مد و زیبایی

تیرگی زیر بغل و روش های شگفت انگیز رفع سیاهی زیر بغل

تیرگی زیر بغل یکی از مشکلاتی است که افراد در هر سنی ممکن است با آن روبرو شوند. تیرگی زیر بغل معمولاً از نظر پزشکی خطرناک نیست و خوشبختانه جای نگرانی نیست. با این وجود تیرگی پوست قسمت های بدن مانند تیرگی زیر بغل یا تیرگی واژن برای بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها آزار دهنده است و اعتماد به نفس آنها را در روابط دوستانه و زناشویی کاهش می دهد.

 تیرگی زیر بغل می‌تواند بر اثر عوامل مختلفی از جمله تعریق زیاد، استفاده از دئودرانت (ضدبو و ضدعرق)، عدم مراقبت مناسب از پوست و سایر علل مشابه، به وجود بیاید.

علت تیرگی زیر بغل

  • تعریق زیاد
  • تیغ زدن زیاد زیر بغل
  • استفاده مداوم از دئودورانت (اسپری یا استیک ضدبو)
  • اصطکاک بیش از حد زیر بغل با لباس به دلیل پوشیدن تاپ یا لباس تنگ
  • عفونت
  • عدم تمیزکاری مناسب زیر بغل
  • تجمع سلولهای مرده در زیر بغل
  • استفاده از مواد شیمیایی یا الکل

پیشگیری از تیرگی زیر بغل

  • دوش یا حمام منظم بگیرید.
  • برای از بین بردن موهای زیر بغل از موم به جای تیغ استفاده کنید.
  • پوست زیر بغل خود را لایه برداری کنید.
  • سعی کنید پوست زیر بغل خود را به خصوص در ماه های گرم سال خشک نگه دارید.
  • از قرار گرفتن در معرض هوای بسیار گرم یا مرطوب خودداری کنید.
  • سعی کنید وزن بدن خود را در یک محدوده سالم نگه دارید.
  • به جای دئودورانت از پودر تالک استفاده کنید.
  • از پوشیدن لباسهای ساخته شده از الیاف مصنوعی خودداری کنید و در عوض لباسهای ساخته شده از پارچه کتانی یا الیاف دیگر را که دوستدار پوست هستند بپوشید.

رفع سیاهی زیر بغل

رفع تیرگی زیر بغل با درمان های کلینیکی

رفع سیاهی زیر بغل با بوتاکس

اگرچه از آمپول بوتاکس معمولاً به عنوان روش های زیبایی یاد می شود ، اما استفاده های پزشکی نیز دارد. تزریق سم بوتولینوم زیر بغل معمولاً برای مقابله با تعریق زیاد انجام می شود. بوتاکس به عنوان یک مسدود کننده عمل می کند و از آزاد شدن استیل کولین (ماده شیمیایی که توسط اعصاب برای فعال سازی غدد عرق استفاده می شود) جلوگیری می کند.

بلافاصله بعد از جلسه درمان ، تعریق زیر بغل فروکش می کند و حتی ممکن است کاملاً متوقف شود. نتایج تزریق بوتاکس در زیر بغل بین 4 تا 6 ماه طول می کشد.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی درمانی برای لایه برداری سطحی پوست است. در صورت تشخیص توسط پزشک ، از لایه برداری برای بهبود ظاهر پوست و از بین بردن تیرگی زیر بغل استفاده می شود.

رفع سیاهی زیر بغل با لیزر درمانی

بهترین و مثرترین روش برای از بین بردن تیرگی زیر بغل ، استفاده از لیزر درمانی است. اگر در تکرار داروهای گیاهی و خانگی موفق نیستید و به دنبال یک راه حل سریع و موثر هستید. لیزر درمانی روشی است که فقط در چند جلسه کوتاه به شما کمک خواهد کرد.

رفع تیرگی زیر بغل با IPL

در روش IPL یا روش پالس نور سریع ، از انرژی امواج نور برای ایجاد اختلال در عملکرد پیازهای مو استفاده می شود. انرژی حاصل از پالس های نور توسط مو جذب شده و باعث افزایش دوره رشد مجدد مو و در نهایت کاهش رشد مو می شود.

میکرودرم ابریژن و رفع سیاهی زیر بغل

میکرودرم ابریژن ، به عنوان یک درمان کم تهاجمی و شناخته شده است که برای انواع پوست موثر است. این روش برای بازسازی رنگ و ساختار پوست ، درمان آسیب های خورشید ، آکنه ، چین و چروک های سطحی ، خطوط ناشی از پیری و همچنین سفید شدن زیر بغل استفاده می شود.

از بین بردن سیاهی زیر بغل با لیزر مونالیزا (CO2)

به گفته متخصصان ، برای بدست آوردن نتایج مطلوب ابتدا موهای زیر بغل را با لیزر موهای زائد برداشته و سپس تحت نظر پزشک از لیزر Monalisa (CO2) برای بهبود وضعیت پوست و سبک شدن زیر بغل استفاده کنید. این روش همچنین برای سفید کردن سایر نواحی بدن مانند موارد زیر استفاده می شود: برای رفع تیرگی واژن ، کشاله ران ، مقعد و رفع تیرگی آرنج ، مچ پا و زانو.

درمان های خانگی رفع تیرگی زیر بغل

درمان های غیر کلینیکی شامل درمان های طبیعی و شیمیایی می شود.

ماسک برای تیرگی زیر بغل

برخی افراد از روش های طبیعی برای سبک شدن زیر بغل خود استفاده می کنند. توجه داشته باشید که روش های سفیدکننده زیر بغل طبیعی زمان بر بوده و نیاز به تکرار ، حوصله دارند. برخی از مواد طبیعی نیز می توانند برای برخی افراد حساسیت پوستی ایجاد کنند.

سفید کردن زیر بغل با آب لیمو

روش موثر دیگر برای سفید کردن زیر بغل مالیدن آب لیمو بر روی پوست این ناحیه است. این کار را باید روزانه و قبل از استحمام انجام دهید. لیمو یک سفیدکننده طبیعی است که به تدریج رنگ پوست را روشن می کند. بعد از استحمام مقداری مرطوب کننده به پوست زیر بغل بمالید و تا چند روز از دئودورانت استفاده نکنید.

  • یک تکه سیب زمینی ، خیار یا لیمو را روی پوست زیر بغل بمالید و بعد از 10 دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید.
  • از روغن های گیاهی طبیعی مانند روغن درخت چای ، روغن نارگیل استفاده کنید: پوست زیر بغل خود را به مدت 15 دقیقه با حرکت دورانی ماساژ دهید و سپس با آب خنک بشویید.
  • مخلوطی از زردچوبه و آبلیموی تازه را روی زیر بغل خود بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب بشویید.
  • هفته ای سه بار مخلوطی از شیر ، گلاب و پودر پوست پرتقال را به مدت 15 دقیقه روی زیر بغل خود بمالید و سپس با آب سرد بشویید.

رفع تیرگی زیر بغل با کرم و دارو

کرم های شیمیایی یکی دیگر از روش های غیر بالینی و موثر برای خلاص شدن از زیر بغل تیره است. در بعضی از افراد ، کرم های شیمیایی ممکن است واکنش های آلرژیک ایجاد کنند ، بنابراین برای جلوگیری از هرگونه حساسیت و عوارض جانبی ، با مشورت با یک متخصص درمان شیمیایی را شروع کنید.

  • کرم رتینوئید: ترتینوئین به عنوان اولین روش درمان دارویی تبلیغ می شود. و اگر به طور مرتب استفاده شود ، زیر بغل را سفید می کند.
  • کرم های لایه بردار: این کرم ها حاوی مواد شیمیایی برای از بین بردن سلول های مرده پوست هستند ، و در نتیجه زیر تیرگی زیر بغل را از بین می برند.
  • کرم Calcipotriene: این کرم حاوی ویتامین D است. Calcipotriene به طور موضعی رنگدانه های پوست را کاهش می دهد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان تیرگی زیر بغل با لیزر

تعداد بازدیدها معمولاً بین 1 تا 3 جلسه متفاوت است. لازم است ابتدا به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و تعداد دقیق جلسات درمانی را بر اساس نوع پوست و تیرگی زیر بغل تعیین کنید.

سخن پایانی

اگر پوست تیره می شود ، برخی از مناطق بدن مانند پوست زیر بغل تیره می شوند. و این مربوط به شماست ، ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کنید. اگر علت تیرگی پوست شما به دلیل عوامل بالینی و بیماری نیست ، برای تشخیص تیرگی زیر بغل خود با روش های بالینی و خانگی از پزشک خود کمک بگیرید.

به طور کلی ، تجربه نشان داده است که لیزر بهترین و سریعترین روش برای از بین بردن تیرگی زیر بغل است ، و بسیاری از روش های خانگی ، طبیعی و سنتی ، اگر بدون مشاوره متخصص انجام شود ، نه تنها کارساز نیست ، بلکه در بسیاری از موارد نیز ممکن است. یا صدمات جبران ناپذیری ، بنابراین حتماً قبل از هر اقدامی مشکل خود را با یک متخصص پوست در میان بگذارید.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =