اینستاگرام

چگونه از پیج اینستاگرام بک آپ یا پشتیبان بگیریم؟

پس از رسوایی اخیر شرکت فیسبوک درباره فروش اطلاعات چندین میلیون نفر از کاربرانش به یک شرکت تحلیل داده، نگرانی مردم از اطلاعاتی که در شبکه های اجتماعی دارند افزایش یافت. به طوری که بسیاری از آن ها خواستار دسترسی به اطلاعاتی هستند که این شرکت از کاربرانش دارد. به همین دلیل فیسبوک به تازگی قابلیتی به فیسبوک و اینستاگرام (همانطور که می دانید اینستاگرام نیز برای شرکت فیسبوک می باشد) اضافه کرده است که کاربران می توانند به کمک آن اطلاعات خود را از این شبکه های اجتماعی دانلود کنند. بسیاری از افراد با دیدن اطلاعاتی که دانلود کرده اند بسیار شوکه شده اند. به شما هم پیشنهاد می کنیم این کار را انجام دهید تا ببینید اینستاگرام چه اطلاعاتی از شما دارد.
البته هدف اصلی این قابلیت چیز دیگریست. می توانید با آموزش بکاپ گرفتن از ایسنتاگرام امروز آی آر سوشیال، عکس ها و ویدیو های خود را ذخیره و در محل دیگری نگهداری کنید تا در صورت نیاز مثل هک شدن یا غیرفعال شدن پیج و یا هر دلیل دیگری بتوانید دوباره به آن ها دسترسی داشته باشید!
پس از طی کردن مراحلی که در ادامه توضیح داده می شود شما در نهایت یک فایل فشرده (زیپ) در اختیار خواهید داشت که شامل اطلاعات نسبتا کاملی از پیج شما تا زمان بک آپ گیری خواهد بود.
– ابتدا وارد تنظیمات یا settings پیج خود شوید. ما پیج رسمی آی آر سوشیال را به عنوان مثال در نظر گرفته ایم.

 

  • به دنبال گزینه data download بگردید و آن را انتخاب کنید.

  • اکنون ایمیل خود را در کادر مخصوص به خود وارد کنید و روی گزینه request download کلیک کنید.

  • سپس لازم است کلمه عبور خود را مجددا وارد نمایید و روی next کلیک کنید.

با انتخاب گزینه next پیغامی مبنی بر اینکه فایل پشتیبانی ظرف حداکثر ۴۸ ساعت برای شما ارسال خواهد شد برای شما نمایان می گردد. شما لازم است حداکثر ظرف ۴۸ ساعت شکیبا باشید تا فایل موردنظر توسط اینستاگرام به ایمیلی که در بالا وارد کردید ارسال گردد.

  • پس از دریافت فایل روی گزینه دانلود در ایمیل کلیک کنید. با اینکار مرورگر شما باز خواهد شد و لازم است یوزرنیم و پسوورد پیج خود را وارد کرده تا وارد پیج شوید و سپس فایل شروع به دانلود شدن خواهد کرد.

همانطور که ملاحظه می کنید در نحوه بک آپ گرفتن از اینستاگرام علاوه بر تصاویر و ویدیو هایی که ارسال کرده اید، اطلاعات دیگری نیز به صورت متن با فرمت JSON. وجود دارند. مطمئنا این اطلاعات برای صاحبان فیسبوک و اینستاگرام بسیار مهم تر از تصاویر و ویدیو های ارسالی کاربران است. تمام کامنت ها، ارتباطات کسانی که فالو کرده اید یا شما را فالو کرده اند،فایل بازگردانی پیام های دایرکت اینستاگرام، مخاطبان، پست هایی که لایک کرده اید، اطلاعات پست ها از جمله تاریخ و کپشن آن ها، پیام هایی که ارسال کرده اید، اطلاعات پروفایل شما، جستجو های شما (این مورد بسیار عجیب و البته جالب است!) و تنظیماتی که بر روی اکانت اینستاگرام خود انجام داده اید همگی در این فایل یافت می شوند.

این اطلاعات را لازم است در نزد خود نگه دارید تا در مواقع ضروری بتوانید مجددا از آنها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پس از دریافت فایل در ایمیل خود، حداکثر ظرف ۴ روز فرصت دارید تا آن را دانلود نمایید. پس از این مدت فایل موردنظر دیگر قابل دانلود نخواهد بود و باید مجددا درخواست فایل پشتیبان را ثبت نمایید. چنانچه قادر به دانلود فایل نبودید می توانید برنامه گذر از تحریم (ف.ش) را روشن نمایید.

مطالب با موضوع مشابه

این صفحه دارای ‫3 دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =