آشپزی و تغذیه

ترکیبات آجیل شب یلدا چیست؟

خرید بادام درختی یا انواع دیگر آجیل امروزه جایگاه مهم و ارزشمندی را از آن خود کرده است. بدون شک آجیل با توجه به خواصی که دارد هیچ‌گاه تنها یک خرید ساده نخواهد بود. کیفیت و مرغوبیت آجیل با برآورد یک قیمت مناسب باعث می‌شود که مشتریان همیشه قبل از خرید اطلاعاتی جامع و کامل را به دست آورند. در حال حاضر خرید آنلاین آجیل برای شب یلدا بسیار سروصدا به پا کرده است. به این علت که شب یلدا و یا به قول معروف چله یکی از شب‌های بسیار مهم برای مردم ایران است که به جشن و پایکوبی می‌پردازند.

آجیل چه خواصی دارد؟

قبل از اینکه به بررسی و معرفی ترکیبات آجیل شب چله بپردازیم، بهتر است در مورد خواص آجیل اطلاعاتی را به‌صورت مختصر و مفید در اختیار شما قرار دهیم. بدین ترتیب، خرید آجیل را یک خرید غیرضروری در نظر نخواهید گرفت. البته در همین ابتدا این نکته را بیان کنیم که آجیل خواص بی‌شماری دارد، ولی تنها به چند نمونه از آن اشاره خواهیم کرد.

فواید آجیل شب یلدا

آجیل‌ها حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های اساسی هستند که صد درصد در رژیم غذایی انسان نقش مهم و ضروری را ایفا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال پسته از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری و به کاهش قند خون کمک می‌کند. اگر به دنبال منبع اسیدهای چرب امگا ۳ هستید، گردو پیشنهاد مناسبی است. ناگفته نماند که اسید آلفا لیولنیک (ALA) موجود در گردو به پیشگیری بیماری‌های قلبی نیز همانند پسته کمک می‌کند. شما برای بالا بردن میزان ادراک فرزندان خود خصوصاً در زمان تحصیل نباید از خرید گردو غافل شوید.

خرید بادام درختی به این دلیل خرید پرتکراری دارد که برای تقویت و بهبود سطح کلسترول خون یک نوع آجیل بسیار ضروری و محبوب به شمار می‌آید. حتی آن دسته از افرادی که به کاهش وزن خود می‌اندیشند، بهتر است مصرف بادام را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

فندق نیز حاوی انواع ویتامین‌ها، ترکیبات آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و چربی‌های مفید است. این میان وعده سالم می‌تواند به تضمین سلامت بدن شما کمک کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، فندق بهترین نوع آجیل برای کنترل دیابت است و حتی به تقویت سلامت پوست و مو کمک می‌کند.

انواع آجیل شب یلدا | ترکیبات آجیل شب چله

سؤال پرتکرار کاربران اکثراً این است که آجیل شب یلدا شامل چه ترکیباتی چیست؟

پسته، فندق، بادام، گردو، آجیل چهارمغز، توت خشک و کشمش و انواع تخمه (آفتابگردان، ژاپنی و کدو) جزء ترکیبات آجیل شب چله به شمار می‌آیند. معمولاً در هر منطقه متناسب با رسم و رسومات شاید اضافه و کم در این ترکیبات هم دیده شود، ولی موارد اصلی این نوع آجیل به شرح ذیل است:

  • پسته

    پسته خام یا پسته زعفرانی شور هرکدام مورد استقبال در آجیل شب یلدا قرار می‌گیرند و محال است که شما در این شب خاص که از انواع مغزها باید استفاده کنید، پسته را نادیده بگیرید. همه به‌خوبی می‌دانیم که پسته سرشار از ویتامین گروهB، مس و منیزیم است.

  • فندق

    برای مصرف کودکان سعی کنید به جزء شب یلدا در دیگر مواقع نیز مصرف فندق را بسیار مهم در نظر بگیرید. البته فندق ازجمله آجیل‌های بسیار محبوب تمامی افراد در هر سن و سالی است ولی برای کودکان صد درصد ضروری است. این مغز محبوب و پرطرفدار نیز دارای ویتامین گروه ب می­باشد.

  • بادام

    خرید بادام درختی را اگر برای شب یلدا فراموش کنید، قطعاً ترکیبات آجیل در این شب ناقص خواهد ماند. اگر به دنبال بادام درختی خوش‌طعم و باکیفیت هستید، خرید اینترنتی از فروشگاه­های معتبر نیز می­تواند یک انتخاب ایده‌آل، با قیمتی مناسب برای خرید غیرحضوری آجیل شما باشد.

  • گردو، آجیل چهارمغز، خشکبار و انواع تخمه

    طبع گردو گرم است و مصرف آن در این شب سرد قطعاً نباید فراموش شود؛ همچنین در بین آجیل‌های ترکیبی، آجیل چهارمغز می‌تواند پیشنهاد بسیار مناسبی باشد. توت خشک و کشمش هم برای میل کردن چایی باید در هنگام خرید آجیل شب یلدا مورد توجه قرار گیرد و در پایان، قطعاً خرید انواع تخمه مانند کدو، آفتابگردان و ژاپنی را نیز نادیده نگیرید تا ترکیبات آجیل شب یلدا تکمیل گردد.

آجیل در شب یلدا نماد چیست؟

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که نمادهای آجیل چله چیست؟ می‌توان گفت که شب یلدا یکی از رسم و رسومات بسیار مهم و مرسوم در سنت دیرینه ایرانیان است که تا به امروز اهمیت و جایگاه ارزشمند خود را حفظ کرده است. مردم ایران شب یلدا را بدون آجیل یک رسم ناقص می‌شناسند و به همین دلیل خرید آجیل برای این شب خاص را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند.

آجیل را می‌توان نماد سرور، شادی و خوشحالی معرفی کرد، به‌گونه‌ای که در مراسم‌های عزاداری از مغز گردو و یا حتی خلال پسته استفاده می‌کنند ولی مصرف خصوصاً تخمه را به‌شدت منع کرده‌اند. آجیل به خاطر انرژی‌زا بودن خود، صد درصد باید در مراسمی همچون شب چله جایگاهی برای خود دست‌وپا کند تا بتواند انرژی افراد را برای جشن و پایکوبی تأمین کند.

آجیل آرایی شب یلدا | تزیین آجیل شب یلدا

برای تزئین آجیل شب یلدا لازم نیست هزینه بالایی را در نظر بگیرید. به این علت که انواع طرح‌های خارق‌العاده و زیبا به‌عنوان نمونه در فضای وب موجود است که کافی است کمی ذوق هنری داشته باشید تا بتوانید برای انواع مهمانی شب چله یک تزئین خاص و منحصربه‌فرد را به نمایش بگذارید.

آجیل آرایی خصوصاً برای شب یلدایی عروس را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان نادیده گرفت. عمدتاً برای این کار باید از ترکیبات اصلی آجیل یعنی چهارمغز پسته، بادام، گردو و فندق استفاده کرد. برخی علاقه دارند از بادام‌زمینی، تخمه، بادام‌هندی و خشکبار هم استفاده کنند که معمولاً همه‌چیز سلیقه‌ای است.

معمولاً آجیل تزیین شده شب یلدا عروس را در ظروف بزرگ، شیشه­های استوانه­ای یا تٌنگ، در چندین سال اخیرموردتوجه قرار داده‌اند. حتی استفاده از قالب‌های مقوایی را می‌توان یک ایده اساسی و منحصربه‌فرد در نظر گرفت. استفاده از دیس‌های بزرگ مسطح نیز بسیار به چشم می‌آید. به‌هرحال هرچه قدر خوش‌سلیقه‌تر و باحوصله‌تر باشید، آجیل آرایی این شب خاص و شیک‌تر به چشم خواهد آمد.

نحوه خرید آجیل شب یلدا | خرید اینترنتی آجیل شب یلدا

برای خرید آجیل یلدا لازم نیست دغدغه و نگرانی خاصی را تجربه کنید؛ چرا که همچون گذشته شما قرار نیست به فروشگاه‌های سطح شهر برای خرید انواع آجیل مراجعه کنید. با پیشرفت تکنولوژی و صفحات وب، عمدتاً مردم هر محصولی را در کمترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب به صورت غیرحضوری خریداری می‌کنند.

حقیقتاً خرید انواع بادام درختی یا انواع دیگر آجیل زمانی می‌تواند لذت‌بخش باشد که مشتریان باکیفیت­ترین آجیل را با قیمتی مناسب انتخاب ‌کنند. متأسفانه در خرید حضوری هزینه‌ای بابت واسطه و دلال نیز محاسبه می‌شود و همین امر خود باعث برآورد قیمت بالاتر محصول موردنظر خواهد شد، بنابراین برای خریدی مقرون‌به‌صرفه لطفاً خرید اینترنتی آجیل شب یلدا را یک مسأله جدی در نظر بگیرید.
این موضوع را از یاد نبرید که متأسفانه در بازار سنتی قیمت آجیل شب یلدا سر به فلک می‌کشد. به همین دلیل بهترین و هوشمندانه‌ترین روش برای برآورد قیمت آجیل شب یلدا که محصولی باکیفیت و مرغوب هم باشد، خرید آنلاین و غیرحضوری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پانزده =