کسب و کارهای اینترنتی

نکات مهمی که برای کسب درآمد اینترنتی لازم است بدانید!

همه ما بدون شک دوست داریم شغلی پر درآمد و به موازات آن شغلی آسان را بیابیم اما لازم است بدانیم که برای رسیدن به مرحله کسب درامد از اینترنت باید قدم های نسبتا سختی را برداریم و پشت سر بگذاریم و این تنها با یک عزم جدی و اراده ای قوی ممکن است.

شغل اینترنتی

از زمانی که استفاده از اینترنت فراگیر شده است، مشاغل اینترنتی نیز تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند و تقریبا می توان گفت اکثر مشاغل سنتی را می توان به نحوی به سمت اینترنتی شدن کوچ داد. بنابراین برای رفتن به سمت شغل های اینترنتی در ابتدا باید هدف و حوزه کاری خود را مشخص نمایید.

فضای اینترنت بسیار وسیع است و از شبکه های اجتماعی گرفته تا وب سایت های مختلف و اپلیکیشن های کاربردی و… را شامل می شود. این که شما در کدام حوزه وارد شوید به میزان توانایی هایتان و علاقه شما بر می گردد.

کسب درآمد اینترنتی از طریق شغل اینترنتی و کسب درآمد بدون سرمایه و اینکه چگونه از اینترنت پول در بیاوریم برای کسب درامد از اینترنت - <a href=آی آر سوشیال" width="445" height="398"/>

چگونه از اینترنت پول در بیاوریم ؟

باید ابتدا چند مرحله را برای مشخص شدن توانایی های خود طی کنید و بررسی ها و تحقیقاتی را انجام دهید تا به نتیجه قطعی برای آغاز حرکت خود برسید و پس از شروع حرکت به سمت پیشرفت، تنها و تنها این اراده و تلاش شماست که شما را به موفقیت خواهد رساند. البته این در حالیست که هدف خود را به درستی و با اطلاعاتی کافی انتخاب کرده باشید و مسیری را که برگزیده اید یک مسیر مناسب برای شما باشد.

قبل از آغاز کسب و کار اینترنتی در منزل چه مراحلی را باید طی کرد؟

توانایی های خود را بشناسید

اگر بدانید در چه کاری موفق خواهید شد، بدون شک چندین قدم از کسی که آن را نمی داند جلوتر هستید و احتمال موفقیت شما بسیار بالاتر است. شما حتماً باید بدانید تخصصتان چیست. هر توانایی و مهارتی دارید احتمالاً قابل تبدیل شدن به یک فرصت برای ایجاد شدن به یک کسب و کار اینترنتی حتی در منزل خواهد بود. تنها کافیست روش های آن را کشف کنید. کشف این روش ها چندان ساده نیست اما شاید توضیحاتی که در ادامه خواهیم داد بتواند به شما کمک بسیار زیادی بکند.

بودجه خود را مشخص کنید

اینکه می گویند درآمد اینترنتی بدون سرمایه داشته باشید دروغ نیست. اما شما بهتر از هر کسی می دانید که برای شروع هر کاری نیازمند حداقل سرمایه ای خواهید بود. بنابراین بهتر است بگوییم “درآمد اینترنتی با حداقل سرمایه مورد نیاز”. حال که می دانیم اکثریت کسب و کارها به مقداری بودجه نیاز دارند، بهتر است مقدار بودجه ای را که قصد داریم صرف این کارها کنیم مشخص نمائیم. این بودجه ها با توجه به نوع کاری که قصد داریم آغاز نمائیم و فضایی که قصد داریم در آن ها فعالیت نمائیم متفاوت اند. به عنوان مثال برای ایجاد یک پیج اینستاگرام و فعالیت بر روی آن، نیازمند هزینه خاصی نیستیم مگر آنکه بخواهیم هزینه ای را صرف افزایش فالوور اینستاگرام به صورت هدفمند و تبلیغات کنیم که قطعاً نیز این هزینه ها نسبتا ضروریست.

فضای فعالیت خود را انتخاب کنید

اکنون که می دانید چه مهارتی دارید و چه میزان بودجه در اختیارتان است، به راحتی می توانید فضای کسب و کار اینترنتی خود را مشخص نمائید. به دلیل اینکه مبحث مرتبط با این بخش کمی وسیع است، در ادامه به طور دقیق تر در این مورد توضیح خواهیم داد.

کسب درآمد اینترنتی از طریق شغل اینترنتی و کسب درآمد بدون سرمایه و اینکه چگونه از اینترنت پول در بیاوریم برای کسب درامد از اینترنت - <a href=آی آر سوشیال" width="606" height="360"/>

چگونه کسب درآمد اینترنتی را آغاز کنم؟

برای اینکه بدانید کدام فضا برای کسب درآمد از اینترنت با توجه به مهارت شما و میزان بودجه شما مناسب تر است لازم است با فضاها و امکانات مختلف آشنا شوید. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی

همه ما از اهمیت بالای شبکه های اجتماعی و میزان نفوذ این شبکه ها در زندگی مردم اطلاع داریم. حال شما می بایست از این شبکه ها که اغلب افراد در ساعات استراحت و بیکاری از آن استفاده می نمایند به نحو احسن بهره ببرید. شاید استفاده دیگران از شبکه های اجتماعی به نوعی تفریح محسوب گردد اما شما می توانید از آن به عنوان یک فرصت عالی جهت راه اندازی کسب و کار خود استفاده نمائید. اما توجه داشته باشید که فعالیت در شبکه های اجتماعی به هیچ عنوان نباید به عنوان تنها جایگاه و اصلی ترین جایگاه فعالیت اینترنتی شما باشد. به دلیل اینکه:

  • شبکه های اجتماعی پایداری غیر قابل پیش بینی دارند.
  • شبکه های اجتماعی متعلق به شما نیستند و هر زمانی ممکن است آن را از دست بدهید.
  • شبکه های اجتماعی دارای محدودیت های زیادی در ارائه محصولات، خدمات و… دارند.
  • شبکه های اجتماعی معمولا قابلیت توسعه ندارند.
  • معمولاً فضاهای تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی محدودند.

البته لازم است این نکته را نیز یادآوری نمائیم که انتخاب محل فعالیت اینترنتی بسیار بسیار به فعالیت انتخابی شما نزدیک بوده و برخی از فعالیت ها تنها و یا بیشتر در برخی از مکان های اینترنت قابل بهره وری بیشتر هستند. به عنوان مثال شما ممکن است کسب و کاری اینترنتی را راه اندازی نموده اید که بدون شک در شبکه های اجتماعی رشد بهتر و سریع تری خواهد داشت. بنابراین بدون شک می بایست اولویت خود را بر روی شبکه های اجتماعی قرار دهید.

کسب درآمد اینترنتی از طریق شغل اینترنتی و کسب درآمد بدون سرمایه و اینکه چگونه از اینترنت پول در بیاوریم برای کسب درامد از اینترنت - <a href=آی آر سوشیال" width="499" height="281"/>

کسب درآمد اینترنتی از ایجاد یک سایت

شما برای فعالیت در برخی از حوزه ها نیازمند یک سایت هستید. تقریبا در پیاده سازی هر شغل اینترنتی می توانید از یک سایت بهره مند شوید. سایت ها متعلق به شما هستند و بر خلاف شبکه های اجتماعی پایداری بسیار زیادی دارند، چرا که تمامی عناصر یک سایت متعلق به شما بوده و طبق سلیقه و استراتژی شما قابل تطبیق هستند. شما سایت ها را در صورتیکه صحیح مدیریت نمائید هرگز از دست نخواهید داد و بلکه می توانید روز به روز شاهد رشد آن باشید. از طریق سایت ها هیچ محدودیتی در ارائه خدمات و محصولات و پیاده سازی کسب و کار خود ندارید. همانطور که عرض شد، سایتها قابل تطبیق با هر نوع کسب و کاری هستند و در این مورد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. سایت ها قابلیت توسعه دارند و به می توانید پی در پی آن ها را بروزرسانی نمائید. فضاهای تبلیغاتی برای سایتها فراوانند و بر خلاف شبکه های اجتماعی محدودیتی شامل آنها نمی گردد. شما می توانید با بهینه سازی سایت خود در موتورهای جستجو، در راس رتبه های گوگل قرار بگیرید و بازدیدهای هدفمند سایت خود را افزایش داده و از این طریق به جذب مشتری بپردازید.

چگونه برای کسب درآمد اینترنتی ، سایت بسازیم؟

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمائید، کافیست به صفحه “طراحی سایت” در سایت آی آر سوشیال مراجعه نمائید. تیم پشتیبانی ما به به طور کامل به شما در این زمینه پشتیبانی های لازم را ارائه خواهند نمود و شما را در این راستا راهنمایی خواهند کرد تا بتوانید آسان تر از آنچه که فکر می کنید کسب و کار خود را راه اندازی نمائید.

برای کسب درامد از اینترنت ، شبکه های اجتماعی بهترند یا سایت ها؟

این سوال یکی از پرتکرارترین سوالاتیست  که بازدید کنندگان گرامی از ما پرسیده اند. همانطور که پیشتر گفته شد فضاهای زیادی جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل وجود دارد که مهمترین آنها شبکه های اجتماعی و راه اندازی سایت هستند. اگر بخواهیم به طور کلی این دو فضا را با یکدیگر مقایسه نماییم باید بگوییم:

  • در کل، فعالیت در سایت بر شبکه های اجتماعی ارجحیت دارد.
  • هزینه فعالیت در سایت از شبکه های اجتماعی نسبتا بالاتر است.
  • امکان توسعه شبکه های اجتماعی از سایتها بسیار کمتر است.
  • داشتن سایت برای کسب و کارهای بلندمدت و دائمی توصیه می شود.

کسب درآمد اینترنتی از طریق شغل اینترنتی و کسب درآمد بدون سرمایه و اینکه چگونه از اینترنت پول در بیاوریم برای کسب درامد از اینترنت - <a href=آی آر سوشیال" width="592" height="333"/>

مهمترین شغل اینترنتی کدام است؟

احتمالاً اکنون وقت آن رسیده است که به دنبال انتخاب یک شغل اینترنتی جهت کسب درامد از اینترنت باشید. به همین خاطر مشاغل مهم را به چندین دسته تقسیم کرده ایم که بتوانید بررسی دقیق تری داشته باشید. 

بنابراین برخی راه های کسب درآمد اینترنتی عبارتند از:

کسب درآمد اینترنتی با ایجاد فروشگاه

کسب درامد از اینترنت با فروش محصول

اگر محصولی برای فروش دارید می توانید از فروش آن به کسب درآمد در منزل بپردازید. این محصولات می توانند شامل محصولات فیزیکی و یا محصولات دانلودی باشند. به عنوان مثال می توانید با فروش مقالات و فایل های مفید دانلودی به درآمد اینترنتی بالایی دست پیدا کنید.

کسب درامد از اینترنت با فروش خدمات

هر خدماتی که در انجام آن مهارت دارید می تواند به عنوان یک شغل اینترنتی برای شما محسوب گردند. به عنوان مثال در صورتی که تایپیست هستید می توانید پروژه های تایپ را دریافت نموده و به ازای اجرای آن هزینه مشخصی را دریافت نمائید. سایت های زیادی وجود دارند که می توانید با عضویت در آن سایت ها پروژه بگیرید. اما ما در این نوشته تمامی سعی ما بر این است که بگوییم شما باید مستقل باشید. اگر تایپیست هستید بهتر است یک سایت اختصاصی و یا یک صفحه اختصاصی در شبکه های اجتماعی برای خود داشته باشید. اینگونه بهتر و راحتتر دیده خواهید شد و تسلط بیشتری بر کار خود خواهید داشت و مدیر و کارمند کسب و کار خود خواهید بود. خدمات تایپ تنها یک مثال بود و در این مورد صدها خدمات مفید وجود دارند که می توانید انتخاب نمائید. همانطور که پیشتر گفته شد، این شما هستید که می بایست بهترین شغل و بهترین فضا را برای فعالیت انتخاب نمائید. شاید فکر کنید موفقیت در برخی از عرصه ها مشکل است اما باید به این باور برسید که همه چیز به شروع آن بستگی دارد و رشد کسب و کار اینترنتی شما با تلاش زیاد یقینا به وجود خواهد آمد.

کسب درآمد از اینترنت از طریق واسطه گری

واسطه گری که از آن با عنوان دلالی نیز نام می برند یکی از مشاغل مهم در ایران است. واسطه گری را می توان در هر حوزه ای ایجاد کرد. شما می توانید هر محصول یا خدماتی را با قیمتی ارزان تهیه کرده و با شیوه ای مناسب تر و بهینه تر به صورت مجدد عرضه نمایید. این شغل یکی از پردرآمدترین مشاغل است. در زمینه کسب و کارهای اینترنتی نیز این موضوع صدق می کند و می توانید فرصت های زیادی را بیابید که در آن واسطه ها مشغول به فعالیت هستند.

کسب درآمد اینترنتی از طریق شغل اینترنتی و کسب درآمد بدون سرمایه و اینکه چگونه از اینترنت پول در بیاوریم برای کسب درامد از اینترنت - <a href=آی آر سوشیال" width="555" height="368"/>

چگونه به درآمد اینترنتی بدون سرمایه دست پیدا کنیم؟

در توضیحات فوق نیز به این موضوع اشاره شد که تقریبا ورود به هر حوزه ای در اینترنت نیازمند اندکی سرمایه می باشد. اما این سرمایه قرار نیست بسیار بالا باشد. برخی از حوزه ها نیازمند سرمایه ای بسیار کم و برخی دیگر نیز نیازمند سرمایه های بیشتری هستند. اما چیزی که لازم به ذکر است، این است که در صورت انتخاب صحیح اهداف کاری خود، بسیار سریع تر از آنچه که تصور کنید، سرمایه ای که صرف این کار کرده اید به شما باز خواهد گشت. بنابراین توصیه می کنیم جهت شروع فعالیت به دنبال شغل اینترنتی بدون سرمایه نباشید و ریسک پایین این کار را نیز بپذیرید.

آموزش کسب درآمد از اینترنت به صورت رایگان

از کسب و کارهای اینترنتی هرچه بگوییم، باز هم جای شرح باقیست، چرا که یکی از حوزه های بسیار وسیع و تقریبا نامحدود است. امیدواریم این مقاله از وب سایت آی آر سوشیال بتواند برای شما کارجوی گرامی که به دنبال یک شغل اینترنتی می گردید مفید واقع شده باشد و آموزش هرچند کلی در این راستا بتواند شما را در انتخاب مسیر خود یاری نماید. لطفاً سوالات و ابهامات خود را از بخش نظرات مطرح نمائید.

این صفحه دارای ‫8 دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

  1. سلام خسته نباشید
    طراحی یه سایت تا چه حدی میتونه درآمدمون رو افزایش بده؟ آیا هزینه ای که طراحی سایت و دیده شدن توی گوگل داره ارزشش رو داره که بابتش ریسک کنیم؟

    1. با سلام خدمت شما
      طراحی و راه اندازی یک سایت یک بحث تخصصی هست که لازم هست در حیطه کاری شما مطالعات خاصی انجام بشه تا بتونیم تخمین بزنیم که طراحی سایت تا چه میزان میتونه به شما کمک کنه. گرچه ممکن هست هزینه طراحی و افزایش رتبه سایت در گوگل کمی بالا به نظر برسه اما قطعا یک پشتوانه بسیار خوب برای کسب و کار شماست و ریسک کردن در هر کاری یکی از الزامات موفقیت هست و این بستگی به میزان ریسک پذیری شما داره. هرچه ریسک پذیرتر باشید بدون شک فرصت های بیشتری رو می تونید تست و آزمون کنید.

  2. میشه شغل های اینترنتی بیشتری رو معرفی کنین، من واقعا دلم میخواد از اینترنت پول در بیارم اما نمیدونم چیکار کنم. گیج شدممممممممم.

    1. با سلام خدمت شما
      همونطور که در متن مقاله هم ذکر شد، تنوع مشاغل اینترنتی بسیار بسیار زیاد هست و موارد مهم و پایه در این مقاله خدمت شما معرفی شد و از این پس این شما هستید که بهتر از هرکسی میتونید در انتخاب شغل اینترنتی به خودتون کمک کنید. موفق باشید

  3. ما یه پیج فروش لباس زنانه داریم توی اینستا اما الان 6 ماهه که فالووراش فقط به 180 نفر رسیدن و اصلا نتونستیم فروش زیادی داشته باشیم. چجوری فالوورامونو بالا ببریم؟

  4. سلام، وقتتون بخیر
    ببخشید ما سایت داریم اما بازدیدش خیلی پایین هست. می تونید کمکمون کنید که بازدید سایت رو افزایش بدیم؟

    1. با سلام خدمت شما
      بله برای افزایش بازدید شما نیازمند این هستید که سایت خودتون رو سئو کنید. در واقع با سئو سایت شما برای رتبه های برتر گوگل بهینه خواهد شد و در نتیجه بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد و این برای کسب و کار شما به شدت سودآوری خواهد داشت.
      اطلاعات بیشتر را از این بخش مطالعه نمائید: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 3 =