اینستاگرام

یک کپشن خوب برای پست های اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟ (بخش سوم)

در مقاله قبلی در رابطه با نحوه نوشتن کپشن اثرگذار توضیحاتی را خدمتتان ارائه کردیم و در این مقاله قصد داریم به معرفی سایر ویژگی­ های مهم هنگام نوشتن کپشن پست اینستاگرام بپردازیم. همان­طور که گفته شد دانستن و رعایت تمامی عوامل موثر برای یک کپشن خوب بی­ تردید تاثیر بسزایی در افزایش بازدید پست و صفحه اینستاگرامی شما خواهد داشت. با آی ­آر سوشال همراه باشید:

استفاده از نقل ­قول فراموش نشود!

برخی از کاربران محتوای منحصربه ­فردی مانند نقل­ قول از افراد معروف و شناخته­ شده را به اشتراک می­ گذارند. این کار باعث می­شود نوشته شما از حالت کلیشه­ ای و یکنواخت ­بودن خارج شود.

از لحن صمیمانه در کپشن خود استفاده کنید.

فضای صمیمانه اینستاگرام یکی از عوامل جذب مخاطبان زیاد این برنامه محبوب است؛ بنابراین به اشتراک­ گذاری پست­ هایی که بیش از حد رسمی باشد، نه تنها در افزایش بازدید و جذب کاربران موثر نبوده، بلکه می تواند تاثیر منفی بر روی پیج اینستاگرامی شما داشته باشد. بنابراین به شما توصیه می­ کنیم هنگام نوشتن متن کپشن از لحنی صمیمی استفاده کنید و خود را از لحاظ احساسی به مخاطبان خود نزدیک ­تر نمایید.

سعی کنید تعامل با مخاطبان­تان را افزایش دهید.

تعامل پیوسته با مخاطبان، مهم­ترین ویژگی صفحه اینستاگرامی شما است. تعامل با فالوورهای­تان حس بهتری را در آن­ها نسبت به پیج شما ایجاد می­کند و آن­ها با وفاداری بیشتری به بازدید از پست­ های شما ادامه می ­دهند. بنابراین همیشه سعی کنید متن کپشن را به گونه ­ای بنویسید که مخاطبان را به تعامل با پست­ هایتان تشویق کند. راه ­های مختلفی برای تشویق مخاطبان به تعامل با محتوای شما وجود دارد که یکی از مهم­ترین آن ها ایجاد یک رقابت در بین آن­ها یا مسابقه است. اما موثر­ترین راه در ایجاد تعامل، طرح سوال و یا درخواست­تان با بیانی بسیار جالب است تا مخاطبان تمایل داشته باشند به آن واکنش نشان دهند. همچنین می توانید سایت خود را به مخاطبان معرفی نمائید و آنها را ترغیب کنید تا به سایت شما مراجعه کنند. لازمه اینکار داشتن یک سایت است و در صورتی که هنوز سایتی ندارید پیشنهاد می کنیم طراحی سایت را در اسرع وقت در برنامه خود قرار دهید.

آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام

کپشن خود را بازنویسی و ویرایش کنید.

همواره این نکته را در نظر داشته باشید که بازنویسی منجر به کپشن ­هایی فوق­ العاده عالی خواهد شد. همیشه پست­ های خود را قبل از اشتراک­ گذاری بازبینی کنید. با این کار هم اشتباهات دستوری را می ­توانید اصلاح نموده و همچنین با تغییر اندکی در جملات، خواندن آن­ها را آسان ­تر کنید. راه دیگر برای بررسی بهتر متن خود این است که آن را برای اشخاص دیگری بخوانید و از آن­ها بخواهید نظر خود را راجع به آن به شما بگویند. با انجام این کار شما نظر شخصی که مخاطب پیج شما نیست و هیچ تعصبی نسبت به محتوای پست­های شما ندارد را در اختیار دارید. آن­ها حتی می­ توانند ایده­ های بهتر و جالب­ تری را برای کپشن به شما بدهند.

ایده ­هایی برای نوشتن کپشن ­های خوب

افراد تازه­ کاری که قصد شروع فعالیت در اینستاگرام را دارند و ایده ­ای برای نوشتن کپشن در مورد محتوای موردنظر خود ندارند، نگران نباشند! ما در ادامه چندین ایده موثر و جالب برای نوشتن متن کپشن را به شما معرفی خواهیم کرد و شما با به بکارگیری آن و اندکی خلاقیت و بارها و بارها تمرین می­ توانید به مهارت قابل­ ملاحظه­ ای در نوشتن متن­ های جذاب برای پست­ های خود دست یابید. پس با ما همراه باشید:

  1. کپشن علمی

به اشتراک ­گذاری حقایقی درباره طبیعت، علم و حتی نوآوری­ ها و فناوری­ ها برای بسیاری از کاربران اینستاگرام سرگرم­ کننده و جذاب می­ باشد. افراد زیادی چنین صفحات و پست­هایی را با جدیت دنبال می­ کنند.

  1. کپشن آموزشی

در کپشن­ های آموزشی شما می ­توانید انجام کارهای مختلف را به صورت گام به گام به مخاطبان خود آموزش دهید. صفحاتی مانند آشپزی و هنری و آرایشی- زیبایی با رعایت چنین نکته ­ای می­ توانند کاربران زیادی را جذب صفحه اینستاگرامی خود کنند.

  1. کپشن با محتوای مسابقه، بازی و نظرسنجی

استفاده از چنین محتوایی راهکار بسیار خوبی در ایجاد تعامل مخاطبان با پست­ های شما می­ باشد.

  1. کپشن با محتوای تبلیغ دیگر صفحات شما

در برخی از کپشن ­ها می ­توانید از فالوورهای خود بخواهید صفحات شما را در دیگر شبکه ­های اجتماعی مانند تلگرام، توییتر، فیسبوک و .. دنبال کنند.

  1. کپشن ­های داستانی

استفاده از داستان، کپشن را جذاب­ تر می­کند. این داستان می ­تواند یک خاطره، یک رویداد، گفته­ های یکی از فالوورهای شما در رابطه با محتوای یکی از پست­ های­تان و … باشد. در برخی از موارد محتوای یک پست به صورت ویدیویی یا موشن گرافیک است که تقریبا سناریو را بیان می کند. اما در صورتیکه محتوای شما غیر از این است، حتما سناریو و داستان را در کپشن وارد نمائید.

  1. کپشن با محتوای پشت صحنه از کار و حرفه شما

شما می ­توانید فضای کاری خود، آنچه که اتفاق می­افتد تا محصول نهایی را عرضه کنید، سختی­ها و اتفاقات جالب و بامزه حرفه خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

  1. کپشن­ های تشویق مخاطبان برای کلیک­ کردن روی یک لینک

هدف بسیاری از صفحات تجاری اینستاگرام، استفاده از این فضا برای معرفی محتوای سایت­ شان است. آن­ها تنها قسمتی از متن در متن کپشن می­ نویسند و از فالووها می­ خواهند برای مطالعه مابقی متن، بر روی لینک قرار داده شده در بیو اینستاگرام کلیک کنند.

  1. کپشن با محتوای ارائه یک پیشنهاد

هنگامی که پیشنهاد خاصی برای مخاطبان خود دارید، می ­توانید آن را در کپشن پست به آنها معرفی کنید. پیشنهادهایی مانند تخفیفات ویژه، دعوت به تماشای تئاتر و موزیکال، کنسرت و … مثال­ هایی از این نوع کپشن هستند.

  1. کپشن­ های کوتاه

چنانچه می­ خواهید مخاطبان شما توجه بیشتری به فیلم، عکس و یا پیام شما داشته باشند، کپشن خود را کوتاه کنید؛ و حتی در مواردی ننوشتن کپشن، بهترین راه است.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =