اجتماعیخانه داری

10 روش برای افزایش امنیت از خانه هنگام مسافرت

ده روش ضروری برای حفظ و افزایش امنیت خانه دربرابر سارقین، هنگام مسافرت!

تعطیلات فرصت خوبی برای سفر و فراغت ذهن است. اگر شما هم برنامه دارید که در تعطیلات پیش‌رو به مسافرت بروید، این مقاله مخصوص شماست. در این نوشته با ده روش ضروری برای حفظ و افزایش امنیت خانه دربرابر سارقین آشنا خواهید شد.

  1. نگذارید که نظم و روتین اطراف خانه شما بهم بخورد

اگر قرار است مدت زیادی از خانه دور باشید و درعین حال سارقین را هوشیار نکنید، باید همه‌چیز عادی به‌نظر برسد. آیا محوطه بیرونی خانه شما فضای سبز دارد و باغبان مرتب به آن رسیدگی می‌کند؟

آیا عادت دارید همیشه پشت درب ورودی خانه را تمیز کنید؟

مسائلی از این دست، علی‌رغم آنکه ممکن است چندان به چشم نیاید، همیشه برای سارقین مهم است. سعی کنید روتین خانه خود را حفظ کنید و ادامه دهید تا سارقین متوجه نشوند که مدت زیادی خانه را ترک کرده‌اید.

اگر همسایه‌ای دارید که می‌توانید از او خواهش کنید که این کار را برایتان انجام دهد، حتما این کار را انجام دهید تا محوطه بیرونی خانه شما جلب توجه نکند.

  1. کلید خانه را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بسپارید

برای آن‌که تراکت‌ها و پیام‌های تبلیغاتی لای درب خانه نماند، لازم است که کسی هرچندوقت یک بار این کار را برای شما انجام دهد.

خاموش و روشن کردن برق خانه، رفت‌وآمد به آن، بهبود محوطه و همچنین جمع کردن آگهی‌های تبلیغاتی جلوی درب، از کارهای است که نیاز دارید کسی برایتان انجام دهد.

البته فراموش نکنید که بعدا لطف دوستانتان را جبران کنید!

  1. استفاده از قفل دیجیتال

یکی از روش‌های کارآمد برای بهبود سطح امنیت خانه، مخصوصا زمانی که قرار است مدت طولانی از آن دور باشید، این است که از سیستم امنیتی دیجیتالی استفاده کنید که خیالتان را راحت کند.

فناوری جدید قفل دیجیتال به شما امکان نظارت از راه دور را هم می‌دهد. به‌این‌ترتیب، خیالتان راحت خواهد بود که اگر کسی قصد ورود از درب ورودی به خانه داشت، از آن باخبر خواهید شد.

البته دریافت گزارش‌های امنیتی تنها حسن و نقطه قوت قفل‌های دیجیتال نیست. گزینه‌های امنیتی کم‌نظیری که دستگیره های دیجیتال هوشمند جدید دراختیارتان قرار می‌دهند، این اطمینان را به شما خواهند داد که کمتر کسی توان باز کردن درب منزلتان را خواهد داشت.

سیستم ورود دومرحله‌ای، الگوریتم‌های ضدهک و همچنین استفاده از گزینه‌های دسترسی پیشرفته مانند استفاده از اسکنرهای بیومتریک، ازجمله این موارد هستند

با قفل های دیجیتال و و بهترین آن ها در این مقاله بیشتر آشنا شوید: بهترین قفل های دیجیتال

  1. اطلاعات زیادی از خودتان در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنید

اگر حساب کاربری شبکه اجتماعی شما باز است و هرکسی می‌تواند به‌سادگی به آن سر بزند، غیرمنطقی‌ترین کار ممکن این است که جزئیات زندگی خود را در آن با دیگران به اشتراک بگذارید.

بهتر است غریبه‌ها ندانند که منطقه زندگی شما کجاست، در چه سطح اقتصادی هستید و چه زمانی از منزل خارج می‌شوید. این اطلاعات به‌ظاهر ساده و کم‌ارزش برای سارقین حیاتی است و می‌تواند توجه آن‌ها را به خانه شما جلب کند.

  1. آدرس یا شماره تلفن‌تان را در دسترس کسی قرار ندهید

برای آن‌که به هدف متحرک سرقت تبدیل نشوید، کمترین اطلاعاتی از خودتان در فضای شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنید.

به‌دست آوردن جزئیات زندگی شما مانند آدرس خانه و محل کار، شماره تلفن، اطلاعات کاربری و… می‌تواند فرآیند سرقت را سریع‌تر کند. بهتر است هر شماره تلفن یا آدرسی که از شما در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد پاک کنید.

  1. فضای داخلی خانه را از دید سایرین مخفی کنید

اگر پنجره رو به خیابان دارید، بهتر است قبل از رفتن به سفر حتما پرده را بکشید تا فضای داخلی خانه از دید افراد دیگر پنهان بماند.

سارقین می‌توانند از الگوی خاموش و روشن شدن برق‌های خانه متوجه حضور یا غیبت شما شوند و فرصتی برای سرقت به‌دست بیاورند. اما اگر فضای داخلی را از دید سایرین مخفی کنید، حدس اینکه در خانه هستید یا نه برای آن‌ها سخت‌تر خواهد شد.

  1. اشیا قیمتی و مهم را در سیف باکس قرار دهید

استفاده از سیف‌ باکس دیجیتال برای حفاظت از اشیا باارزش و قیمتی، یکی دیگر از راه‌های هوشمندانه جهت افزایش امنیت است؛ این کار مخصوصا زمانی که در سفر به‌سر می‌برید خیالتان را راحت خواهد کرد که دسترسی به اشیا گرانبهایتان به همین سادگی‌ها امکان‌پذیر نیست.

سیف باکس دیجیتال ابعاد کوچک‌تری نسبت به گاوصندوق دارد و وزن آن هم طبعا سبک‌تر است. این ابزار امنیتی برخلاف گاوصندوق به‌سادگی از دید پنهان می‌شود و شما می‌توانید آن را در قسمتی امن و مخفی قرار دهید تا سارقین نتوانند آن را پیدا کنند.

از طرفی، قرار دادن رمز غیرقابل حدس برای سیف باکس دیجیتال آن را غیرقابل نفوذ خواهد کرد؛ چون مغزی سه‌زبانه آن باعث می‌شود که سارقین به‌هیچ‌وجه نتوانند با دیلم یا ابزار مشابه درب را بشکنند و آن را باز کنند.

سیف باکس دیجیتال از داخل به سطح موردنظر شما پیچ می‌شود و به‌این‌ترتیب حتی امکان جابه‌جایی آن توسط سارقین هم ازبین خواهد رفت.

  1. از چراغ مجهز به حسگر حرکت کمک بگیرید

اگر فضای بیرونی خانه خود را روشن بگذارید، به‌‌صورت چشمگیری به افزایش امنیت خانه خود کمک کرده‌اید. لامپ‌های مجهز به حسگر حرکت به‌محض افزایش عبور و مرور پشت درب روشن می‌شوند و روشنایی، امنیت سارقین را به خطر می‌اندازد.

این لامپ‌ها دربرابر امنیت خوبی که برای ساختمان شما فراهم می‌کنند، قیمت پایینی دارند و خرید آن کاملا به‌‌صرفه و البته حرکتی هوشمندانه برای جلوگیری از دزدی خانه محسوب می‌شود.

  1. از قرار دادن کلید مخفی بیرون خانه جدا خودداری کنید

بسیاری از افراد هنوز هم این عادت قدیمی قرار دادن کلید مخفی در فضای بیرون خانه را ترک نکرده‌اند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید بدانید که با این کار، سارقین را به‌صورت رسمی به خانه خود دعوت می‌کنید.

سارقین قبل از اقدام برای سرقت منزل، آن را تحت نظر می‌گیرند و اگر چنین گزینه‌ای را برای موقعیت‌های ضروری درنظر گرفته‌اید، حتما متوجه خواهند شد.

شما می‌توانید برای به‌صفر رساندن موقعیت‌هایی که شما را پشت درب می‌گذارند، به جای استفاده از کلید مخفی، از قفل دیجیتال استفاده کنید. قفل دیجیتال خیالتان را جمع خواهد کرد که هرگز نیازی به کلید نخواهید داشت و طبعا هیچ‌وقت هم پشت در نمی‌مانید.

  1. امنیت خود را ابراز کنید

اگر در خانه خود از سیستم دوربین مداربسته استفاده می‌کنید، حتما آن را روی کاغذ بنویسید و در محیط بیرونی خانه نصب کنید. دیدن این نوشته عامل بازدارنده مهمی برای سارقین محسوب می‌شود.

سعی کنید این نوشته‌ها را در نقاطی که کاملا دردسترس و دید دیگران قرار دارند بگذارید. درب ورودی، پارکینگ، درب‌های اضافی و دیوار بهترین گزینه برای نصب محسوب می‌شوند.

اگر برای تجهیز منزل خود به قفل و دستگیره دیجیتال  و حتی خرید سیف باکس های دیجیتال از بین هزاران محصول مردد هستید و برای انتخاب محصول مناسب خود احتیاج به دریافت یک مشاوره تخصصی دارید، کارشناسان فنی یوکا در همه حال می‌توانند به شما کمک کنند فقط کافی است با شماره 02147223 تماس بگیرید.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 17 =