اینستاگرام

روش های هک پیج اینستاگرام و ترفندهای جلوگیری از هک شدن

بدون شک همه ما دوست داریم بدانیم که هک پیج اینستاگرام چگونه انجام می شود و تصمیم داریم در این نوشته به طور مختصر و گذرا نگاهی به انواع روش های هک اینستاگرام بیندازیم. قبل از هرچیزی بهتر است که ابتدا هک را تعریف کنیم.

هک به فرایندی گفته می شود که یک عامل بیرونی (شخصی غیر از شما) با روشهایی که می تواند به خلاقیت هکر نیز وابسته باشد، به اطلاعات شما دسترسی پیدا می کند که این اطلاعات می تواند شامل انواع اطلاعات باشد.

به طور کلی برای هک پیج اینستاگرام چند روش وجود دارد:

  • به دست آوردن مستقیم دستگاه شما و سرقت اطلاعات به صورت مستقیم؛
  • دریافت اطلاعات ورود به پیج از خود شما (توسط عمل فیشینگ و یا ساخت صفحات جعلی)؛
  • نصب بدافزارها بر روی تلفن همراه شما از راه دور و سرقت اطلاعات موردنیاز از طریق این بدافزار از راه دور؛
  • هک سرور اصلی اینستاگرام و دریافت اطلاعات کاربران از سرور

حال به شرح هرکدام از این روش ها می پردازیم و سعی می کنیم برای اینکه از چنین خطراتی در امان بمانیم، کلیه نکات امنیتی را رعایت کنیم.

در مورد اول، شخصی با در دست داشتن تلفن همراه، تبلت و یا لپ تاپ شما به طور مستقیم اقدام به سرقت اطلاعات بدون آن که شما متوجه شوید می کند. این سرقت می تواند به صورت تغییر پسوورد اکانت شما، تغییر اطلاعات اساسی اکانت شما همانند شماره همراه و ایمیل انجام شود. بدین صورت که فرد هکر بسیار سریع شماره همراه و یا ایمیلی را بدون آن که شما متوجه شوید در بخش پروفایل شما وارد کرده و بعدا در فرصتی مناسب با ریست کردن پسوورد پیج اینستاگرام از راه دور، اقدام به در دست گرفتن مالکیت پیج می نماید.

 

آموزش هک اینستاگرام

تنها راه حل امنیتی برای جلوگیری از چنین سرقتهایی این است که دستگهای تلفن همراه، تبلت و… را به دست افرادی که به آنها اعتماد کامل ندارید ندهید.

این را همیشه به خاطر داشته باشید که یک هکر شکل و ظاهری عجیب و ترسناک ندارد، می تواند فردی خوش پوش و با ظاهری زیبا و فریبنده باشد و از این رو وظیفه شما تنها این است که مراقب کلیه افرادی که با آنها در ارتباط هستید باشید.

در مورد دوم، فرد هکر با ساخت صفحه ورود (لاگین) همانند صفحه اصلی سایت اینستاگرام ، به روشهای فریبنده و هوشمندانه ای سعی می کند که شما را وادار کند که از طریق آن صفحات وارد پیج خود شوید. در صورتیکه شما اطلاعات اکانت خود را وارد نمایید، یک نسخه از این اطلاعات که شامل یوزرنیم و پسوورد پیج شماست برای فرد هکر ارسال می شود و هکر می تواند در اسرع وقت با این اطلاعات وارد پیج شما شده و به سرعت اقدام به تغییر پسوورد کند و در نتیجه مالک پیج شما شود.

 

هک شدن پیج اینستاگرام

اما نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که قبل از لاگین به هر صفحه ای، ابتدا به آدرس آن دقت نمایید. سایت اینستاگرام با آدرس Instagram.com در دسترس بوده و هر آدرس دیگری غیر از این آدرس، همچون Instagram.co و Instagram.tk و آدرسهایی دیگر یک صفحه جعلی هستند که وظیفه ای جز سرقت اطلاعات شما ندارند. این روش تنها مختص اینستاگرام نبوده و متاسفانه با اینکه این روش منسوخ شده است ، اما همچنان هکرها از این شیوه برای هک بسیاری از کاربران، خصوصاً کاربران بانکی استفاده می کنند که لازم است در این زمینه بسیار هوشیار باشیم.

در مورد سوم ، هکر سعی می کند نرم افزاری را بر روی سیستم عامل تلفن همراه شما و یا رایانه نصب نماید که کار این نرم افزار یا بهتر است بگوییم بدافزار این است که به راحتی اقدام به سرقت اطلاعات شما می کند. این بدافزارها ممکن است قابل مشاهده و یا مخفی باشند. گاهاً هکرها با فریب کاربران و معرفی یک نرم افزار با خصوصیات عجیب، از آنها می خواهند که برای استفاده از این امکانات، برنامه را بر روی دستگاه خود نصب کنند، در واقع کاربر با این کار، به دست خود یک جاسوس را وارد فضای اطلاعاتی خود می کند، بدون آنکه خودش متوجه باشد.

 

روش های هک پیج اینستاگرام

حتما شما هم بارها و بارها مشاهده کرده اید که در شبکه های اجتماعی، افرادی هستند که با وعده نصب نرم افزار های فریبنده همچون نرم افزارهای ضد فیلتر و… کاربر را وادار به نصب این برنامه ها می کنند. در این شیوه، گاهاً با ارسال یک ایمیل، یا پیامی در شبکه های اجتماعی که حاوی فایل نصب نرم افزاری می باشد، از کاربران می خواهند که آنها را نصب و استفاده نمایند که بلافاصله بعد از نصب، کاربر مورد حمله هکر قرار خواهد گرفت و بسیاری از اطلاعات خود را در اختیار وی قرار خواهد داد.

تنها راه حل برای جلوگیری از طعمه سرقت شدن در این روش این است که هرگز، هیچ نرم افزاری را از هیچ فضای نامعتبری دانلود و نصب نکنیم.

در مورد چهارم، روش هک از طریق هک سرور اینستاگرام انجام می گردد که می توان گفت این شیوه، سخت ترین شیوه هک می باشد و با توجه به تجربیات  سوابق اینستاگرام می توان گفت که تا حدودی خیالمان از این بابت آسوده است.

در آینده ای نزدیک در رابطه با روش های افزایش امنیت پیج نیز توضیحاتی را منتشر خواهیم کرد.

مطالب با موضوع مشابه

این صفحه دارای ‫3 دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

    1. اگه صاحب پیج خودتون هستید و قصد بازگردانی رو دارید با پشتیبانی تماس بگیرید و در این مورد مشورت بفرمایید. اما در صورتی که پیج برای دیگران هست این خلاف قوانین و اخلاق هست و ما به هیچ عنوان چنین مواردی رو انجام نمیدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =