اینستاگرام

دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام و قرار دادن پست در اکسپلور + آموزش

روزی که در رابطه با قاعده مندی اینستاگرام صحبت کنیم و بگوییم دو در دو، چهار می شود مشخص می شود که چیزی از اینستاگرام نمی دانیم. دیده شدن در اکسپلور (explore) اینستاگرام نیز به همین صورت است. همه ما بدون شک همیشه دیده شدن را دوست داریم. اگر صاحب یک سایت هستیم یا پس از طراحی سایت ، می خواهیم صفحه اول گوگل جایگاهمان باشد. اگر صاحب پیج اینستاگرام هستیم می خواهیم فالوورهای بالا داشته باشیم و یا پست های ما در اکسپلور قرار گیرد و الی آخر. اما سوال اینجاست: بالاخره که چه؟ باید یک روشی برای هر عملی وجود داشته باشد، بدون قاعده که نمی شود. هدف ما در این پست این است که بسیار ساده، این مفاهیم را به شما توضیح دهیم تا پس از مطالعه این نوشته به راحتی تشخیص دهید که چگونه می توانید به اکسپلور راه یابید. با آموزش دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام همراه باشید.

بله همینطور است.  قطعا روش های زیادی برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام وجود دارد و ما هم به هیچ عنوان نمی گوییم که نمی شود این کار را انجام داد. نشدن ها تنها پس از نیستی و مرگ اتفاق می افتند، انسان تا وقتی زنده است می تواند دست به هر کاری بزند، و این خود بیانگر برتری انسان است.

قرار دادن پست در اکسپلور اینستاگرام و آموزش دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام و حذف پست های نامناسب و دلخواه از اکسپلور

قبلا بارها و بارها در رابطه با هوش مصنوعی اینستاگرام صحبت کرده ایم و گفته ایم که نه تنها اینستاگرام بلکه دنیای تکنولوژی در حال رفتن به سمت استفاده از هوش مصنوعی است. تا به حال دقت کرده اید که شما به عنوان یک انسان که دارای قدرت تفکر و تعقل و هوش هستید، به راحتی با افرادی در ارتباط خواهید بود که در حوزه های مورد علاقه شما فعالیت می کنند. به عنوان مثال اگر علاقمند به موسیقی هستید، احتمالا برخی از دوستانتان نیز علاقمند به موسیقی هستند و یا ممکن است هنرمند باشند. در واقع شما با قدرت هوش خود افراد مختلف را دسته بندی می کنید و ارتباط خود را با تعدادی از آنها حفظ می کنید و ممکن است با برخی از آنها که در حوزه شما نیستند قطع ارتباط کنید. این روند ادامه پیدا می کند و همینطور کسانی که می خواهند با شما دوست شوند علایق شما را می سنجند و ممکن است شما را در دسته افراد موردعلاقه قرار دهند و یا برای همیشه روی شما خط بکشند و حتی افرادی که شبیه شما هستند را نیز فراموش کنند و بالعکس، با افرادی انس بگیرند که تشابهات زیادی با شما دارند. انسان این کار را با هوش خود انجام می دهد. اینستاگرام هم سعی می کند هوش خود را افزایش دهد تا بتواند به انسان تشابه پیدا کند و افراد مختلف و حوزه های مختلف را دسته بندی کند. دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام، نیازمند رعایت قواعد اینچنینی است.

هوش مصنوعی اینستاگرام چه می کند و چگونه باعث دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام می شود؟

وقتی می گوییم اینستاگرام هوش مصنوعی دارد، به عبارت عامیانه یعنی “باهوش” است. او می تواند به راحتی تشخیص دهد که شما علاقمند به چه پست هایی هستید و یا حتی به راحتی پس از مدتی که پیجی می سازید و با آن فعالیت می کنید به راحتی تشخیص می دهد که به چه موضوعاتی علاقمند هستید و این کار را برای تمامی کاربران خود انجام می دهد. حال شما به عنوان یک فالوور با دوست خود که او نیز در اینستاگرام فعالیت می کند در ارتباط هستید. فرض کنید شما علاقمند به حیات وحش و دوست شما علاقمند به ورزش است. طبیعیست که شما اغلب به دنبال پست هایی می گردید که مرتبط با موضوعات مورد علاقه شما باشد و اغلب هم آن پست ها را لایک می کنید و یا برایشان کامنت می گذارید و اگر ویدیویی قرار داده می شود تا ثانیه های پایان تماشا می کنید. شاید بپرسید چرا می گوییم ثانیه های پایان؟ به این دلیل که حتی میزان انس گیری مخاطب با هر پست و یا ویدیو نیز برایش اهمیت دارد و دسته بندی علاقه مندی ها را با توجه به این موارد نیز انجام می دهد. حال دوست علاقمند به ورزش شما نیز قطعا از این علاقمندی شما تاثیر می پذیرد. او به دلیل آنکه شما را فالو کرده است، اگر دارای تعداد محدودی دوست (فالووینگ) در اینستاگرام باشد، بدون شک بسیاری از پست های اکسپلور خود را در رابطه با حیات وحش مشاهده خواهد کرد. اگر شک دارید، یک پیج جدید بسازید و یکی از دوستان خود را که طرفدار موضوع خاصی است فالو کنید. سپس پس از چند روز به اکسپلور آن پیج نگاهی بیاندازید. آن وقت است که به یاد چیزهایی می افتید که در بالا به آن اشاره کردیم. چرا می گوییم پس از چند روز؟ زیرا اینستاگرام برای تحلیل اطلاعات و نمایش نتیجه به مدتی زمان نیاز دارد تا بتواند اطلاعات را دسته بندی کند.

آیا تنها راه دیده شدن و قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام، فالوورها هستند؟

تنها راه که خیر اما مهمترین راه بله. اگر بخواهیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که برای دیده شدن در اینستاگرام مهمترین کاری که باید انجام داد چیست، می گوییم افزایش فالوورهای هدفمند و واقعی!

حال وقتی صحبت از افزایش فالوورها می شود، گویی کتابی از قصه های هزار و یک شب را گشوده ایم، چرا که به قدری موضوع گسترده ایست که مجال صحبت در مورد آن حداقل در این مقاله وجود ندارد و البته این مورد را هم یادآوری می کنیم که قبلا در مقالات دیگر سایت توضیحاتی در این مورد داده ایم. اما همانطور که گفته شد، این تنها راه نیست. استفاده از محتوای جذاب همچون ویدیوها و موشن گرافیک های زیبا می تواند نرخ تعامل مخاطبان را افزایش دهد.

فراموش نکنید که صرفاً افزایش عدد فالوور نباید به عنوان هدف اصلی شما باشد، چون حتی می توانید با هزینه بسیار کم فالوورهای فیکی را خریداری کنید که حتی رایگانش هم ارزشی ندارد. وقتی از افزایش فالوور صحبت می کنیم منظورمان افزایش هدفمند است. یعنی فالوورهایی داشته باشید که علاقمند به موضوعات شما باشند و با شما در تعامل باشند و پست های شما را لایک کنند و زیرشان کامنت بگذارند، برایتان دایرکت ارسال کنند، پستهای شما را share کنند، شما را بر روی پست های خود تگ یا منشن کنند و غیره. اما اگر می خواهید بدانید بهترین روش جذب فالوور چیست، می گوییم “محتوای خوب”. بله درست است، تولید محتوای خوب در شبکه های اجتماعی تنها راه جذب فالوورهای وفادار است، چون فالوور شما به این اطمینان رسیده است که پیج اینستاگرام شما به قدری ارزشمند است و اطلاعات مناسبی در اختیارش قرار می دهد که به خود اجازه نمی دهد پیج را ترک کند و شما را آنفالو کند. این روند به طور مستمر و به مرور زمان نیز ادامه پیدا می کند و روز به روز به تعداد فالوورهای هدفمند شما افزوده می شود. بنابراین محتوای خوب را از یاد نبرید.

آیا پس از افزایش فالوور، دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام حتمی است؟

می توان یک قانون کلی را بیان کرد که اغلب صحیح است:

  • پیج هایی که در اکسپلور قرار می گیرند، احتمالاً دارای فالوورهای واقعی و هدفمند زیادی هستند.
  • بر عکس موارد بالا نیز می تواند صحیح باشد، اما در برخی موارد. یعنی پیج هایی که دارای فالوورهای واقعی و هدفمند زیادی هستند، شانس بسیار بالایی در دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام دارند.

در واقع پیش نیاز اصلی دیده شدن شما در اکسپلور، تعداد فالوورهای هدفمند و وفادار است.

وقتی فالوورهای پیج شما به واسطه محتوای خوب افزایش پیدا می کنند، در واقع می توان اسمشان را فالوورهای وفادار گذاشت. چرا که وقتی پستی منتشر می کنید، اغلب لایک می زنند، برایش کامنت می گذارند یا حتی ممکن است آن را share کنند و… و این کارها باعث می شود افرادی که فالوور شما را فالو کرده اند به احتمال زیاد، پست شما را در اکسپلور خود مشاهده کنند. اما به یاد داشته باشید که احتمال دیدن پست شما توسط کسی که فالوور شما را فالو کرده است به موارد و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، مثلا تعداد افرادی که آن شخص فالو می کند، علاقمندی آنها و… و در نتیجه بهتر است به این صورت جمع بندی کنیم:

  • هر چه تعداد محتوا و ارزش محتوای شما بیشتر باشد، فالوورهای هدفمند و وفادار شما نیز افزایش پیدا خواهند کرد و با افزایش فالوورهای هدفمند، درصد افرادی که با آن فالوورها در ارتباط هستند نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه احتمال دیده شدن پست های شما در اکسپلور بیشتر می گردد.

اما فاکتورهای مهم دیگری برای دیده شدن پست ها در اکسپلور وجود دارند. به عنوان مثال تعداد لایکهای یک پست، تعداد کامنت ها و… می توانند ارزش یک پست را بالا ببرند. لابد می دانید که برای داشتن لایک و کامنت بالا در ابتدا نیازمند محتوا مناسب، و سپس نیازمند تعداد فالوورهای بالا هستید. بنابراین می توان این طور نتیجه گیری کرد که تمامی این موارد به هم مرتبط بوده و دست به دست هم داده اند تا شبکه بزرگ اینستاگرام فضایی باشد برای تعامل کلیه کاربران در سرتاسر جهان!

اگر قصد دارید آمار دیده شدن پست در اکسپلور اینستاگرام را مشاهده کنید به این مقاله در سایت مراجعه نمایید.

حذف و پاک کردن پست های نامناسب از اکسپلور اینستاگرام

شاید بگویید من علاقه ای به برخی از پست های اکسپلور ندارم، چگونه آن ها را حذف کنم؟ اکسپلور در حالت عادی مواردی را نمایش می دهد که در همین مقاله درباره آن صحبت کردیم. اما اگر پست هایی را مشاهده می کنید که علاقه ای به آنها ندارید و یا ممکن است نامناسب و یا حتی مستهجن باشند، نشان می دهد با افرادی در تعامل هستید که باعث می شوند شما آن پست ها را مشاهده نمایید. اما جای هیچ نگرانی نیست و کافیست مطابق توضیحات زیر عمل نمایید.

وارد صفحه پستی را که در اکسپلور مشاهده کرده اید شوید (در حال مشاهده پست باشید) و روی آیکن سه نقطه بالای پست کلیک کنید و گزینه See Fewer Posts Like This را انتخاب نمایید. پس از آنکه این کار را برای چند پست انجام دهید، مدت زیادی طول نخواهد کشید که اینستاگرام دیگر پست های مشابه آن را در اکسپلور به شما نمایش نخواهد داد.

 

قرار دادن پست در اکسپلور اینستاگرام و آموزش دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام و حذف پست های نامناسب و دلخواه از اکسپلور

 

راه دیگر این است که در اکسپلور، روی عکس کلیک کرده و نگه دارید تا صفحه زیر برای شما ظاهر گردد، سپس می توانید بر روی گزینه Not Interested کلیک کنید تا این پست و پستهای مشابه آن را به لیست پست های غیر مناسب برای خود اضافه کنید و از اینستاگرام بخواهید که دیگر موارد اینچنینی را به شما نمایش ندهد.

قرار دادن پست در اکسپلور اینستاگرام و آموزش دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام و حذف پست های نامناسب و دلخواه از اکسپلور

 

من هیچ کس را در اینستاگرام فالو نکرده ام، پس چرا اکسپلور من شامل پست است؟

اگر این سوال در ذهن شماست، لازم است توضیحات بالا را مجددا با دقت مطالعه کنید، چرا که به اندازه کافی متوجه ماجرا نشده اید. برای اینکه در اکسپلور اینستاگرام عکسی را مشاهده کنید لازم نیست حتماً کسی را فالو کنید. اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی خود، پستهایی را به شما پیشنهاد خواهد داد. اما در صورتیکه فعالیت شما گسترده تر شود و با افراد بیشتری در تعامل باشید، پست های اکسپلور نیز اختصاصی تر خواهد شد و به علایق شما نزدیک تر می گردند، به شرط آن که با افرادی در تعامل باشید که به علاقه مندی های شما نزدیک تر باشند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و ادمین های مدیریت اینستاگرام بتوانند با تسلط بیشتری فعالیت های پیج خود را زیر نظر داشته باشند. در صورتیکه سوال و یا دیدگاهی دارید، از بخش نظرات با ما مطرح نمایید تا پشتیبانی سایت آی آر سوشیال در اسرع وقت شما را راهنمایی نمایند.

 

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دو =