته در مورد فرق تشک رویا و رویال نیز در سایت تانیل چوب اطلاعات مفیدی درج شده است که پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید. تشک طبی برای آن دسته از افرادی که دارای مشکلاتی در ستون فقرات و کمرشان هستند گزینه بسیار خوبی‌ست. چرا که به کمک این نوع تشک ها می توانند در زمان خواب یا استراحت، فشار و درد بدنی را در کل بدن پخش کنند؛ بنابراین میتوان گفت که شما هیچ گونه رنج و دردی در زمان استراحت بر روی تشک طبی سفت نخواهید کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − چهار =