لوازم آرایش

ریمل ضد آب (نکات مهمی که باید بدانید)

از کجا بفهمیم ریمل ضد آب است؟

تابستان به معنای شنا کردن ، تعریق یا استحمام روزمره است. اما با وجود همه اینها ، چه کاری می توانیم انجام دهیم تا آرایش چشم خود را از دست ندهیم؟ اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه دوست دارند مژه های بلند و براق داشته باشید ، نگاهی به ریمل های مخصوص فصل تابستان هم بیاندازید. بله درست حدس زدید “ریمل های ضد آب“. در مورد این ریمل ها همه چیز را در این مطلب به شما خواهیم گفت.

از کجا بفهمیم ریمل ضد آب است؟

اگر میخواهید بدانید که از کجا بفهمیم ریمل ضد آب است یا خیر، باید حتما مشخصات روی ریمل را بخوانیم. تقریبا راه دیگری وجود ندارد.

وقتی وارد مغازه های ریمل فروشی در فروشگاه های زیبایی می شوید ، با دو گزینه اصلی روبرو می شوید: ریمل ضد آب و ریمل معمولی.

بارها و بارها دیده شده است که یک مارک تجاری در هر دو نسخه کار می کند (یعنی نسخه ضد آب و نسخه معمولی) و قابل درک است که نسخه ضد آب گزینه بهتری به نظر می رسد. اما پس از گوش دادن به نظرات متخصصان در زمینه بهداشت و زیبایی ، می توانید تصمیم بگیرید که این گزینه را کاملا تغییر دهید. این نوع ریمل ممکن است برای استفاده خاص در مراسم و مکان های خاص مانند زمانی که در عروسی گریه می کنید یا می خواهید در زیر آب عکس زیبایی بگیرید ، انتخاب بهتری باشد. اما استفاده روزانه از این محصول می تواند تأثیر مستقیمی بر خشکی و شکنندگی مژه ها خصوصاً مژه های مستعد ریزش مو داشته باشد.

معرفی یک برند ریمل ضد آب جهت آشنایی

برای برخی از خانم ها ، هنگام خرید ریمل مژه و ابرو ، ضدآب بودن و دوام بالا از جمله معیارهای انتخاب است ، به طوری که در صورت تماس آب با چشم ، اثر تیرگی اطراف چشم را متوجه نمی شوند. به عنوان مثال ریمل تولید شده توسط شرکت بورژوازی از نوع حجم دهنده و مطبوع با رنگدانه های تیره و ماندگاری 16 ساعت است. شرکت بورژوازی فرانسه یکی از مارک های معروف اروپایی است که از سال 1987 فعالیت می کند. البته این برند صرفا یک مثال است برای اینکه شما با ریمل های ضد اب آشنا شوید.

اولین محصولی که این تولید کننده در بازار جهانی توزیع کرد ، پودر برنج بود که برای لطافت پوست مورد استفاده قرار گرفت. این محصول مورد توجه اکثریت و بورژوازی قرار گرفت تا به عنوان یک مارک بین المللی شناخته شود و اکنون در صنعت لوازم آرایشی پیشتاز است. برس این محصول با طراحی خاص از چسبیدن مژه ها به هم جلوگیری می کند و با فرمولاسیون ویژه مژه ها را نرم و انعطاف پذیر می کند و در نتیجه مژه بزرگ می شود. ضد آب بودن و ماندگاری بیش از 16 ساعت از ویژگی های این ریمل است. بعضی از ریمل ها بعد از چند ساعت اثر خود را از دست می دهند و نیاز به تجدید دارند. این محصول با دوام بالا نیازی به نوسازی ندارد. این ریمل با هر نوع شوینده چشم یا آب و صابونی به راحتی از بین می رود و هیچ جای سیاهی در اطراف چشم باقی نمی گذارد. این ریمل ضد آب نوعی حجم دهنده و حالت دهنده است که مژه های شما را با رنگ کاملا مشکی براق و سیاه می کند. ماندگاری بالای این محصول آن را به گزینه ای مناسب برای کسانی که روزانه از ریمل استفاده می کنند و مژه های نازکی دارند ، تبدیل کرده است.

اما آیا استفاده روزانه از ریمل های ضد آب کار درستی است؟ در ادامه به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

مضرات ریمل ضد آب

به گفته یک چشم پزشک ، این محصولات یعنی ریمل های ضد آب به دلیل مواد نگهدارنده و رنگی که به صورت اشک ، خارش و سوزش در چشم دارند ، می توانند باعث التهاب و حساسیت چشم شوند ، بنابراین بهتر است مصرف آنها محدود شود.

بیشتر آسیب چشم در محصولات آرایشی و بهداشتی زنان در اثر استفاده از ریمل و خط چشم ایجاد می شود. ریمل ضد آب و روغنی به سختی از مژه پاک می شود و هنگام تمیز کردن مقداری از آن وارد چشم می شود و بسیاری از مژه ها نیز شکسته شده و در خشکی شدید چشم ، لبه ها تغییر می کند. همچنین باعث تورم پلک ها می شود. آیا شما دوست دارید پلک هایتان متورم شود؟

ریمل آبرنگ زمینه مناسبی برای تولید میکروب است و می تواند منجر به عفونت چشم ، تورم ، قرمزی ، ترشحات غلیظ ، خارش و حتی پف پلک شود.

ریمل های پایه روغنی در برابر عرق ، اشک و آب مقاوم هستند و متأسفانه تمایل دارند برای مدت طولانی روی مژه ها بمانند و از آنجا که تمیز کردن آنها دشوار است باعث ریزش مژه ها و تراشه آنها می شود.

در افرادی که سابقه مژک دارند ، اگر از ریمل ضد آب استفاده کنند ، به دلیل انسداد بیشتر مجاری اشک ، احتمال عفونت باکتریایی و مژک افزایش می یابد.

به طور کلی ، مهمترین خطرات چشم در این گروه از کالاها ، آلرژی سطح قرنیه ، خشکی چشم ، پلک و عفونت های ملتحمه است. علاوه بر این ، التهاب معمولاً با پارگی ، سوزش ، خارش و قرمزی همراه است. برای سلامتی چشم و مژه ، خانم ها قبل از استفاده از ریمل ضد آب بهتر است حتماً از روغن بادام و نارگیل روی مژه های خود استفاده می کنند.

چند نکته در مورد ریمل ضد آب

روش صحیح برای تمیز کردن ریمل ضد آب

از آنجا که ماندگاری ریمل ضد آب بیشتر است ، مسلماً تمیز کردن آن نسبت به نوع معمولی آن دشوارتر است و کوچکترین اشتباهی باعث آسیب بیشتر مژه ها می شود. بهتر است ریمل مژه و ابرو را با فرمول های ضد آب در طی یک مرحله چند مرحله ای پاک کنید ، که به ماساژ برخی از مژه ها نیاز دارد. ابتدا می توانید آرایش صورت خود را تمیز کنید و در آخر با کمک یک پنبه آغشته به محلول پاک کننده مخصوص برای رفع آرایش چشم خود اقدام کنید.

بدون شک در پایان با حوله ای که از آرایش چشم شما سیاه شده است رو به رو خواهید شد. برای از بین بردن ریمل ضد آب ، ابتدا لازم است که از یک شوینده با پایه روغن استفاده کنید. برای این کار بهتر است از روغن های پاک کننده یا موادی مانند پاک کننده های آرایشی دو مرحله ای که خاصیت چربی دارند استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل 15 ثانیه روغن یا شوینده به چشم خود زده تا مقاومت در برابر آب مواد آرایشی شما کاهش یابد. در آخر ، صورت خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا باقی مانده پاک کننده روغنی از صورت شما پاک شود.

ریمل ضد آب مژه ها را خشک می کند

موم و سیلیکون موادی و ترکیبی هستند که باعث می شوند ریمل ضد آب در برابر عرق ، اشک و آب مقاومت بیشتری داشته باشد. اگر دو نوع ریمل مژه و ابرو ، یک ریمل معمولی و دیگری ضد آب را با هم مقایسه کنید ، متوجه می شوید که ریمل ضد آب حاوی مواد افزودنی بسیاری مانند ایزودودکان و سیکلوپنتازیلوکسان است که به هیچ وجه تأثیر مثبتی بر سلامت مژه ها ندارند.

کارشناسان معتقدند که تأثیر این مواد در خشک شدن مژه ها دیده می شود که در نهایت منجر به از بین رفتن آنها می شود. مثل رژ لب ماندگار که دقیقا به همین صورت است. مطمئناً ، این نوع رژ لب ها ماندگاری بیشتری دارند ، اما همچنین می توانند منجر به ترک خوردگی ، شکاف و خشکی لب شوند. همین مشخصات در مورد ریمل ضد آب نیز وجود دارد. به همین دلیل ، استفاده روزانه و طولانی مدت از آن می تواند آسیب جدی وارد کند.

هرگز با ریمل ضد آب به رختخواب نروید

از آنجا که برداشتن ریمل ضد آب مشکل است ، اکثر افراد هر روز چشم های خود را پاک نمی کنند و با همان آرایش می خوابند. خوابیدن با ریمل ضد آب می تواند مژه های شما را خشک و پوسته پوسته کند. حتی اگر این ریمل مژه های شما را به طور کامل نپوشاند ، باز هم می تواند باعث شکستگی آنها شود. وقتی مژه هایتان زیر ریمل است ، می توانند فر شوند ، به هم بچسبند و شب و هنگام خواب از بین بروند. اما آخرین چیزی که باید بدانید این است که سرم های مژه در واقع در افزایش رشد مژه موثر نیستند. بنابراین بهتر است سعی کنید از همان ابتدا سلامتی خود را حفظ کنید.

پیشنهاد نهایی ما این است که از ریمل ضد آب تنها در موارد ضروری استفاده کنید. استفاده روزانه و همیشگی توضیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 20 =