تلگرام

سفارشی کردن متن در تلگرام

آیا تاکنون به این فکر افتاده اید که یک متن را در تلگرام ضخیم، مورب، زیرخط دار، خط خورده و یا حتی لینک دار کنید؟

چرا باید متن را در تلگرام سفارشی کرد؟

سفارشی کردن یک متن در تلگرام باعث می‌شود بتوانیم منظور خود را از نگارش متن به بهترین شکل ممکن انتقال دهیم. شاید در نگاه اول این کار کمی کم اهمیت به نظر برسید اما از دید کاربرانی که در کانال ما عضو هستند، این یک امتیاز مثبت خواهد بود. از طرفی دیگر، درج لینک در متن باعث می‌گردد متن پیام شما شلوغ نباشد و یک ظاهر بسیار زیبا و موجهی را به خود بگیرد.

متن ضخیم و نازک و لینک دار و انکرتکست و خط خورده در تلگرام <a href=آی آر سوشیال" width="404" height="269"/>

نحوه ضخیم کردن (bold) یک متن در تلگرام

جهت ضخیم کردن و یا bold کردن یک عبارت در تلگرام، کافیست پس از تایپ آن عبارت، محدوده‌ای را که قصد داریم ضخیم و یا بولد نماییم انتخاب کرده و سپس از کادر نمایش داده شده گزینه bold را انتخاب نموده و سپس متن را ارسال نماییم. در این صورت خواهید دید که متن به صورت ضخیم ارسال شده است.

نحوه مورب کردن (کج کردن) یک متن در تلگرام

جهت کج کردن و یا italic کردن یک عبارت در تلگرام، کافیست پس از تایپ آن عبارت، محدوده‌ای را که قصد داریم مورب و یا ایتالیک نماییم انتخاب کرده و سپس از کادر نمایش داده شده گزینه italic را انتخاب نموده و سپس متن را ارسال نماییم. در این صورت خواهید دید که متن به صورت مورب ارسال شده است.

نحوه زیر خط دار کردن یک متن در تلگرام

جهت زیر خط دار کردن یک عبارت در تلگرام، کافیست پس از تایپ آن عبارت، محدوده‌ای را که قصد داریم زیر خط دار نماییم انتخاب کرده و سپس از کادر نمایش داده شده گزینه underline را انتخاب نموده و سپس متن را ارسال نماییم. در این صورت خواهید دید که متن به صورت زیر خط دار ارسال شده است.

نحوه خط زدن یک متن در تلگرام

جهت خط خوردن یک عبارت در تلگرام، کافیست پس از تایپ آن عبارت، محدوده‌ای را که قصد داریم روی آن خط بکشیم انتخاب کرده و سپس از کادر نمایش داده شده گزینه strikethrough را انتخاب نموده و سپس متن را ارسال نماییم. در این صورت خواهید دید که متن به صورت خط خورده ارسال شده است.

قرار دادن لینک انکر تکست در متن تلگرام

لینک انکر تکست چیست؟

در صورتی که در متنی، عبارتی را به یک url لینک کنیم، آن عبارت لینک دار، انکر تکست نامیده می‌شود. مبحث نحوه نگارش و قرار دادن انکر تکست در سئو بسیار مهم، موثر و کارا بوده و هم اکنون که تلگرام دارای این قابلیت بوده، کمک بسیار زیادی را در این زمینه خواهد کرد.

جهت لینک دار کردن یک عبارت در تلگرام، کافیست پس از تایپ آن عبارت، محدوده‌ای را که قصد داریم لینک دار نماییم انتخاب کرده و سپس از کادر نمایش داده شده گزینه create link را انتخاب نموده و در کادر باز شده لینک خود را به صورت دقیق و به همراه http و یا https وارد نموده و تایید و سپس متن را ارسال نماییم. در این صورت خواهید دید که متن به صورت لینک دار ارسال شده است و کلمه و یا عبارتی را که انتخاب نموده‌اید حاوی لینک می‌باشد که با کلیک بر روی آن وارد آدرس مورد نظر شما خواهید شد.

اکنون که با این موارد آشنا شده‌ایم می‌توانیم از این پس در نگارش متون خود، نه تنها در تلگرام، بلکه در بسیاری از مکان‌های نگارش متن نیز استفاده نماییم.

 

مطالب با موضوع مشابه

این صفحه دارای ‫3 دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =