آموزش غذاها

دستور و طرز تهیه حریره بادام

دستور و طرز تهیه حریره بادام که یکی از انواع غذاهای کمکی بسیار مقوی است و مهم تر از هرچیزی اینکه برای کودکان و سالمندان بسیار مفید است در این مقاله از آی آر سوشیال خدمتتان ارائه خواهد شد.

دستور پخت حریره بادام

مواد لازم برای پخت حریره بادام

بادام ۶ عدد
آرد برنج ۲ قاشق سوپخوری
شیر ۱ استکان (۶۰ میلی لیتر)
شکر ۱ قاشق چایخوری
آب ½ استکان (۳۰ میلی لیتر)

ابتدا بادام ها را در آب جوش بریزید و به مدت 5 دقیقه کنار بگذارید و بعد از 5 دقیقه بادام ها را در آب سرد بریزید و چند دقیقه صبر کنید. حالا با دست به راحتی پوست بادام ها را بگیرید و داخل مخلوط کن بریزید.
سپس نصف فنجان آب و یک قاشق چایخوری شکر را به بادام ها اضافه کنید و چند پالس بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. حالا بادام های له شده را در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.
بادام های له شده را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید تا نرم شوند. سپس آرد برنج را در شیر سرد حل کرده و خوب هم می زنیم تا گلوله های داخل شیر کاملا از بین بروند، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.
حالا مواد را با هم مخلوط کنید تا غلیظ شوند و وقتی غلظت حریره بادام شبیه ماست شد از روی حرارت بردارید. سپس حریره بادام را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با مغز بادام یا هر ماده دیگری به ذائقه خود تزئین می کنیم و سرو می کنیم.
نکته مهم در نگهداری حریره بادام این است که می توانید آن را تا دو روز در یخچال و در ظروف درب دار نگهداری کنید. برای نگهداری آن در یخچال، حتما اجازه دهید حریره بادام در آشپزخانه خنک شود و سپس آن را در یخچال قرار دهید.

خواص حریره بادام

یکی از مهم ترین دغدغه های خوراک کودکان این است که بعد از شش ماهگی که نوبت به خوردن غذاهای کمکی می رسد چه غذاهایی باید در برنامه غذایی کودک گنجانده شود تا علاوه بر سهولت هضم، حاوی مواد مغذی هم باشد. حریره بادام یکی از غذاهای مقوی و سنتی ایرانی است که به رشد جسمی و ذهنی کودک کمک می کند. دلیل توصیه مصرف حریره بادام به کودکان و همینطور سالمندان به همین دلیل است.

از آنجایی که بادام پایه اصلی این غذا است و به آن حریره بادام نیز می گویند، دارای خواص فراوانی بوده و منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. بادام سرشار از ویتامین E است که می دانیم برای عملکرد مغز مفید است و منبع غنی از کلسیم، پتاسیم، آهن، منگنز است و علاوه بر آن برای رشد و استحکام استخوان ها و همچنین پیشگیری از بیماری ها مفید است. بیماری هایی مثل پوکی استخوان. به اصطلاح حریره بادام خوشمزه قوای کودک را تقویت می کند، انرژی بدن را افزایش می دهد و منجر به چاق شدن و قوی شدن می شود. این غذای مکمل لذیذ از نظر طب سنتی ارزش غذایی زیادی دارد، بنابراین خوردن حریره بادام برای بزرگسالان و جلوگیری از مشکلات استخوانی در سنین بالا نیز مناسب است.

 

مطالب با موضوع مشابه

این صفحه دارای یک دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سیزده =