اجتماعی

شرایط و هزینه های مهاجرت به کانادا در سال 2023 چگونه است؟

یکی از مورد بحث ترین موضوعات ماه های اخیر در ایران، مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا بوده است. از لحاظ تعداد افرادی که موفق به دریافت اقامت دائم کانادا در سال  2022 شدند، ایران، با بیش از 11 هزار نفر، در رتبه 8ام از بین تمام کشور های جهان قرار گرفت.

یکی از دلایل این امر می تواند قوانین جدیدی باشد که اداره مهاجرت کانادا برای ایرانیان در نظر گرفته است.

در این مقاله به صورت مختصر به انواع اقامت کانادا، شرایط و هزینه های مهاجرت به این کشور و همینطور اخذ ویزای کانادا می پردازیم. اگر به دنبال مهاجرت و زندگی در یکی از بهترین کشور جهان های هستید، و می خواهید به همراه همسر و فرزندان زیر 22 ساله خود در کشوری زندگی کنید که بالاترین کیفیت زندگی را داشته باشد، مشاوران ما در موسسه رویال اپلای| Royalapply.comمی توانند در این مسیر همراه شما و خانواده تان باشند.

4 دلیل مهاجرت به کانادا در سال 2023

سیستم درمانی رایگان: هزینه درمان و مراقبت های پزشکی برای تمام شهروندان و مقیمان دائم کشور کانادا به صورت رایگان بوده و کانادایی ها برای اکثر خدمات درمانی و اورژانسی نیاز به پرداخت هزینه ندارند.

امنیت: در گزارشی که از موسسه برکشایر در سال 2022 منتشر شد، کشور کانادا سومین کشور امن در دنیا و شهر مونتریال امن ترین شهر دنیا شناخته شد.

نظام سیاسی با ثبات: کانادا همواره یکی از با ثبات ترین کشور های دموکراتیک در جهان بوده و در سال 2020 در جایگاه 5ام جهانی و بالاتر از کشور آمریکا قرار گرفت.

کیفیت زندگی: طبق آمار منتشر شده وبسایت U.S. News، از لحاظ کیفیت زندگی کشور کانادا در جایگاه سوم جهان بعد از کشور های سوئد و دانمارک قرار گرفته است. فاکتور هایی چون ثبات اقتصادی، برابری درآمد و حقوق، بازار کار و امنیت عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت زندگی می باشند.

مهاجرت چیست؟

کلمه مهاجرت که ترجمه کلمه انگلیسی Immigration بوده، که در مفهوم مدرن به حرکت و نقل مکان افراد یک کشور یا ملیت به کشوری که در آن جا شهروند نیستند، گفته می شود. معمولا واژه ی مهاجر به اشخاصی اطلاق شده که نقل مکان شان به صورت دائمی باشد و به توریست ها و گردشگران، مهاجر گفته نمی شود. اما گاها برای نیروی کار و کارگران موقت و یا دانشجویان نیز کلمه مهاجرت استفاده می شود.

انواع مهاجرت به کشور کانادا

اگر بخواهیم مهاجرت های موقت را هم در دسته بندی روش های مهاجرت قرار دهیم، مهاجرت به کشور کانادا نیز مانند بسیاری از کشور های جهان، به دو صورت می باشد؛ 1) موقت و 2) دائم که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

روش های اقامت موقت کانادا

اقامت موقت در کانادا یا Temporary Residence نوعی اقامت و مهاجرت بوده که به در آن افراد تا زمانیکه اجازه اقامت در کشور را دارند، می توانند در آنجا بمانند و به شهروند یا مقیم این کشور تبدیل نخواهند شد. در این مسیر، هر میزان که افراد در این کشور زندگی، کار یا تحصیل کنند، حق شهروندی یا اقامت دائم به آن ها داده نخواهد شد. در میان این روش ها، اقامت کاری، مهاجرت تحصیلی و ویزای توریستی از متداول ترین و پر طرفدار ترین راه ها می باشند.

شرایط اقامت کاری کانادا

اقامت کاری در کشور کانادا به اشخاص خارجی اجازه می دهد تا در این کشور مشغول به کار شوند. دلیل این امر نیز کمبود نیروی کار متخصص در کشور کانادا می باشد. به همین دلیل دولت کانادا هر ساله برای هزاران نفر از سراسر دنیا مجوز کار یا ورک پرمیت صادر می کند. فرآیند این روش اینگونه است که متقاضیان پس از آنکه جاب آفر یا پیشنهاد کار خود را از یک کارفرمای کانادایی دریافت کردند، برای گرفتن ویزای کاری خود اقدام می کنند. متقاضیان باید شرایطی چون توانایی مکالمه انگلیسی، نداشتن سابقه کیفری، داشتن سلامت جسمی و روانی، مدارک تحصیلی و مواردی دیگر را داشته باشد تا بتواند برای کار در کانادا اقدام کند.

مجوز کار

ورک پرمیت کانادا که معمولا بین 1 تا 2 سال اعتبار داشته، به متقاضیان واجد الشرایطی که با هدف کار به کشور کانادا آمده اند، اعطا می شود. ورک پرمیت به خودی خود اجازه ورود و خروج از کشور را بهش ما نمی دهد و تنها مجوزی است که نشان می دهد شما قادر به کار در کشور کانادا می باشید. برای اینکه وارد یا خارج از کشور شوید، شما نیاز به ویزای موقت اقامتی دارید که می توانید آن را اخذ کنید.

هزینه ها

محاسبه هزینه های این روش امری پیچیده خواهد بود و اگر بخواهیم تنها هزینه های مستقیمی که اداره مهاجرت کانادا از شما دریافت خواهد کرد را بررسی کنیم، به 440 دلار کانادا خواهیم رسید. اگر متقاضی درخواست مجوز کار باز، Open Work Permit، که به او اجازه کار برای هر کارفرمایی را خواهد داد، داشته باشد 100 دلار دیگر نیز به آن مبلغ افزوده می گردد.

مهاجرت تحصیلی

شاید متداول ترین و یکی از راحت ترین روش های مهاجرت برای افراد در سنین پایین تر، مهاجرت تحصیلی باشد. متقاضیان تحصیل در این کشور می توانند از میان 223 دانشگاه و 213 موسسه و کالج انتخاب کنند. 6 دانشگاه کشور کانادا در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته که نشان دهنده اهمیت بالای این کشور به تحصیلات می باشد. در حال حاضر بیش از 800 هزار فرد خارجی در حال تحصیل در دانشگاه ها و مدارس کشور کانادا می باشند.

شرایط

تحصیل در تمامی مقاطع مدارس و دانشگاه های کشور کانادا برای افراد خارجی امکان پذیر است. از آنجاییکه که زبان اصلی این کشور انگلیسی یا فرانسوی ( برخی استان ها) بوده، تمام متقاضیانی که از کشور های غیر انگلیسی زبان که قصد تحصیل را دارند نیاز به ارائه مدارک زبان مانند آیلتس یا تافل دارند در مقطع لیسانس داشتن حداقل نمره 6 آیلتس آکادمیک و در مقطع ارشد نمره 6.5 این آزمون یکی از پیش نیاز های تحصیل در کانادا می باشد. از طرفی معدل نیز عامل مهمی بر پذیرش شما خواهد بود. به طور کلی اغلب دانشگاه های برتر کانادا به افرادی که معدل های زیر 15 دارند، پذیرش نخواهند داد.

هزینه ها

هزینه های تحصیل در کشور کانادا مانند اکثر کشور های دیگر جهان بالا می باشد؛ به طوریکه در مقطع کارشناسی به صورت میانگین حدود 36 هزار و در مقطع ارشد حدود 21 هزار دلار کانادا، به صورت سالانه می باشد. از سوی دیگر هزینه زندگی دانشجویی ماهانه بین 600 تا 800 دلار کانادا، بدون هزینه مسکن، می باشد.

ویزای توریستی کانادا و شرایط جدید برای ایرانیان

افرادی که با مقاصد توریستی و گردشگری می خواهند به کشور کانادا سفر کنند، باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند. این ویزا به اشخاص اجازه می دهد تا در مدت زمان مشخص در این کانادا اقامت داشته باشند. مدت ویزای توریستی کانادا معمولا 5 ساله است که به آن ویزای مولتی 5 ساله نیز گفته می شود. با داشتن این ویزا افراد می توانند در این 5 سال، هر چند بار که بخواهند از کانادا خارج شده و مجددا بدون نیاز به اخذ ویزا، وارد این کشور شوند. محدودیتی زمانی که برای اقامت مداوم این اشخاص وجود دارد، 6 ماه می باشد، یعنی شخص باید هر 6 ماه یکبار از کشور خارج شود. هزینه ی ویزای توریستی 185 دلار کانادا با احتساب انگشت نگاری بوده و پروسه پردازش آن حدود 79 روز، بدون انگشت نگاری، زمان خواهد برد.

شرایط ویژه برای ایرانیان

از اسفند ماه سال گذشته دولت کانادا شرایط خاص و موقتی را برای ایرانیانی که با ویزا های موقت ( توریستی، دانشجویی و …) در کشور کانادا حضور دارند، می توانند ویزای خود را تمدید کنند یا آن را به ویزا های دیگر مانند ویزا های اقامتی نیز تبدیل کنند. همینطور برای گرفتن مجوز کار نیز، می توانند از داخل کانادا امور مربوطه را انجام دهند. پیش از این خبر، افرادی که قصد تغییر یا تمدید وضعیت ویزای موقت خود را داشتند، ملزم بودند که از کشور کانادا خارج شوند.

مهاجرت دائم به کانادا

در فرآیند های مهاجرت دائم افراد اقامت دائم  یا Permanent Residence کشور را دریافت می کنند و دیگر مجبور به ترک کشور نخواهند بود. آن ها از تمامی حقوق شهروندی آن کشور برخوردار خواهند بود و پس از مدتی نیز به شهروند قانونی آن کشور تبدیل می شوند.  از سال 2022 تا 2024 کانادا برنامه دارد که از بیش از 1.3 میلیون مهاجر استقبال کند. به صورت کلی 3 راه برای گرفتن اقامت دائم کانادا وجود دارد که محبوب ترین آن روش های اقتصادی است. در این روش فرد یا بصورت کاری یا بصورت سرمایه گذاری می تواند برای زندگی دائم در کانادا اقدام کند. روش خانوادگی مخصوص افرادیست که فرزندان یا نوه هایشان شهروند یا مقیم دائم کشور کانادا بوده و به واسطه آن ها می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند..

اکسپرس اینتری

ورود سریع یا Express Entry یکی از سریعترین روش هایی ممکن برای گرفتن اقامت دائم کانادا بوده که بسیاری از ایرانیان به همین وسیله موفق به اخذ اقامت این کشور شده اند.

هزینه این روش در حدود 2300 دلار کانادا برای افراد مجرد و 4500 دلار کانادا برای زوجین می باشد که به مراتب کمتر از روش های دیگر است. متقاضی از لحظه ای که پرونده اش را ارسال می کند، طی مدت تنها 6 ماه میتواند کارت اقامت دائم خود را دریافت کند که از تمامی روش های دیگر بسیار سریع تر است.

فرآیند این برنامه بدین صورت است که متقاضی در هر بخش امتیازی متناسب با جدول تعیین شده توسط اداره مهاجرت کانادا کسب می کند. اساس امتیاز دهی در دسته ی اصلی مهارت ها، تحصیلات ( دیپلم، لیسانس و …)، زبان، سابقه کاری و فاکتور های دیگر می باشد.

اگر شما سابقه کار در کشور کانادا داشته باشید، حتی 1 سال، شانس شما برای دریافت اقامت از این روش بسیار بالا خواهد بود.

سرمایه گذاری

روش دیگر مهاجرت دائم به کشور کانادا، سرمایه گذاری می باشد. این روش که پر هزینه ترین پروسه برای اخذ اقامت این کشور است، بیشتر مناسب کسانی است که سنین بالاتری داشته و از طرفی تمایل به سرمایه گذاری حداقلی 200 هزار دلاری (کانادا) در این کشور داشته باشند. سطح زبان و مدارک تحصیلی در این روش اهمیت کمتری داشته و بیشتر دارایی های اشخاص مد نظر می باشد.

خانوادگی

اگر شما فرزند یا نوه ای در کشور کانادا دارید که شهروند یا مقیم دائم این کشور می باشند، می توانید به واسطه آن ها برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

این پروسه به این صورت است که این افراد حامی مالی والدین یا پدر و مادر بزرگ خود شده و هزینه های اقامت و زندگی آن ها را در کشور کانادا بر عهده خواهند گرفت.

معمولا این پروسه 12 ماه زمان می برد نا افراد PR خود را دریافت کنند و از طرفی دولت کانادا محدودیتی برای تعداد افرادی که با این روش اقامت دائم این کشور را دریافت می کنند، قرار نداده است.

سخن پایانی رویال اپلای

اگر شما نیز به دنبال مهاجرت به کشور کانادا هستید، باید همواره با اخبار و شرایط جدید اداره مهاجرت این کشور آشنا باشید.

موسسه مهاجرتی رویال اپلای می تواند 0 تا 100 کارهای متقاضیانی که بدنبال مهاجرت و اخذ اقامت دائم کشور کانادا می باشند، را انجام داده و در تمامی مسیر در کنار شما باشد.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =