اینستاگرام

ورود دو مرحله ای یا دو عاملی اینستاگرام چیست؟

این روزها استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار رونق گرفته است و کمتر کسی پیدا می شود که حساب کاربری در این شبکه ها نداشته باشد. اما چگونه می توان امنیت را در شبکه های اجتماعی برای حساب خود  به وجود آورد؟

روش های زیادی وجود دارد تا امنیت را افزایش دهیم اما در این نوشته قصد داریم در رابطه با فعال کردن ورود دو عاملی یا ورود دو مرحله ای که به انگلیسی two factor authentication گفته می شود بپردازیم.

با فعال کردن این گزینه در تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام، در صورتیکه کسی بخواهد وارد اکانتتان شود، پس از وارد کردن یوزرنیم و پسوورد شما، یک کد عددی به تلفن همراهتان ارسال می گردد و می بایست این کد را در کادر مخصوص وارد کند. واضح است که اگر آن شخص هکر باشد و به تلفن همراهتان دسترسی نداشته باشد، قادر نخواهد بود وارد حساب شما شود و تنها شما که صاحب آن شماره و تلفن همراه هستید و به آن  دسترسی دارید، به راحتی می توانید وارد اکانتتان شوید. همین تنظیم به ظاهر ساده می تواند بسیار بسیار در بالا بردن امنیت اکانتتان مفید و موثر باشد.

تشخیص فعال بودن ورود دو عاملی : کافیست گزینه مورد نظر در حالت فعال قرار گرفته باشد، در این حالت می توان تشخیص داد که این قابلیت فعال است. در صورت خاموش بودن این گزینه می توان مطابق ادامه آموزش، آن را روشن کرد.

  • فعال کردن ورود دو مرحله ای (دو عاملی)
  • به تنظیمات اکانت خود بروید و بر روی گزینه two factor authentication کلیک کنید.

  • اکنون لازم است تیک فعالسازی این گزینه را بزنید، از شما شماره همراهتان را طلب می کند که لازم است وارد کنید و منتظر بمانید تا کدی برایتان از طرف اینستاگرام ارسال گردد. سپس کد دریافتی را در کادر مخصوص وارد و تایید کنید.

 

 

  • با انتخاب گزینه next پیغام فعال شدن این قابلیت نشان داده می شود که لازم است روی گزینه done کلیک کنیم.

  • اکنون تعدادی کد به ما نشان داده می شود که لازم است از آنها اسکرین شات گرفته و در فضایی امن نگهداری کنیم. از این کد میتوانیم در زمانهای خاص استفاده کنیم.

 

  • در صورتی که تیک این مورد خورده باشد، به معنای فعال بودن این قابلیت است که برای غیرفعال کردن آن کافیست تیک خورده شده را بردارید. عکس زیر حالت غیر فعال این گزینه را نشان می دهد.

مطالب با موضوع مشابه

این صفحه دارای یک دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =