اینستاگرام

آیا فروشنده پیج اینستاگرام می تواند پیج فروخته شده را بازگردانی کند؟

اگر بخواهیم خیلی کوتاه پاسخ دهیم باید بگوییم “بله” اما بازگردانی پیج همانند این پاسخ کوتاه به این سادگی هم نیست و لازم است زمان خاص خود را طی نماید. چنانچه قصد دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب نمائید، این مطلب را تا انتها مطالعه فرمائید.

شاید هک شدن پیج اینستاگرام یکی از کابوس های زندگی مان باشد. خصوصا زمانی که این پیج شامل اطلاعات شخصی و خصوصی زیادی باشد. به همین خاطر اولاً همواره پیشنهاد می گردد که سعی نمایید اطلاعات محرمانه را در چنین فضاهایی نگهداری نکنید. در هر صورتی و به هر دلیلی مجبور به نگهداری این اطلاعات در چنین فضاهایی شدید، حتما نکات امنیتی را برای جلوگیری از هک شدن آن انجام دهید تا شاهد اتفاقات تلخی نباشید.

بازگردانی پیج هک شده اینستاگرام

اما این نوشته برای نصیحت کردن و یا یادآوری اشتباهات نیست. این مقاله را به این دلیل نگارش کرده ایم که راههایی را به شما آموزش دهیم که بتوانید احتمال بازگردانی پیج یا حداقل تشخیص اینکه چه کسی پیج اینستاگرام شما را هک کرده است و یا با چه نامی در حال فعالیت است، افزایش دهید. می گوییم احتمال، زیرا ممکن است این شیوه برای شما جوابگو نباشد. همه چیز به شانس شما بستگی دارد.

بگذارید بی پرده بگوییم: در حالت عادی هیچ راه مشخصی وجود ندارد. و شخص در ابتدا با تغییر ایمیل خود به یک ایمیل کاملا ناشناس ، مالکیت پیج را بر عهده می گیرد و از آن پس هرگونه تغییری در یوزرنیم، پسوورد و … ایجاد گردد، اطلاعیه آن به ایمیل جدید ارسال خواهد شد و تحت هیچ شرایطی شما ایمیلی به جز ایمیل اطلاعیه “تغییر ایمیل” دریافت نخواهید کرد. اگر فرد خوش شانسی باشید و بتوانید ایمیل را سریع ببینید (در کمتر از 2 ساعت)، می توانید روی لینکی که در همان ایمیل قرار دارد درخواست بازگردانی دهید تا به اینستاگرام بگویید که پیج هک شده است و پیج را با دنبال کردن یک سری مراحل کوتاه مجددا بدست بیاورید. اما اگر کار از کار گذشته باشد چه؟

در مبحث هک، اگر پیج را خودتان ساخته باشید و به دلیل بی توجهی به نکات امنیتی، پیج را از چنگتان در آورده باشند، شانس چندان زیادی برای بازگردانی سریع پیج ندارید. یا بهتر است بگوییم شانستان نزدیک به صفر است.

اما اگر پیج خود را از فروشگاههای اینترنتی خرید کرده باشید که دارای نماد اعتماد نبوده و ثبت رسمی نشده اند و یا از کانال ها و پیج های نامعتبر و ناشناخته خرید کرده باشید شاید بتوانید با روشی که خواهیم گفت بیابید که آیا مجددا پیج تان توسط همان فروشگاه بازگردانی شده و برای فروش مجدد قرار داده شده است و یا توسط افراد دیگری هک شده است؟

در کل خرید از سایتها و فروشگاههای اینترنتی غیرمجاز تحت هیچ شرایطی پیشنهاد نمی گردد، حتی اگر مجبور باشید. اما صحبت فعلی ما برای زمانی است که به هر دلیلی خرید اشتباهی انجام داده اید و اکنون می خواهید بدانید که پیجتان دست چه کسی است. پس پیشنهاد می کنیم نکاتی که در ادامه می آید را با دقت ملاحظه بفرمایید.

  • لازم است بدانیم هر پیجی که در اینستاگرام ساخته می شود، دارای یک شناسه عددی یا به عبارتی آیدی کاربری عددی منحصر به فردی است. حتی اگر هزاران بار نیز مشخصات پیج همچون ایمیل، یوزرنیم، پسوورد و دیگر اطلاعات پیج را تغییر دهید، آی دی یا “یوزر آی دی” پیج شما ثابت خواهند ماند و درست همانند کد ملی، یک شناسه ثابت محسوب می گردد.
  • پس از خرید یا ساخت هر پیجی کارهای زیر را حتماً انجام دهید:
  1. شناسه عددی پیج را یافته وحتماً در جای امنی یادداشت نمایید.
  2. مشخصات فروشگاه خود را در صورتی که پیج را خریداری کرده اید حتماً یادداشت نمایید.
  3. یوزرنیم پیج خود را در سرچ اینستاگرام پیج دیگری (در صورتیکه دارای پیج دیگری نیز هستید) جستجو کرده تا همیشه در کش اپلیکیشنتان باقی بماند. این کار را حتما حداقل هفته ای یکبار تکرار نمایید.
  • مورد 1 و 2 به این دلیل توصیه می شوند تا پس از هک بتوانید وارد همان فروشگاهی که پیج خود را خریداری کرده اید شوید و یوزر آی دی پیج های موجود را بررسی نمایید و ببینید که آیا پیجی با یوزر آی دی پیجی که خریداری کرده اید موجود است یا خیر؟ در صورت موجود نبودن سراغ مرحله بعد بروید. چرا که حتی پس از تغییر یوزرنیم پیج نیز یوزر آی دی ثابت مانده و به راحتی می توانید تشخیص دهید که پیج شما مجددا برای فروش قرار داده شده است و در واقع فروشنده لازم است به جرم “فروش مال غیر” پاسخگو باشد.
  • در مرحله 3 وارد همان پیجی شوید که همواره آیدی پیج قبلی را با آن جستجو می کردید. اکنون کافیست فیلد سرچ را بررسی کنید تا مواردی که در تاریخچه یا کش ذخیره شده اند به شما نمایش داده شوند. در صورت نمایش، اکنون شما می بایست یوزرنیم جدید پیجتان را به جای یوزرنیم قبلی ببینید. اگر شک دارید این پیج همان پیج شماست یا خیر، کافیست یوزر آی دی آن را بررسی کنید.
  • برای پیدا کردن یوزر آی دی هر پیجی کافیست عبارت “find instagram user id” را در گوگل جستجو کرده تا سایتهای زیادی را به شما پیشنهاد نماید. وارد یکی از آن سایتها شوید (همه سایتها مشابه یکدیگر هستند و تفاوت چندانی با هم ندارند) و با وارد کردن یوزرنیم پیج اینستاگرام خود در فیلد مربوطه در این سایتها، یوزر آی دی که یک عبارت عددی می باشد به شما نمایش داده می شود. به نظر می رسد این اعداد به ترتیب ساخت پیج ایجاد می شوند، یعنی هرچه این عدد کوچکتر باشد، پیج در زمان قدیمی تری ساخته شده است و برعکس.

با این روشها تا مرحله پیدا کردن پیج از دست رفته مان پیش خواهیم رفت و اکنون کاری جز در جریان گذاشتن پلیس فتا جهت پیگیری های بعدی ندارید. گرچه بدون انجام این کارها نیز می توان در اسرع وقت از نیروهای زحمتکش پلیس فتا نیز کمک گرفت اما در دست داشتن این اطلاعات کمک بسیار زیادی به یافتن سارق خواهد کرد.

چنانچه پیج خود را مجددا در لیست پیج های موجود فروشگاهی که از آن خرید نموده اید دیدید، کافیست موارد را به صورت مستند به پلیس فتا ارائه کرده تا مراحل بعدی توسط آن ها انجام گردد و سایت فروشنده یا فرد فروشنده خاطی در اسرع وقت پاسخگو باشد.

بنابراین پیشنهاد می گردد جهت جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، به هیچ عنوان پیج های اینستاگرام خود را از فروشگاه های غیرمعتبر خرید ننمایید و حتما پیش از خرید بررسی های لازم و همه جانبه را در رابطه با پیج موردنظر انجام داده و از واقعی بودن آنها مطمئن شوید. با خرید پیج اینستاگرام از تیم آی آر سوشیال خیالتان بابت همه چیز آسوده خواهد بود. این یک شعار نیست، بلکه هدف و استراتژی ماست. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به راهنمایی، از بخش کامنت ها موارد را مطرح نمائید تا در اسرع وقت پاسخ برای شما ارسال گردد.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + پانزده =