کسب و کارهای اینترنتی

قرنطینه، حریف کسب و کارهای مجازی نمی شود

کسانی که مقالات سایت ما را دنبال کرده اند حتما بخاطر دارند که در سال اخیر در رابطه با سرمایه گذاری روی پلت فرم هایی صحبت کرده ایم که امنیت بالایی دارند. این به چه معناست؟ به این معنا که هرگاه قصد راه اندازی هر کسب و کاری داریم، لازم است آن را در زمان و مکانی مناسب بنا کنیم.

در سالهای اخیر شبکه های اجتماعی جایگاه خوبی در بین مردم داشته اند و بسیاری از صاحبان کسب و کار با ایجاد کانال های تلگرامی و یا پیج های اینستاگرام اقدام به تبلیغ کسب و کار خود کرده اند که پس از محدود شدن دسترسی به تلگرام در ایران، کسب و کارشان به مرور رو به زوال رفته است و یا حداقل بسیار تضعیف شده است. این یعنی انتخاب محل کار مجازی شان صحیح نبوده است. پس سوال اینجاست که مکان صحیح برای فعالیت های اینترنتی کجاست؟

ما در مقاله “روش های افزایش فالوور هدفمند اینستاگرام” به طور کامل در این مورد صحبت کرده ایم. در این مقاله شرح دادیم که کار در یک فضایی که ماندگاری و پایداری بلندمدت ندارد دارای ریسک بسیار بالاییست. مگر آنکه قصد شما از ابتدا فعالیت موقت بوده باشد.

مشابه این موضوع در روزهای قرنطینه نیز رخ داده است. اکنون که بسیاری از مردم و صاحبان کسب و کار به دلیل شیوع بیماری و ویروس مسری کرونا (COVID-19) در خانه ها قرنطینه شده اند، اهمیت این موضوع بسیار بیشتر از قبل احساس می گردد.

ما در عصری زندگی می کنیم که تکنولوژی و ارتباطات حرف اول را می زند. تقریبا تمامی کارهای ما از راه دور و از طریق تکنولوژی های ارتباطی انجام می شود. با این حال بسیاری از صاحبان کسب و کارهای سنتی اصرار دارند که همچنان سنتی باقی بمانند. باید این حقیقت را بپذیریم که هرچه زمان بیشتری سپری می شود، جایگاه کسب و کارهای سنتی تضعیف می شود و جای خود را به کسب و کارهای مجازی می دهد. شاید باورتان نشود اما بسیاری از کسب و کارهای سنتی را می توان به مجازی تبدیل کرد. ممکن است کمی مشمول زمان و هزینه گردد اما اگر حفظ کسب و کار شما و کسب درآمد شما از شغلتان برایتان مهم است این انتخابیست که دیر یا زود باید انجام شود. 

اگر هم اکنون کسب و کاری ندارید و صرفاً قصد دارید روش های کسب درآمد را بیاموزید می توانید به مقاله کسب درآمد از اینترنت که در سایت منتشر شده است مراجعه نمائید. در این مقاله به تفصیل درباره فرصت ها و شیوه های کسب درآمد اینترنتی صحبت کرده ایم. چنانچه سوالی برایتان مطرح است کافیست از بخش نظرات مطرح کنید.

فروشگاهی را در نظر بگیرید که محصولاتی با کیفیت عالی تولید می کند و یا به فروش می رساند. البته فروشگاه تنها یک مثال است. این فروشگاه ممکن است به دلایل مختلف دارای فروش زیادی نباشد. به عنوان مثال ممکن است فروشگاه در محلی قرار گرفته باشد که جمعیت چندان بالایی ندارد (فروشگاه باید در نقطه شلوغ شهر واقع گردد) و یا ممکن است به دلیل اوضاعی مشابه اوضاع فعلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در خانه ها هستیم، مجبور به تعطیلی فروشگاه خود باشیم. اما باید به خاطر داشته باشیم که می توانیم فروشگاهی ایجاد کنیم که 24 ساعته باز باشد. شاید اکنون فکر می کنید که این یک شعار و یا تبلیغ است اما اینطور نیست. شما با راه اندازی سایت فروشگاهی خود می توانید هر ساعت از شبانه روز مشتریان خود را به فروشگاه خود بر روی سایت هدایت کنید و محصولات خود را به فروش برسانید و از طریق پست نیز محصولات خریداری شده را برای مشتریان ارسال کنید. تا اینجای بحث تنها مختص محصولات فیزیکی بوده است. اگر خدماتی ارائه می دهید که فیزیکی نیستند، کارتان بسیار ساده تر خواهد شد. اگر کارهایی مشابه تایپ، طراحی و… انجام می دهید، به سادگی از راه دور قابل انجام و تحویل هستند. 

این روزها که در قرنطینه به سر می بریم، تنها کسب و کارهای اینترنتی هستند که به راحتی و بدون ارتباط نزدیک قابل انجامند و خطرات زیادی تهدیدشان نمی کند.

اما چنانچه کسب و کاری دارید و قصد دارید آن را به یک کسب و کار مجازی تبدیل کنید باید مسیر صحیحی را طی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. برای این کار کافیست از آی آر سوشیال در این زمینه مشاوره بگیرید. جهت دریافت مشاوره رایگان کافیست با ما از طریق تلگرام و یا واتساپ و یا ارسال تیکت (در ناحیه کاربری) در ارتباط باشید. ما با توجه به کسب و کار شما، پیشنهادات لازم را به شما خواهیم داد و در صورت نهایی شدن، تمامی مراحل ایجاد کسب و کار اینترنتی شما را نیز بر عهده خواهیم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =