اینستاگرام

به زودی تعداد لایک ها در اینستاگرام حذف خواهد شد!

حذف تعداد لایک در اینستاگرام

حتما شما هم بارها شنیده اید که در محافلی، برخی از افراد از تعداد لایک پستهای خود و یا دیگران تعریف و تمجید می کنند. گویی وقتی پستهایشان لایک بالایی میخورد، سند شش دانگ یک هتل 5 ستاره را به نامشان کرده اند. این خودستایی های کاذب متاسفانه مدت ها بوده و پیشتر نیز در این مورد مطالبی را به عرض شما رساندیم که یکی از این مقالات با عنوان چرا پست های اینستاگرام لایک نمی خورند در سایت قرار گرفته است. اما در این نوشته از سایت آی آر سوشیال قصد نداریم بگوییم که چرا پستی لایک میخورد و یا نمیخورد، بلکه تصمیم داریم به اطلاع شما برسانیم که برخی از منابع معتبر از حذف تعداد لایک اینستاگرام به طور دائم خبر داده اند. بنابراین افرادی که به شدت از تعداد لایک های خود برای خود ارزش آفرینی می کنند می بایست به فکر یک عنصر دیگری برای معرفی پیج خود به عنوان یک پیج قدرتمند باشند.

اجرای آزمایشی حذف تعداد لایک در اینستاگرام

اینستاگرام به منظور حذف فشار بر روی کاربران ، تعداد لایک در پست ها را در چندین کشور از جمله استرالیا و ژاپن پنهان کرده است. در حال حاضر ، کاربران اینستاگرام صرفاً تعداد افرادی را مشاهده می کنند که یک پست را پسندیده اند. در این حرکت آزمایشی به شدت موردنیاز و تاثیرگذار (البته از دیدگاه ما) ، کاربران تنها نام کاربری و به دنبال آن عبارت “دیگران” را در زیر پست ها مشاهده می کنند. این بدان معناست که اینستاگرام چندان تمایل ندارد وارد جزییات مباحث مربوط به لایک شود و تصمیم دارد هرچه سریعتر موارد مرتبط با لایک رو ریشه کن کند. البته در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله، کاربران اینستاگرام همچنان می توانند تعداد لایک پستهای خود را ببینند و این تغییرات تنها به صورت جغرافیایی و در محدوده ای خاص از جهان اجرا و آزمایش شده است و احتمالا به زودی در بسیاری دیگر از کشورها عملی خواهد شد.

رابطه بین لایک اینستاگرام و عزت نفس

همواره این نگرانی وجود داشته که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می توانند به عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت در جوانان تاثیر بگذارند. به این صورت که وقتی پستی را منتشر می کنید و لایک بالایی را جذب نمی کند، چه بخواهید و چه نخواهید باعث سرخوردگی شما خواهد شد و احساس عدم کفایت و ناتوانی و عدم محبوبیت خواهید کرد. آیا می دانید چنین احساسی چقدر مخرب خواهد بود؟ خیلی زیاد ! احتمالاً شما نیز این مورد را تجربه کرده اید و شاید هم پس از آن بلافاصله پست خود را حذف کرده اید. بیایید با یکدیگر صادق باشیم، مگر همینطور نیست؟

هرآنچه تمایل دارید در اینستاگرام منتشر کنید!

اینستاگرام در ماه مه یک آزمایش مشابه را در کانادا آغاز کرد و آزمایش جدید در استرالیا ، نیوزلند ، ایرلند ، ایتالیا ، ژاپن و برزیل به پایان رسیده است. میا گارلیک و مدیر سیاست های نیوزیلند در بیانیه ای گفته است: “شما می توانید بر روی اشتراک گذاشتن چیزهایی که دوست دارید تمرکز کنید.”. یعنی دیگر نگران این موضوع نباشید که آیا پست کردن کاپشن قرمز لایک بیشتری خواهد گرفت و یا تیشتر صورتی؟ یا شاید هم آواز خواندن شما برای اولین بار در یک فضای مجازی ! اینستاگرام می خواهد آدمها خودشان باشند، نه چیزی که صرفاً لایک بیافریند.

با حذف تعداد لایک، کسب و کارها آسیب نمی بینند!

اینستاگرام اعلام کرد: این تست روی ابزار اندازه گیری میزان فعالیت و محبوبیت مشاغل و کسب و کارها تأثیر نخواهد گذاشت و هنوز هم کاربران می توانند با کلیک کردن روی ابزار لایک، لیست افرادی که محتوای افراد دیگر را دوست داشتند ، ببینند. مدیر عامل اینستاگرام در همین راستا توضیح داد: “ما می خواهیم مردم دیگر نگران نباشند که چه تعداد لایک در اینستاگرام دریافت می کنند و کمی بیشتر وقت خود را صرف ارتباط با افرادی کنند که به آنها اهمیت می دهند.”

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به نظر شما حذف تعداد لایک در اینستاگرام مفید است یا مضر؟

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =