بازنویسی پایان نامه (روش های مختلف کاهش مشابهت پایان نامه ها)

چگونه اقدام به کاهش درصد همانندجویی کنیم؟

بازنویسی پایان نامه کاری زمان بر است و به متخصص نیاز دارد. پایان نامه باید توسط یک نویسنده حرفه ای نوشته شود که به زبان مسلط باشد، رویه ها و استانداردهای علمی و خاص پایان نامه را درک کند و بتواند واضح و بدون خطا بنویسد. عموماً این شغل نیاز به تجربه در زمینه ادبیات علمی و حرفه ای دارد. در این صفحه روش‌های مختلفی برای بازنویسی پایان نامه‌تان برای جلوگیری از نزدیک‌تر شدن به متن اصلی توضیح داده شده است. البته لازم به ذکر است که یک مقاله یا تحقیق علمی نیاز به تحقیقات جدید دارد و بازنویسی شاید روش مناسبی نباشد. اما با این حال ممکن است دوست داشته باشید بدانید که با چه روش هایی می توان اقدام به بازنویسی متن پایان نامه کرد.

بازنویسی پایان نامه به چه معناست؟

بازنویسی پایان نامه به این معنی است که فرد یا ابزار بازنویس باید متن پایان نامه را به گونه ای تغییر دهد که به هیچ وجه تغییری در معنی نداشته باشد، اما ظاهر و جمله بندی کاملاً با متن اصلی متفاوت باشد. در واقع، بازنویسی پایان نامه لحن جملات را تغییر می دهد، اما معنای متعدی آنها را تغییر نمی دهد.

این کار لزوما به معنای کپی برداری از پایان نامه دیگران نیست. ممکن است مقالات دیگر خودتان نیاز به بانویسی داشته باشند. یعنی ممکن است قبلا مقاله ای نوشته باشید و اکنون قصد دارید همان مقاله را بازنویسی کنید. بنابراین بازنویسی مقاله و پایان نامه یک روش بسیار عادی و منطقی بوده و در سرعت فعالیت شما بسیار موثر است.

کاهش مشابهت (تشابه) پایان نامه بدون تغییر در مفهوم

سردبیر حق دخالت در مفهوم پایان نامه را ندارد و تنها وظیفه او تغییر شکل متن پایان نامه است. در واقع بازنویسی پایان نامه به معنای تغییر پایان نامه با حفظ یک ایده است. این کار تنها از یک فرد خبره بر می آید.

روش های بازنویسی متن پایان نامه

بازنویسی متن پایان نامه به دو روش انجام می شود:

  • روش دستی (کیفیت بالاتر و عدم نیاز به ویراستاری)
  • روش خودکار به کمک ابزارها (کیفیت پایین تر و نیازمند ویراستاری سریع)

بازنویسی به روش دستی (توسط نیروی انسانی)

این روش توسط افراد حرفه ای انجام می شود که لازم است در حوزه کاری خود، این افراد را یافته و از آنها برای بهبود و کاهش درصد مشابهت متن پایان نامه خود کمک بگیرید. از معایب این روش زمانبر بودن آن و همچنین هزینه بسیار بالای بازنویسی است. از طرفی در صورتیکه فرد بازنویس تسلط کافی نداشته باشد می تواند کیفیت نامناسبی را به شما تحویل بدهد.

بازنویسی خودکار پایان نامه با هوش مصنوعی

این روش یک متد جدید و البته لذت بخش است. از معایب این روش می توان نیازمند بودن به ویراستاری سریع دانست. اما با این حال سرعت بازنویسی در این روش بسیار بالاست به طوری که شما برای بازنویسی یک پایان نامه 150 صفحه ای شاید نهایتا تا دو ساعت زمان نیاز داشته باشید. البته این به سرعت عمل شما و کیفیت موردنظر شما بستگی دارد.

بهترین ابزار بازنویسی متن کدام است؟

سیستم های مختلفی برای بازنویسی متن ایجاد شده اند که البته هدف هایی به جز بازنویسی پایان نامه دارند اما شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و برای بازنویسی پایان نامه ها هم از این ابزارها استفاده کنید. کافیست با کلیک روی گزینه زیر به صفحه مورد نظر مراجعه و از این ابزار استفاده کنید.

فایده و کاربرد پایان نامه نویسی چیست؟

بازنویسی پایان نامه فواید و کاربردهای مختلفی دارد. در واقع، شما می توانید از یک پایان نامه دو بار استفاده کنید. این لزوما به معنای کپی برداری از پایان نامه دیگران نیست. ممکن است مقالات دیگر خودتان نیاز به بانویسی داشته باشد. از آنجایی که متن پایان نامه بازنویسی شده با متن پایان نامه اول متفاوت است، می توانید دو بار از آن استفاده کنید. بنابراین شما دو پایان نامه متفاوت دارید. حتی اگر نحوه نگارش اولین پایان نامه خود را دوست ندارید، بازنویسی پایان نامه شما می تواند کیفیت آن را بهبود بخشد و آن را به استانداردهای بین المللی نزدیک کند. جالب نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =