بیوگرافی هنرمندان

بیوگرافی ابوذر جلالی، بازیگر نقش پرواز در سریال زیر آبی + عکس

ابوذر مزاری جلالی متولد 60 در آستانه اشرفیه می باشد. رشته هنری وی بازیگری و کارگردانی تئاتر و فیلمسازی ، برنامه سازی تلوزیونی و فعالیتهای رادیوئی و نمایشنامه نویسی است. در این نوشته قصد داریم با بیوگرافی ابوذر جلالی آشنا شویم و از زندگی شخصی و کاری اش بیشتر بدانیم.

ابوذر جلالی، بازیگر گیلانی کیست؟

ابوذر جلالی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار ابوذر جلالی می‌توان به بازیگری در فیلم ناهید، فیلم بوفالو و فیلم تپلی اشاره کرد.

ابوذر جلالی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1386 در فیلم نشانی به کارگردانی فریدون حسن‌پور بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم ناهید، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ابوذر جلالی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رضا عطاران، فاطمه صادقی، سعید هنرور و دانیال رضوانی را تجربه کرد.

ابوذر جلالی در سال 1393 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم ابوذر جلالی در این سال، بازیگری در فیلم بوفالو به کارگردانی کاوه سجادی‌حسینی و فیلم ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ابوذر جلالی بازی در فیلم ناهید بوده است. ابوذر جلالی سال 1393 فیلم ناهید نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با آیدا پناهنده همکاری داشته است. ابوذر جلالی توانست با بازی در فیلم ناهید تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر ساره بیات، پژمان بازغی، نوید محمدزاده و نسرین بابایی بر تجارب او افزود.

ابوذر جلالی علاوه‌بر فیلم ناهید، سال 1393 در فیلم بوفالو نیز بازی کرده است. ابوذر جلالی این‌بار با کاوه سجادی‌حسینی یعنی کارگردان فیلم بوفالو و هنرمندانی چون هومن سیدی، سهیلا گلستانی، پرویز پرستویی و سیامک ادیب همکاری داشت.

خلاصه ای از برخی فعالیت های هنری ابوذر جلالی

1. شروع فعالیت هنری از سال 1374

2. بازیگری در نمایش های صحنه ای: بچه تابستان- انشای من- یک توسل صد گناه-آبادی هفتم- نگین بام- شهربانو-فتح نامه کلات- آه از دست این ویکتور هگو- صبور- من زراره عذره طاها هستم- انفجار ممنوع شد- همسایه آقا- عروسکها کوک نمیشن

3. بازیگری در نمایش های خیابانی: عروس گله- کبوتر- سمفونی مرگ-مین- چند دقیقه بهشت چند دقیقه جهنم و…

4. کارگردانی در نمایشهای : بچه تابستان- انفجار ممنوع شد-حملت-روز یلدا –داستان دیب خندناک – ساده لوح سپید هولناک- شش و بش- عروسکها کوک نمیشن- اه از دست این ویکتور هگو- همسایه آقا- ساکنین طبقه 15 کمپ آگنیتاژ- جنگ کور- کشتن گربه بابا فونتن- زندگی شاید همین باشد-زن و مرد و…

5. بازیگری در سریالها ی تلوزیونی شبکه باران و سراسری/ یوسف پیامبر ( ع ) – نقطه صفر – آوازهای گمشده – آواز مه- مردی کیه زیاد می دانست

6. بازیگری در فیلمهای سینمائی : ننه گیلانه – نشانی – درخت چشمه –بوفالو- بر دام افتاده- همه افتادگان-ناهید-ارثیه مادری- تپلی و…

7. ساخت فیلمهای کوتاه :ماشین محبت – مین – نان یا خربزه – نوای کهن – بچه ها آش می شوند – شوخی

8. اخذ مقامهای استانی و کشوری در نویسندگی تئاتر

9. کارگردانی فیلم داستانی «نقش فرش » – شبکه استانی گیلان- سال 1391

10. بازی در تله فیلم «نقاب» تهیه کننده مهدی احتشامی، نویسنده و کارگردان علیرضا جوقه دوست/ سال 1395

11. نویسندگی و کارگردانی سریال نمایش خانگی « بوقچی» – نخستین سریال گیلانی- سال 1395

بازیگر نقش پرواز در سریال زیر آبی

سریال زیر آبی یکی از سریال های طنز شبکه باران استان گیلان است که ابوذر جلالی در این سریال بازیگر نقش پرواز است. پرواز شخصیتی است که اعتیاد داشته و همین موضوع برای وی و خانواده اش مشکلاتی را فراهم کرده است. وی به خوبی از عهده این نقش بر آمده و بسیار خوش درخشیده است.

برای این بازیگر و هنرمند گیلانی آرزوی موفقیت داریم. در صورتی که از بیوگرافی ابوذر جلالی اطلاعات بیشتری دارید و این هنرمند را بیشتر می شناسید با ما از بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 2 =