آموزش غذاها

طرز تهیه آش رشته ساده، آش دوغ تبریزی، آش بلغور بدون گوشت

آش ها ها را می توان بی شک یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین خوراک ما ایرانی ها دانست که انواع و اقسام مختلفی دارد و در هر استان آش های مربوط به خودشان را دارند که فوق العاده خوش طعم است. آش ها بیشتر با حبوبات پخته می شود و در بعضی از آش با گوشت تهیه می شوند و بیشتر با پیاز داغ و کشک و نعنا داغ سرو می شود. آش ها در دورهمی و عصرانه بخصوص ماه مبارک رمضان بسیار پر کاربرد است. شما می توانید آش ها را به عنوان یک وعده غذایی کامل یا میان وعده میل کنید. اما آش ها به دلیل سبزیجات و حبوباتی که دارند ارزش غذایی بالایی دارند و برای بدن نیز بسیار مفید هستند و می توانید در زمان سرما خوردگی یا بیمارهای که باید غذاهای آبکی بخورید مناسب است. اما امروز تصمیم گرفتیم سه نوع از بهترین آش ها را به شما یاد دهیم که عبارت است آش رشته، آش دوغ، آش بلغور همراه ما باشید.

طرز تهیه آش رشته

آش رشته یکی از محبوب ترین آش ها می باشد که در همه جای ایران تهیه می شود و رسپی ساده و ثابتی دارد. این آش رشته از نخود و لوبیا و عدس تشکیل شده است و با رشته آشی پخته می شود. شما می توانید آش رشته را برای روز های بارانی و سرد زمستان یا ماه مبارک رمضان تهیه کنید و در انتها به دلخواه با کشک ساده و زعفرانی و پیاز داغ و … تزیین کنید. بهتر است در تهیه آش رشته نمک را در انتها اضافه کنید زیرا خود رشته حاوی نمک است. اما برای مشاهده دستور تهیه آش رشته به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

طرز تهیه آش دوغ

آش دوغ یکی از خوشمزه ترین آش ها می باشد که بیشتر در آذربایجان و تبریز و اردبیل تهیه می شود که رسپی های آن باهم کمی متفاوت است. اما همان طور که از اسم این آش پیداست با دوغ تهیه می شود که باید از دوغ ترش محلی استفاده کنید. نخود تنها حبوبات این آش است. این آش در کنار سادگی که دارد بسیار خوشمزه است. اما برای مشاهده دستور آش دوغ به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

طرز تهیه آش بلغور

آش بلغور یکی از انواع آش ها می باشد که با گوشت و بدون گوشت پخته می شود و همان طور که از نام این آش پیداست از بلغور برای طبخ آن استفاده می شود. آش بلغور بیشتر با عدس و لوبیا چیتی یا قرمز تهیه می شود و شما می توانید این آش مقوی و خوشمزه را برای عصرانه و دورهمی های خود تهیه کنید. اما برای مشاهده دستور آش بلغور به سایت آلامتو مراجعه کنید.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهار =