موفقیت و مهارت های زندگی

شیوه فکر کردن شما به مسیر یادگیری جهت می دهد (5 دلیل)

1- یاد بگیرید که انتقاد را به شیوه ای سالم بپذیرید.

پذیرش انتقاد مطمئناً می تواند دشوار باشد. با این حال، در مقطعی از حرفه خود، با فردی روبرو خواهید شد که می خواهد به شما بگوید چگونه می توانید پیشرفت کنید. اگرچه ممکن است در حال حاضر مقابله با این موضوع سخت به نظر برسد، اما همه چیز بد نیست. گاهی اوقات، می توانید آن انتقاد را پذیرفته و از آن برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده کنید. توجه داشته باشید که دریافت بازخورد منفی یا ارزیابی عملکرد ضعیف یک چیز مثبت است. اگر رئیستان به شما می گوید که به نظر می رسد کار شما در حال پیشرفت نیست، یا گاهی اوقات شلخته است، این فرصتی برای پیشرفت و رشد است. مکث کنید و فوراً واکنش نشان ندهید. بپذیرید که اشتباهات ممکن است رخ دهند. از آنها یاد بگیرید و ادامه دهید. بهترین آموزشگاه های آیلتس در تهران

2- یاد بگیرید که چگونه مشکلات جدی را در مقابل مشکلات جزئی تشخیص دهید.

همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید: “از تپه کاه، کوهی نسازید.” اغراق در موقعیت‌های منفی نه تنها باعث می‌شود که شما و سایر افراد احساس بدی داشته باشید، بلکه باعث می‌شود اطرافیانتان نیز با دیدی متفاوت و منفی به شما نگاه کنند. فرض کنید دستگاه کپی گیر کرده است و شما عجله دارید چند کاغذ را بیرون بیاورید. واکنش شما چگونه است؟ آیا شما کلامی ناراحت می شوید و طوری رفتار می کنید که انگار این دستگاه کپی پایان کار است. آموزش رایگان زبان انگلیسی

اگر دوستی دارید که دائماً منفی است، سعی کنید از آن شخص فاصله بگیرید. اگر کسی همیشه از زندگی یا موقعیت خود شکایت می کند، احتمالاً منفی بافی بر شما تأثیر می گذارد و شما را در طرز فکری مشابه قرار می دهد. به همین ترتیب، اگر با افرادی باشید که نسبت به زندگی خود مثبت اندیش هستند، آنها می توانند بر شما تأثیر بگذارند تا همین احساس را داشته باشید.

3-به یادگیری ادامه دهید.

اذعان به اینکه شما همه چیز را نمی دانید و تمایل به ادامه یادگیری به شما کمک می کند تا شما را زمین گیر، رقابتی و با انگیزه نگه دارید. اگر به ادامه یادگیری اهمیت دهید، نه تنها می توانید با اعتماد به نفس بیشتری با افراد دیگر بحث های عمیق تری داشته باشید، بلکه برای افراد دیگر نیز جذاب تر خواهید بود.

تا زمانی که بتوانید از مکالمه خود با آخرین تحقیقات پشتیبانی کنید، مردم همیشه به شما به عنوان یک مرجع در این موضوع نگاه می کنند. حتی ممکن است خودتان را شگفت زده کنید که چقدر می توانید یاد بگیرید و به دیگران بیاموزید وقتی ذهن خود را به یک کار یا موضوع جدید اختصاص دهید.

4-در یک زمان روی یک چیز تمرکز کنید.

چندوظیفه ای این توهم را ایجاد می کند که چندین کار را همزمان انجام می دهید، در حالی که در واقع شما فقط تمرکز جزئی را روی بسیاری از کارها قرار می دهید و در نتیجه کار با کیفیت پایینی انجام می شود. از عادات بد کاری مانند این اجتناب کنید و خود را از دردسر احساس ناتوانی نجات دهید.

انجام چند کار می تواند خطرناک باشد، و نه فقط اگر می خواهید پیامک ارسال کنید و رانندگی کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که در طول روز با ایمیل و تماس تلفنی حواسشان پرت می شود، 10 درصد ضریب هوشی خود را کاهش می دهند. بنابراین، چگونه انجام چند کار در محل کار می تواند خطرناک باشد؟ این را تصور کنیدشما فقط برای یک مشتری یک ایمیل ارسال کردید. این بلافاصله با ایمیل دیگری همراه شد، این بار شامل پیوستی که فراموش کرده اید اضافه کنید. در نهایت، ایمیل سوم شما توضیحی بود در مورد اینکه چرا آن پیوست در واقع آن چیزی نبود که او انتظار داشت. هنگامی که در نهایت روی تماس کنفرانسی که در آن هستید تمرکز مجدد کردید، متوجه می شوید که سؤالی را که مدیر شرکت از شما پرسیده بود از دست داده اید.در یک زمان روی یک چیز تمرکز کنید.

5- اهداف کاری قابل دستیابی را تعیین کنید.

داشتن اهدافی که برای رسیدن به آنها تلاش کنیم می تواند ما را مثبت تر کند. همچنین بهتر است به جای اهداف نتیجه، اهداف فرآیندی را تعیین کنید زیرا آنها روی چیزهایی تمرکز می کنند که می توانید کنترل کنید و در دراز مدت به شما کمک می کنند. موفقیت های کوچک را در راه رسیدن به اهداف بزرگتر جشن بگیرید. داشتن یک حس انگیزه درونی برای کار مهم است، به این معنی که از فرآیند انجام کار لذت می برید و نه فقط از دستمزد. اهداف کوچک و قابل دستیابی را تعیین کنید و همه آنها به مرور زمان به هدف بزرگتری تبدیل می شوند که ممکن است حتی متوجه نشده باشید که در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − نه =