عمومی

سایبان‌های پاسیو مناسب‌ترین انتخاب برای استفاده در منازل شخصی

امروزه زندگی در خانه‌های کوچک و آپارتمانی، نیاز به ایجاد محیطی دنج، آرام و رویایی را برای ساکنان آن پررنگ‌تر کرده است. بنابراین طراحان داخلی با بهره‌مندی از مکان‌های بلااستفاده در منزل، آن را به مکانی زیبا و دلنشین تبدیل می‌کنند. پاسیو به انگلیسی patio به معنی حیاط محصور است که در داخل ساختمان بوده و فضای زیبا، دلنشین و خصوصی را برای استراحت و سرگرمی در منزل ایجاد می‌‌کند که تمام فصول سال قابل استفاده است. پاسیوها در خانه به عنوان یک ارتباط‌دهنده بین فضای داخلی و خارجی منزل محسوب می‌شود.

محل قرارگیری سایبان پاسیو در منازل

طراحان داخلی با توجه به نقشه ساختمان و نیاز ساکنان، پاسیو را هم می‌تواند در بخش انتهایی منزل و هم در وسط آن طراحی کنند. با استفاده از سایبان پاسیو هم می‌توانید کاربرد محیط را دو چندان کنید. از عوامل موثر در دکوراسیون منزل، سایبان‌ها هستند و انواع مختلفی دارند:

سایبان ثابت

سایبان پاسیو قابلیت باز و بسته شدن را دارا نبوده و بعد از نصب دیگر امکان تغییر وضعیت آنها وجود ندارد. از مزایای خاص این نوع سایبان علاوه بر حفظ خنکی و افزایش زیبایی بسیار مقرون به صرفه هستند  و با هر ابعادی و سایزی قابل سفارش است. از این رو طراحی و مواد استفاده شده در سایبان‌ها می‌توانند با ظاهر و سبک آرایشی ساختمان هماهنگ شده و سبب افزایش زیبایی نمای خارجی ساختمان شوند. این نوع سایبان‌ها برای افرادی مناسب خواهندبود که همیشه به دنبال سایه هستند.

سایبان متحرک

سایبان پاسیو متحرک قابل تنظیم است و به طور کامل سطح پاسیو را پوشش می‌دهد و هنگام جمع شدن درون لوله قرار می‌گیرد و در تمام شرایط جوی قابل استفاده است. این نوع سایبان از پروفیل فلزی تولید شده و با متریال‌های مختلفی مانند: شیشه، آلومینیوم و حتی پارچه قابل پوشش هستند. علاوه بر تنظیم زاویه، سایبان پاسیو متحرک می‌تواند در حالت عمودی به بالا و پایین نیز حرکت کند. سهولت در استفاده از گزینه‌هایی به شمار می‌آید که باعث محبوبیت این مدل سایبان شده است.

کیفیت و دوام سایبان پنجره‌ای

مزایای سایبان پنجره بسیار فراتر از زیبا کردن ساختمان است. استفاده از این محصول کاربردهای مثل نوردهی، کنترل کردن نور خورشید، ایجاد حفاظ، نصب و حمل و نقل آسان دارد. با استفاده از این سایبان می‌توانید نمای منحصر به فرد و مدرنی به پنجره خود بدهید. این سایبان‌ها از خاصیت نصب آسان در بالای انواع پنجره دارای حفاظ‌های خاص هم برخوردار هستند و سایبان پنجره آپارتمان‌های آفتابگیر راهی برای تنظیم نور خورشید به منزل است. سایبان‌های پنجره جنس‌های مختلفی دارند و در رنگ بندی‌های متفاوت تولید می‌شوند که سازگار با شرایط مناطق گوناگون است در ساخت آنها استفاده از متریال با کیفیت بسیار مهم است.

این نوع سایبان‌ها به صورت پیش ساخته و با ابعاد متفاوتی طراحی می‌شوند. از ویژگی یک سایبان پنجره باکیفیت مقاومت بالا در برابر آفتاب سوختگی و پوسیدگی و رطوبت است. عایق بودن در برابر نفوذ آب نیز یکی دیگر از ویژگی‌‌های مهم سایبان پنجره به شمار می‌‌آید.

رویه سایبان بازویی از چه متریالی است؟

به علت اینکه سایبان بازویی باز و بسته می‌شود، رویه سایبان بازویی باید جنس انعطاف پذیری داشته باشد؛ بهترین متریالی که دوام، مقاوت و طول عمر بالا دارد و همچنین انعطاف پذیری بالا دارد، پارچه است؛ به همین دلیل روی بازوهای سایبان بازویی پارچه نصب می‌شود و جنس رویه سایبان بازویی از پارچه است؛ یکی دیگر از دلایلی که برای رویه سایبان بازویی از پارچه استفاده می‌کنند این است که پارچه وزن کمتری دارد و فشاری به بازوهای سایبان بازویی وارد نمی‌کند و به همین دلیل موجب می‌شود بازوها طول عمر بیشتری داشته باشند و به راحتی باز و بسته شوند.

تفاوت سایبان روف گاردن با سایبان پاسیو در چیست؟

به دلیل ورود مدرنیته، نیاز انسان‌ها به فضای دلنشین و دنج روز به روز بیشتر می‌شود و طراحان داخلی و معماران مکان‌های بلا استفاده منزل را به محیطی برای بازی کردن بچه‌ها، استراحت کردن و برگزاری دورهمی‌ها تبدیل می‌کنند و محیط‌های مانند روف گاردن، پاسیو، تراس و … را در ایجاد می‌کنند.

در ابتدا باید روف گاردن و پاسیو را از هم متمایز کنیم. پاسیو به مکانی اطلاق می‌شود که در اطراف آن ساختمان بالا رفته و فضای گودی ایجاد شده است و از قسمت‌ بالایی نور تابیده می‌شود و بخشی از نور هم از ساختمان‌های اطراف تامین می‌گردد. روف گاردن در اصل باغی است که روی پشت بام آپارتمان‌ها و ساختمان‌های بلند می‌سازند و معمولا در مناطقی که فضای سبز زیادی در دسترس نیست برای شادابی هوا و زیبایی ساختمان ، فضای سبز را در بالاترین سطح ساختمان‌های مسکونی و تجاری می‌سازند.

برای استفاده از سایبان‌ها تنوع زیادی وجود دارد و دست مصرف کننده کاملا باز است که با توجه به سلیقه و هزینه  و متناسب با مقیاس فضای خود یکی از انواع سایبان را انتخاب کند و فضایی مدرن یا سنتی را خلق کند. معمولا برای سایبان روف گاردن و سایبان پاسیو از انواع مشابه استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

اگر به دنبال متحول کردن دکوراسیون منزل خود هستید  وجود یک پاسیو خانگی در ساختمان می‌تواند باعث آرامش بیشتری برای شما گردد و با استفاده از سایبان مناسب می‌توانید یک فضای بیرونی آرامبخش و رویایی، با داشتن حریم خصوصی ایجاد کنید. سایبان‌ها بسته به متریال مصرفی و نوع نصب آن، می‌توانند حدود 15 سال عمر کنند. با مراجعه به سایت سایبان شاهد از سایبان‌های با کیفیت عالی و استحکام بالا دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =