عمومی

چگونه زمین را با قیمت مناسب بخریم؟ راهنمای خرید زمین

در ابتدا بهتر است که این سوالات را از خودتان بپرسید ،هدف از خرید زمین؟ از کجا و چگونه زمین بخریم؟ هنگام خرید به چه نکاتی باید توجه کرد؟

این سه سوال مهم ترین سوالاتی خواهند بود که قبل از خرید زمین با قیمت مناسب باید در نظر بگیرید.

اولین سوالی که هدف از خرید زمین است: این اولین سوالی است که قبل از خرید به ذهن ما خطور می کند و شاید وقتی به چنین قصدی فکر می کنید از خود بپرسید که چرا؟ و ما فکر می کنیم برای چه هدفی می خواهم این زمین را بخرم.

با توجه به بودجه خرید مورد نظر یا یک واحد آپارتمان می سازیم یا زمین می خریم یا برای سرمایه گذاری و یا در مناطق حاصلخیز با آب و هوای خوب زمین کشاورزی می خریم یا برای باغداری دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.

مهم نیست که چه دلیلی برای خرید زمین دارید، باید نکاتی را که در زیر به آنها اشاره می کنیم رعایت کنید تا خرید موفقی داشته باشید، بنابراین قبل از خرید زمین و رعایت نکات بعد از آن، فراموش نکنید که هدف خود را مشخص کنید. خرید.

سوال دومی که در هنگام خرید زمین از خود می پرسیم نحوه خرید زمین است که این کار را می توان با مراجعه به سایت ها و آگهی های فروش زمین یا تماس با شرکت های املاک و یا ملاقات با افرادی که قصد فروش زمین خود را دارند انجام داد. ، خرید زمین در این مرحله باید در انتخاب منطقه جغرافیایی که قصد خرید زمین را دارید بسیار دقت کنید.

پس از مشخص شدن هدف از خرید و تعیین موقعیت جغرافیایی که قصد خرید داریم، به مهمترین سوال می رسیم که برای خرید مطمئن و سودآور چه نکاتی را رعایت کنیم و چه نکاتی را رعایت کنیم تا از تقلب های احتمالی جلوگیری کنیم.

https://gillim.ir/

چگونه زمین را با قیمت مناسب بخریم؟ راهنمای خرید زمین

برای خرید زمین باید یکسری نکات را در نظر بگیریم و این نکات مهم ترین مساله هنگام خرید زمین به شمار می‌روند که در ادامه برای شما آنها را معرفی می‌کنیم.سوال سوم مهمترین بخش خرید زمین است که باید رعایت شود و در پایین موارد رعایت نکات مربوط به خرید زمین با قیمت مناسب را به شما گفتیم

اولین قدم برای خرید زمین:

  • اطلاعات کافی در مورد مساحت و موقعیت زمین مورد نظر
  • انتخاب هدف زمین و اینکه برای چه منظوری می خواهیم زمین را خریداری کنیم
  • رعایت کامل قوانین و مقررات برای خرید زمین مورد نظر
  • شناسایی مالک واقعی زمین
  • کسب اطلاعات و تحقیق از ساکنین محل و در صورت لزوم شورای محل
  • انجام مذاکرات با افراد معتمد و فعالان در زمینه خرید زمین
  • تمامی موارد ذکر شده برای خرید زمین باید در مرحله اول رعایت شود، این تازه شروع فعالیت خرید زمین شماست و اگر قصد انجام معاملات بزرگ را دارید رعایت نکات ذکر شده را فراموش نکنید.

مرحله دوم خرید زمین:

در این مرحله با فروشنده با در نظر گرفتن تمام شرایط مذاکره می کنیم، سعی می کنیم با فروشنده به یک نقطه مشترک برسیم.

مرحله سوم هنگام خرید زمین:

مهمترین قسمت معامله دقت و توجه به نکات کلیدی هنگام نوشتن قرارداد یا مبایعه نامه خواهد بود که در صورت نداشتن اطلاعات کافی برای کمک گرفتن از یک شخص حقوقی ضروری است.

در صورت عدم توجه به مفاد قرارداد و نداشتن اطلاعات کافی ممکن است با افراد سودجو و کلاهبردار درگیر شوید و این امر منجر به از دست رفتن سرمایه شما خواهد شد.ما از اتوماتیک و خودکار شدن قرارداد جلوگیری می کنیم. و در این صورت زمان زیادی طول می کشد در حالی که می خواهید سرمایه خود را پس بگیرید و ممکن است سرمایه ای را که برای خرید زمین صرف کرده اید برای همیشه از دست بدهید.

مسائل حقوقی مهمی که در خرید ملک باید در نظر گرفته شود:

اگر شخصی قصد خرید زمین یا ملک را با وکالتنامه از مالک اصلی زمین دارد، باید توجه داشته باشید که:

  • مشاهده اصل سند مالکیت
  • استعلام توسط  دفترخانه ثبت سند وکالت
  • به حدود وکالتنامه مندرج در سند وکالت توجه کنید

توجه داشته باشید که وکالتنامه قابل تعویض و واگذاری می باشد. در سند وکالت بررسی کنید که آیا جایگزینی وجود دارد یا خیر.

زیرا در این موارد وکیل می تواند با در دست داشتن سندی به نام اصلاح سند وکالتنامه وکالت نامه را به دیگری منتقل کند و در صورت برخورد با سند اصلاحی وکالتنامه باید از اول تا آخرین وکالت چک کنید تا اصل سند و سند وکالتنامه.مالکیت حاصل می شود.

تبصره ـ چنانچه در وکالتنامه حق وکالت قید شده باشد و یکی از وکلای دادگستری فوت کرده باشد، اقدام برای وکیل بعدی مشکل خواهد بود.

نکات دیگر برای خرید زمین

متراژ زمین: هنگام خرید زمین حتما به متراژ زمین توجه کنید مثلا خرید زمین 200 متری با متراژ 10*20 نسبت به سایر متراژها مناسبتر خواهد بود.

شمالی یا جنوبی بودن ملک: هنگام خرید زمین یادتان باشد که طبق سلیقه خود مشخص کنید که زمینی که می خرید شمالی یا جنوبی است، در زمین شمالی 200 متری باید 6 درصد آن را به نورگیر اختصاص دهید. یعنی 12 متر مربع پس شما 12 متر مربع کمتر از زمین های جنوبی دارید.

پس برای خرید زمین یا ملک عجله نکنید و احساسی تصمیم نگیرید و نکات خرید زمین را رعایت کنید. عده ای معمولا اصرار به خرید زمین دارند و تحت هر شرایطی قصد خرید زمین را دارند. تصمیم عجولانه و احساسی نگیرید و اگر در زمین مورد نظر با مشکلی مواجه شدید، خرید را رها کرده و به دنبال گزینه بعدی باشید. نکته دیگر در هنگام خرید زمین، مشورت با کارشناسان است.

در نهایت در این مقاله سعی شده است تا حد امکان مطالب ممکن برای خرید زمین ارائه شود، اما در کنار تحقیقات خود در زمینه خرید زمین، باید سعی کنید به تحقیق و سوال از مردم و فعالان در زمینه خرید زمین بپردازید.

https://gillim.ir/property-type/land/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 9 =