اخبار مدرسه و دانشگاه

رشته‌های زیرگروه پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می‌شود؟

آن دسته از داوطلبانی که مایل به تحصیل در رشته‌های پزشکی هستند و موفق به کسب رتبه مناسب در آزمون سراسری نمی‌شوند، معمولاً از طریق دانشگاه‌های علمی کاربردی برای ثبت‌نام بدون آزمون اقدام می‌کنند. اغلب متقاضیان این سؤال دارند که آیا می‌توانند در رشته‌های زیرگروه پزشکی دانشگاه علمی کاربردی ادامه تحصیل دهند؟ باید بگوییم که در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی در گرایش‌های مختلف رشته پزشکی به صورت متمرکز و نیمه متمرکز دانشجو می‌پذیرد. پذیرش رشته پزشکی دانشگاه علمی کاربردی در دو نوبت مهر با آزمون و نوبت مهر بدون آزمون و همچنین نوبت بهمن ماه براساس سوابق تحصیلی و با در نظر گرفتن سهمیه شاغلین متقاضیان بومی و ایثارگران انجام می‌شود.

علاقمندان به انتخاب رشته از میان رشته‌های زیر گروه پزشکی می‌توانند از طریق دفترچه ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی در اقدام کنند. از آنجا که بسیاری در ارتباط با شرایط پذیرش زیرگروه رشته‌های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی اطلاعات کافی ندارند، در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

پذیرش در رشته‌های زیرگروه پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

 

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های شهریه پرداز کشور است که در سال‌های اخیر با ارائه رشته‌های متنوع در مقاطع کاردانی و کارشناسی، توانسته دانشجویان بسیاری را در رشته‌های مختلف پذیرش نماید. دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور دارای نظام آموزشی کاردانی حرفه‌ای، کاردانی فنی، مهندسی فناوری و ارشد حرفه‌ای و مهندسی فناوری ارشد می‌باشند. یکی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی، افزایش مشارکت سازمان‌ها و شرکت‌هایی است که فارغ التحصیلان با قرار گرفتن در محیط کار، بهتر بتوانند توانمندی شغلی خود را نشان دهند و جهت بهبود و ارتقاء سطح مهارت‌های خود تلاش کنند.

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری به دنبال قبولی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند، اما به دلیل رقابت زیادی که در این رشته‌ها وجود دارد، تنها تعداد کمی از افراد می‌توانند به هدف خود دست یابند. در سال‌های اخیر برخی از دانشجویان به دنبال اخذ پذیرش در رشته‌های زیرگروه پزشکی در سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علمی کاربردی هستند. در حال حاضر این دانشگاه، در برخی از رشته‌های پزشکی دانشجو می‌پذیرد و داوطلبان می‌توانند از طریق مراجعه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و تکمیل فرم ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی که معمولاً از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

داوطلبان برای بررسی نتیجه پذیرش می‌توانند به سایت هم آوا که سامانه رسمی دانشگاه علمی کاربردی می‌باشد مراجعه نمایند. در صورت اخذ پذیرش در رشته‌های پزشکی می‌توانند به صورت حضوری برای تکمیل فرانید اسم‌نویسی خود اقدام کنند. از آنجا که آشنایی با لیست رشته‌های زیرگروه پزشکی دانشگاه علمی کاربردی بسیار حائز اهمیت می‌باشد، در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

علاوه بر این لازم به ذکر است که بدانید شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای رشته های زیرگروه پزشکی با الباقی رشته تا حدودی متفاوت می باشد.

 فهرست رشته‌های زیرگروه پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

 

با وجود اینکه رشته‌هایی که در زیرگروه پزشکی دانشگاه علمی کاربردی ارائه می‌شوند، ظرفیت محدودی دارند، اما در سال‌های اخیر با استقبال زیادی مواجه شده‌اند. رشته‌هایی که در گروه پزشکی دانشگاه علمی کاربردی ارائه می‌شوند به ترتیب شامل موارد زیر می‌باشند:

  • تجهیزات فنی اتاق عمل
  • تجهیزات کنترل عفونی و استریلیزاسیون
  • تجهیزات آزمایشگاه پزشکی
  • تجهیزات فنی آزمایشگاه

افرادی که علاقمند به تحصیل در این رشته‌ها هستند، باید مهارت علمی بسیاری را کسب کنند تا بتوانند در آینده به فرصت‌های کاری مناسب دست یابند. رشته‌هایی چون پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری و داروسازی که از رشته‌های پرطرفدار زیر گروه پزشکی هستند، در این لیست وجود ندارد. بنابراین قبولی در این رشته‌ها فقط از طریق شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر خواهد بود.

در حال حاضر پذیرش بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع مختلف باعث شده است که علاقه مندان به رشته‌های پزشکی نیز برای ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند. اما باید بدانید دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی پیوسته بدون آزمون پذیرش ندارد و فقط در مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته رشته‌های پزشکی را ارائه می‌دهد. پذیرش داوطلبان در رشته‌های علمی کاربردی مرتبط با زیر گروه پزشکی در ظرفیت محدود ارائه می‌شوند و داوطلبان حتماً باید مدرک دیپلم تجربی برای تحصیل در مقطع کاردانی را داشته باشند و سپس برای مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت‌نام کنند.

چنانچه در مورد فهرست رشته‌های زیرگروه پزشکی دانشگاه علمی کاربردی نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی هستید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید و با مشاوران خبره و کارآزموده مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان داوطلب را به بهترین نحو راهنمایی نمایند.

 شرایط ثبت‌نام رشته‌های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

 

دانشگاه علمی کاربردی در هر کدام از نیمسال‌های اول و دوم ( ورودی از مهر و بهمن ماه) رشته‌های ارائه شده را منتشر می‌کند. در سال‌های اخیر تعدادی از رشته‌های پزشکی در لیست رشته‌های ارائه شده این دانشگاه مشاهده می‌شوند که با استقبال زیادی روبرو بوده‌اند. علاقه مندان برای اخذ پذیرش در رشته‌های های بدون آزمون بدون شرکت در کنکور سراسری، این سؤال را دارند که آیا باید شرایط خاصی برای پذیرش داشته باشند؟

براساس اطلاعات منتشر شده از طرف سازمان سنجش، افراد علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی برای پزشکی حتماً باید مدرک دیپلم تجربی داشته باشند. با توجه به تعداد زیاد داوطلبان این دوره‌ها، پذیرش دانشجو در این دوره فقط براساس معدل کل دیپلم و سوابق تحصیلی می‌باشد و بالتبع افرادی که معدل بالاتر داشته باشند، شانس پذیرش در رشته‌های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی برای آنها بیشتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که هرکدام از واحدهای دانشگاهی کشور جهت اخذ پذیرش دانشجویان ضوابط و شرایطی تعیین کرده‌اند. دانشگاه علمی کاربردی نیز برای پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مختلف از جمله رشته‌های پزشکی شرایط خاصی را معین کرده است.

یکی از مهم‌ترین شرط‌های پذیرش برای رشته‌های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی، داشتن دیپلم تجربی می‌باشد. در کنار آن سوابق تحصیلی و معدل دوره دیپلم ملاک سنجش قرار می‌گیرد. در واقع داوطلبانی که معدل کل دیپلم بالاتری داشته باشند، شانس قبولی بیشتری جهت پذیرش خواهند داشت. در مجموع داوطلبان مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته باید شرایط زیر را برای اخذ پذیرش در رشته‌های زیرگروه پزشکی داشته باشند:

  • داشتن مدرک دیپلم تجربی برای ثبت درخواست در رشته های زیرگروه دانشگاه علمی کاربردی
  • داشتن معدل دیپلم مناسب براساس معیارهای سنجش دانشگاه؛ هریک از داوطلبانی که معدل کل بالاتری داشته باشند، شانس بیشتری جهت اخذ پذیرش در رشته‌های زیرگروه پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی خواهند داشت.
  • برخورداری از دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم
  • داشتن حداقل توان جسمی و روانی برای رشته انتخابی توسط دانشجو
  • برخورداری از شرایط معافیت نظام وظیفه
  • برخورداری از شرایط اختصاصی هرکدام از واحدهای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی

زمان ثبت‌نام در رشته‌های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

 

یکی دیگر از مواردی که داوطلبان باید به آن توجه کنند، زمان اسم‌نویسی برای رشته‌های زیرگروه دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال تحصیلی می‌باشد. تاریخ ثبت ‌نام دانشگاه علمی کاربردی غالباً از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود. در مجموع شروع ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی در  نوبت مهر و بهمن ماه بر اساس روال سال‌های قبل می‌باشد. بدین ترتیب زمان ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی در نوبت مهرماه از اواسط مردادماه و برای نوبت بهمن ماه از اواخر دی ماه خواهد بود. ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی می‌باشد که برای حضور در هر کدام از این دوره‌ها داوطلبان باید شرایط خاصی را داشته باشند.

از سوی دیگر تاریخ اسم‌نویسی برای هرکدام از این مقاطع از طریق دفترچه راهنمای ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی اعلام می‌شود. داوطلبان باید در زمان مقرر اعلام شده از طریق سایت هم آوا یا سایت سازمان سنجش، برای تکمیل فرم نام‌نویسی و ثبت درخواست خود را انجام دهند. از آنجا که رشته‌های پزشکی در ظرفیت محدود ارائه می‌شوند، توصیه می‌کنیم با اعلام تاریخ شروع ثبت‌نام، مراحل اسم‌نویسی خود را کامل کنید تا شانس پذیرش خود را از دست ندهید.

چنانچه در ارتباط با شرایط پذیرش در رشته‌های زیرگروه پزشکی دانشگاه علمی کاربردی سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا در اولین فرصت به سؤالات شما عزیزان داوطلب پاسخ دهند.

 سؤالات متداول پیرامون رشته های زیرگروه پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی

 

  • آیا تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه علمی کاربردی امکان‌پذیر است؟

بله، رشته‌های زیرگروه پزشکی دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر در ظرفیت محدود ارائه می‌شوند .

  • شرایط پذیرش رشته‌های زیرگروه رشته‌های پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

در این مقاله به شرایط پذیرش رشته‌های زیرگروه رشته‌های پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی  اشاره شد.

  • رشته‌های زیرگروه پزشکی دانشگاه علمی کاربردی کدامند؟

در این مقاله لیست رشته‌های زیرگروه پزشکی دانشگاه علمی کاربردی را ارائه کردیم.

 

خلاصه مطلب

بسیاری از داوطلبانی که موفق به اخذ پذیرش از رشته‌های زیرگروه پزشکی از طریق آزمون سراسری نمی‌شوند، مایل به ادامه تحصیل در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی می‌باشند و این سؤال را دارند که آیا رشته‌های زیر گروه پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می‌شوند یا خیر؟ در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی در رشته‌های پزشکی به صورت متمرکز و نیمه متمرکز در دو نوبت مهر و بهمن ماه دانشجو می‌پذیرد.

داوطلبان باید با دانلود دفترچه راهنمای ثبت‌نام بدون آزمون، درخواست خود را برای پذیرش در رشته‌های پزشکی ارائه کنند. لازم به ذکر است که رشته پزشکی بدون آزمون در دانشگاه علمی کاربردی دارای ظرفیت محدود محدود می‌باشد. در این مقاله سعی کردیم به لیست رشته‌های پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی اشاره کنیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله باز هم سؤال و ابهامی داشته باشید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مجرب مجموعه ایران تحصیل پاسخگوی سؤالات شما در ارتباط با رشته‌های زیرگروه پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =