اینستاگرامترفندهای رایانه و اینترنت

پنج راهکار ساده برای کاهش مصرف داده اینترنت در اینستاگرام

در اینستاگرام تنها عکس و فیلم به اشتراک گذاشته می­ شود؛ بنابراین استفاده از آن حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف می­ کند. از این رو کاربران اینستاگرام را یک برنامه سرگرم­ کننده ولی درعین­ حال بسیار پرهزینه می­ دانند. راه­های زیادی برای کاهش مصرف داده اینستاگرام وجود دارد که بکارگیری آن با توجه به مدیریت مصرف داده و کاهش هزینه ­های ناشی از استفاده از اینستاگرام ضروری است.

اینستاگرام در میان سایر اپلیکیشن­ هایی که استفاده از آن­ها به مصرف داده نیاز دارند، رتبه نخست مصرف داده را به خود اختصاص داده است. بارگذاری تصاویر، فیلم ها و استوری­ هایی که پست شده ­اند، داده زیادی را بیش از آنچه که تصور کنید، مصرف می­ کند. در فیسبوک هنگام مشاهده یک ویدئو با این پیغام روبه­ رو می­ شوید: اگر تمایل دارید این فیلم را مشاهده کنید، باید بر روی آن کلیک کنید؛ اما در اینستاگرام با توجه به اینکه بسیار زیاد از ویدیوها و موشن گرافیک استفاده می گردد، ویدئوها بدون هیچ پیغامی برای کاربر به نمایش گذاشته می­ شوند که این به مصرف داده بیشتری از سوی این برنامه منجر می ­شود. در این مقاله آی آر سوشیال قصد دارد 5 راه ساده و کاربردی برای کم­ کردن مصرف داده هنگام استفاده از اینستاگرام را به شما معرفی کند:

1.   گزینه پیش­نمایش (Preload) را غیرفعال کنید.

یکی از راه ­هایی است که با استفاده از آن می­ توانید میزان داده کمتری را توسط اینستاگرام خود مصرف کنید. روش کار بسیار ساده است و تنها باید مراحل زیر را دنبال کنید. به بخش تنظیمات حساب کاربری (Setting) خود بروید. به پایین اسکرول کنید و بر روی گزینه “Cellular Data Use” کلیک نمایید. پس از آن گزینه “Use Less Data” را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، سرعت پیش نمایش ویدئوها هنگامی که از داده تلفن همراه استفاده می­ کنید، کاهش می­ یابد. اما هنگام اتصال به وای فای فعال بودن این گزینه تاثیری نخواهد داشت.

کاهش مصرف داده و حجم اینترنت

2.   اتصال به وای فای رایگان

هنگامی که در مکان ­هایی مانند رستوران، فرودگاه و یا اکثر مکان ­های عمومی منتظر هستید، می ­توانید با روشن­ کردن WiFi خود و وارد­شدن به شبکه موردنظر، به­ طور رایگان از آن استفاده کنید. بنابراین همیشه به دنبال اتصالات باز WiFi باشید تا بتوانید در مصرف داده خود صرفه ­جویی کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که تنها به شبکه ­های ایمن متصل شوید تا از هک ­شدن تلفن ­همراه خود جلوگیری نمایید. هرگز گزینه اتصال خودکار به شبکه­ های وای فای را برای دستگاه خود فعال نکنید.

3.   اگر از تلفن خود استفاده نمی کنید، داده را خاموش کنید!

بسیاری از ما به دلیل سرگرم ­شدن به فعالیت­ های روزمره، از مدیریت دستگاه شخصی خود غافل می­شویم. اگر برنامه­ ها را بطوریکه در پس زمینه تلفن  همراه شما درحال اجرا هستند، رها کنید، داده زیادی را مصرف خواهند کرد؛ چه شما از آن برنامه استفاده کنید یا خیر. این موضوع به­ ویژه برای برنامه­ هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییتر صادق است. سعی کنید در زمانی که از تلفن ­همراه خود استفاده نمی­ کنید، مصرف داده را غیرفعال کنید. اکثر افراد به­ خصوص نوجوانان پیش از خواب از تلفن­ همراه برای فعالیت­ های مجازی خود استفاده می­ کنند و در بیشتر مواقع بدون خاموش­ کردن داده تلفن به خواب می ­روند. شما باید نه تنها به ­منظور صرفه ­جویی در مصرف داده بلکه به دلیل حفظ سلامتی خود، این عادت ناسالم را متوقف کنید.

4.   نوتیفیکیشن ها را خاموش کنید.

این روش بسیار موثر دیگری در کاهش مصرف داده است. چرا باید هر اعلان کوچک حتی آن­هایی که شما به آن نیاز ندارید، بر روی صفحه نمایش شما ظاهر ­شوند و باعث به هدر رفتن داده تلفن همراه شما گردند؟ اکثر ما از اینستاگرام به عنوان برنامه ­ای سرگرم­ کننده و همچنین برای اینکه متوجه شویم دوستان، آشنایان و حتی کسانی که با آ­ن ها خصومت داریم (!!) درحال انجام چه کاری هستند، استفاده می­ کنیم. چنانچه به کاهش مصرف داده خود بیشتر از این موارد علاقه­ مند هستید، می ­توانید صبر کنید تا پس از ورود به حساب کاربری خود از جدیدترین اتفاقات مربوط به افراد اطراف خود مطلع شوید.

5.   حواس­تان به دوربین اینستاگرام باشد!

هر بار که با دوربین اینستاگرام عکس یا فیلم می­ گیرید، اینستاگرام عکس­ها را در رول دوربین شما ذخیره می ­کند. این کار میزان داده ­ای را مصرف می ­کند که نباید مصرف شود. این ویژگی اینستاگرام نیز قابلیت غیرفعال شدن دارد. تنها کافیست به بخش تنظیمات پروفایل خود بروید و سپس با انتخاب “Original Posts” گزینه “Save Original Posts” را غیرفعال کنید تا از ذخیره این فیلم و عکس در گالری جلوگیری شود. اگر می ­خواهید عکسی را آپلود کنید، این کار را بطور دستی از گالری انجام دهید تا مصرف داده کاهش یابد. ویدئوهایی که به­ طورمستقیم توسط دوربین اینستاگرام گرفته می­ شود، داده غیرضروری زیادی را مصرف می­ کند. اگر فقط می­ خواهید یک ویدئو را آپلود و آن را در اینستاگرام به­ اشتراک بگذارید، می­توانید بطورمستقیم از دوربین اینستاگرام بجای ذخیره کردن آن از قبل در گالری استفاده کنید. ضبط هر ویدئوی دیگری که می­ خواهید بعد از آن استفاده کنید، بهتر است با دوربین گوشی انجام شود. فیلم ­هایی که با دوربین تلفن­ همراه گرفته می­ شوند، وضوح و کیفیت بهتری درمقایسه با آنچه که توسط برنامه­ های شبکه ­های اجتماعی گرفته شده ­اند، دارند.

مطالب با موضوع مشابه

این صفحه دارای یک دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =