پزشکی و سلامتسلامت مو

انتخاب مدل کاشت مو برای آقایان

کاشت مو برای آقایان یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است. همه مردانی که دچار ریزش مو شده‌اند یا به هر دلیلی موهای کم‌پشتی دارند، می‌توانند با استفاده از این روش ظاهر جذابی برای خود بسازند. بسیاری از افراد تمایل دارند مدل موهای دوران جوانی خود را دوباره پیاده کنند؛ اما بعضی از افراد ترجیح می‌دهند یک مدل به‌روز و جذاب برای ظاهر جدید خود انتخاب کنند. انتخاب مدل کاشت مو برای آقایان کاملا به سلیقه و علاقه خودشان بستگی دارد. اگر شما هم به فکر کاشت مو هستید، احتمالا با دغدغه انتخاب مدل مو درگیرید. با ما همراه باشید تا جدیدترین مدل موهای مردانه برای کاشت را به شما معرفی کنیم.

کاشت مو در مردان چگونه انجام میشود؟

مراحل انجام کاشت مو در همه افراد اعم از مردان و زنان یکسان است. در این عمل زیبایی، پزشک فولیکول‌های مو را از ناحیه پشت سر برداشت کرده و به قسمت‌های موردنظر انتقال می‌دهد. ناحیه پشت سر و بین گوش‌ها، از آن جهت که موهای مقاوم‌تری دارد، انتخاب مناسبی برای برداشت فولیکول‌های مو است. کلینیک صدف درباره کاشت مو چنین می‌گوید:

«عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته‌شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به‌هوش بوده و فقط بی‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می‌کند.»

در حال حاضر، روش‌های جدید کاشت مو به وجود آمده‌اند که با انجام بی‌حسی، درد و ناراحتی حین درمان را به حداقل ممکن می‌رسانند. بنابراین در طول انجام کاشت مو، شما هیچ احساس ناخوشایندی نخواهید داشت. بااین‌حال، برای جلوگیری از کمبود آب و افت فشار خون، یک سرم قندی به شما وصل خواهد شد.

مدل مو مناسب با هر فرم صورت در مردان چگونه است؟

انتخاب مدل مو قبل از اقدام به کاشت مو باید انجام شود. در جلسه مشاوره قبل از عمل، می‌توانید از پزشک بخواهید تا مدل‌هایی متناسب با فرم صورتتان به شما ارائه کند. حتی خودتان می‌توانید یک مدل مو انتخاب کرده و آن را با پزشک در میان بگذارید. انتخاب مدل مو مناسب با هر فرم صورت در مردان تاثیر چشمگیری در جذابیت نتیجه نهایی دارد. برای انتخاب مدل موی مردانه متناسب فرم صورت خود نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • مدل مو برای صورت بیضی: اگر صورت بیضی‌شکلی دارید، مدل موی مردانه کلاسیک انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. در این مدل کناره‌های مو کوتاه بوده و بالای سر موهای بلندتری دارد. در این حالت می‌توانید فرق کج باز کنید تا به صورتتان زاویه بدهید.
  • مدل مو برای صورت مربعی مردانه: انواع مدل موی کوتاه مردانه برای صورت‌های مربعی قابل‌استفاده است. وجود ته‌ریش هم می‌تواند جذابیت چهره را دوچندان کند.
  • مدل مو مردانه برای صورت کشیده: موهای کناره و بالای سر در افرادی با صورت‌های کشیده باید به یک اندازه بلند باشد. در این مدل باید فرد موهایش را روی شقیقه‌هایش بریزد.
  • مدل مو برای صورت‌های گرد: اگر صورت گردی دارید، باید با کاشت مو تراکم موهای بالای سرتان را افزایش دهید. بعد از کاشت مو می‌توانید فرق سر را با کمی زاویه باز کنید.

جدیدترین مدل موهای مردانه برای کاشت مو

اگر نگاهی به جدیدترین مدل موهای مردانه بیندازید یا صفحات استایلیست‌های معروف جهان را مشاهده کنید، ایده‌های جذابی برای انتخاب مدل مو خواهید گرفت. یک نکته مشترک در همه این مدل‌ها تراکم موها در بالای سر است. موهای پرپشت جذابیت دوچندانی به چهره می‌بخشد و فرد را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد. اما این به معنای بی‌اهمیت بودن موهای کناره سر نیست. هرچند بسیاری از افراد موهای کناره سر خود را بسیار کوتاه می‌کنند، اما سایه سیاه آن، تاثیر چشمگیری در زیبایی مدل مو دارد.

چطور مدل کاشت مو در مردان انتخاب و طراحی میشود؟

بازیگران هالیوودی یکی از اصلی‌ترین مهره‌ها در دنیای مد و استایل هستند. اگر شما هم دوست دارید مطابق با مد روز جلو بروید، ایده گرفتن از مدل موهای بازیگران و استایلیست‌های آمریکایی و اروپایی بهترین گزینه است. از همین رو، توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه به پزشک برای مشاوره کاشت مو، مدل موهای موردعلاقه خود را انتخاب کرده و عکس آن‌ها را به همراه داشته باشید. برای انتخاب مدل مو حتی می‌توانید از خود پزشک زیبایی هم کمک بگیرید.

بعد از نهایی شدن مدل کاشت مو، پزشک قبل از عمل، طرح انتخاب‌شده را با استفاده از ابزارهای مخصوص، روی سر طراحی می‌کند. به‌کارگیری ابزارهای اندازه‌گیری باعث می‌شود پزشک مدل مو را با قرینه و به دقت روی سر بکشد. البته که مهارت، هنر و تجربه پزشک در نتیجه نهایی کاشت مو بسیار تاثیرگذار است.

آیا کاشت مو در کوتاه کردن پیشانی موثر است؟

ریزش مو در مردان یا الگوی مردانه ریزش مو از جلوی سر شروع می‌شود. بسیاری از آقایان با افزایش سن شاهد بلند شدن پیشانی خود هستند. البته بعضی از افراد به‌طور ارثی و ژنتیکی ممکن است پیشانی بلندی داشته باشند. بلند بودن پیشانی به‌خودی‌خود موضوع ناراحت‌کننده‌ای نیست؛ اما اگر فرد از این مسئله ناراضی باشد، می‌تواند با استفاده از کاشت مو پیشانی خود را کوتاه‌تر کند.

مطلب پیشنهادی:  چرا تشک طبی سفت است؟

کلینیک صدف درباره کوتاه کردن پیشانی با کاشت مو می‌گوید: «کسانی که به علت ریزش مو دچار عقب رفت پیشانی شدند باید توسط پزشک به خوبی معاینه شوند تا علت ریزش موی آنها کشف شود، بیماری درمان شود و سپس اقدام به کاشت مو کنند. با این حال نتیجه کاشت مو تا حد زیادی به بانک مو و کیفیت موی فرد بستگی دارد.»

کلام آخر

کاشت مو در آقایان و خانم‌ها به‌منظورهای مختلفی انجام می‌شود. افزایش تراکم موها در ناحیه کم‌موی سر، از بین بردن قسمت‌های طاس سر و همچنین کوتاه کردن پیشانی از جمله دلایلی است که افراد بسیاری را به سمت کاشت مو سوق می‌دهد. در این مقاله با معرفی انواع مدل موها، انتخاب مدل کاشت مو برای آقایان را راحت‌تر کردیم.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =