اینستاگرام

روزانه چه مقدار زمان را صرف اینستاگرام می کنید؟ + معرفی قابلیت جذاب

همه ما بدون شک روزانه این اعجوبه های الکترونیکی را در دستانمان می گیریم و به گشت و گذار در محتوای آن مشغول می شویم و گاهی اوقات به قدری غرق در استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می شویم که کنترل زمان از دستانمان خارج می گردد. اینستاگرام امروزه در ایران حرف اول را در بین شبکه های اجتماعی می زند و همچنان در بین بسیاری از رقبای خود پادشاهی می کند و گویا تصمیمی ندارد به این راحتی از تخت پادشاهی پایین بیاید. البته به اینستاگرام حق می دهیم. جذابیت و امکانات زیادی که این شبکه اجتماعی به وجود آورده است، چه برای کسانی که صرفاً با هدف سرگرمی از آن استفاده می کنند و چه کسانی که مدیریت اینستاگرام را برای رونق کسب و کار خود انتخاب نموده اند لذت استفاده را دو چندان می کند. 

پیش تر در رابطه با تبدیل پیج عادی اینستاگرام به تجاری مطلبی را منتشر کرده بودیم و اکنون قصد داریم در رابطه با یکی دیگر از مزایای آن صحبت کنیم. مشاهده مقدار زمان آنلاین بودن روزانه در اینستاگرام !

چرا باید زمان استفاده از اینستاگرام را کنترل کنیم؟

وقتی ما بدانیم که در روز چه مقدار از اینستاگرام استفاده کرده ایم برای کنترل و برنامه ریزی میزان زمان صرف شده در آینده نیز کمک شایانی به ما خواهد کرد. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که به قدری به اینستاگرام اعتیاد پیدا کرده است که حتی بسیاری از فعالیت های روزمره اش را نیز تحت تاثیر قرار داده و فلج کرده است. این شخص برای کنترل میزان زمان استفاده از اینستاگرام و کاهش آن نیازمند یک آمار دقیق است که بداند چه میزان توانسته در کاهش استفاده از این شبکه موفق باشد.

البته لازم است این مورد را نیز اضافه کنیم که ما به هیچ عنوان کسی را تشویق به استفاده از اینستاگرام نمی کنیم و همچنین در این زمینه جلوگیری نیز نخواهیم کرد. بلکه هدف ما در این نوشته این است که آموزش دهیم چگونه زمان استفاده از اینستاگرام را مدیریت کنیم. چرا که هر شخصی با توجه به اهداف شخصی یا تجاری خود نوع استفاده مشخصی را بر می گزیند و این مساله ای کاملاً شخصی و خصوصی است.

اما بهتر است سراغ موضوع اصلی برویم. برای مشاهده این قابلیت لازم است در ابتدا اکانت اینستاگرام خود را تجاری کنید. پس از این کار لازم است حداقل  یک هفته تا 10 روز منتظر بمانید تا اینستاگرام آمارهای خود را برای میزان فعالیت های شما به روزرسانی کند. مقداری که اینستاگرام نمایش می دهد یک مقدار میانگین بوده که از برآیند مقادیری است که در هر روز از اینستاگرام استفاده می کنید. به عنوان مثال ممکن است شما در روز شنبه تنها 30 دقیقه را صرف اینستاگرام کرده باشید و روز سه شنبه 1 ساعت و 40 دقیقه. طبیعیست که اینستاگرام میانگین این زمان را محاسبه و به شما نمایش خواهد داد. البته آمار تمامی روزهای هفته را نیز به طور جداگانه در اختیار شما قرار می دهد که این آمار در نگاه اول به شکل نمودار بوده و با لمس کردن هرکدام از میله های نمودار، مقدار عددی آن روز را مشاهده خواهید کرد. به عکس زیر دقت نمایید.

مدت زمان استفاده از اینستاگرام

 

توجه داشته باشید که اینستاگرام می گوید این زمان، مقداریست که در همین دستگاهی که آمار را مشاهده می کنید صرف شده است. در حالی که ممکن است شما یک پیج را در چندین دستگاه مانند چند گوشی تلفن همراه و یا چند تبلت مدیریت کنید که هرکدام به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

آیا به اینستاگرام معتاد شده اید؟

آیا آمارهای مشاهده شده برایتان عجیب است؟ آیا هرگز تصورش را نمی کردید زمان های زیادی را پشت صفحات شیشه ای گوشی یا تبلت، اینستاگرام خود را چک کنید. جای نگرانی نیست، اعتیاد به اینستاگرام قابل درمان است. شاید برایتان جالب باشد که اینستاگرام برای کسانی که به این برنامه اعتیاد دارند یک قابلیت جالب و یا بهتر است بگوییم یک کمپ اعتیاد مجازی راه اندازی کرده است. 

 

با Set Daily Reminder می توانید یک مقدار پیشنهادی را برای هر روز به اینستاگرام بگویید و به محض اینکه میزان استفاده شما از این مقدار تجاوز نماید، اینستاگرام به شما هشدار خواهد داد و چنانچه قصد دارید میزان استفاده را کاهش دهید لازم است این هشدار را جدی بگیرید و اپلیکیشن اینستاگرام را ببندید و به کارهایتان برسید.

هدف آی آر سوشیال در این نوشته این بود که این قابلیت جالب و پرکاربرد را معرفی نماید و از این پس نحوه استفاده از این قابلیت بر عهده شما کاربران گرامی و همیشگی آی آر سوشیال خواهد بود. سوالات و ابهامات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت راهنمایی های لازم از سوی تیم پشتیبانی برای شما ارسال گردد.

مطالب با موضوع مشابه

این صفحه دارای یک دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 4 =