اینستاگرام

مشاهده آمار بازدیدکنندگان پست ها در اینستاگرام

یکی از دغدغه های کاربران فضای مجازی و خصوصاً اینستاگرام از ابتدا این بوده است که بدانند پستهایی که منتشر کرده‌اند چه میزان بازدید داشته است. در ابتدا لازم است به کاربرانی که اکانتشان را خصوصی یا پرایویت (private) کرده‌اند عرض کنیم که این امکان برای اکانتشان وجود نخواهد داشت، چرا که در حال حاضر تنها کاربرانی که اکانتشان را بیزینس یا تجاری کرده‌اند می‌توانند از این امکان ارزشمند استفاده نمایند و یکی از پیشنیازها جهت تجاری کردن پیج اینستاگرام، عمومی یا پابلیک (public) بودن آن است.

مزایای تجاری کردن اکانت اینستاگرام

با تجاری کردن اکانت اینستاگرام، همانطور که از نام آن پیداست، پیج شما تجاری شده و قابلیت‌هایی در آن گنجانده خواهد شد که مختص کسب و کارها و فعالان تجاری فضای مجازی است. به عنوان مثال، پس از تبدیل پیج ساده به پیج تجاری، امکان قرار دادن شماره تلفن همراه یا ثابت در پروفایل یا بیو فراهم می‌شود و همچنین می‌توانید آدرس محل سکونت یا کسب و کار خود و همچنین ایمیل خود را وارد نمایید تا کاربران با کلیک بر روی آن‌ها بتوانند به بخش‌های مربوطه دسترسی داشته باشند و در سریعترین زمان با شما ارتباط برقرار نمایند. همچنین بخش آمارها یا insights در پیج فعال شده که می‌توانید آمارهای پیشرفته پیج خود را مشاهده و تحلیل کنید. امکانات جزئی دیگری نیز به پیج اضافه خواهد شد که در فرصتهای آتی در رابطه با آن امکانات نیز به تفصیل صحبت خواهد شد.

در این نوشته قصد داریم بخش آمارهای بازدید مربوط به تک تک پست‌ها را بررسی نماییم و ببینیم که از کجا می‌توان تعداد بازدیدهای یک پیج را استخراج کرد.

قبل از هرچیزی باید بدانیم که بازدیدهای اینستاگرام به دو بخش کلی (بر اساس کلیه بازدیدها از کلیه پست‌ها) و جزئی (بازدیدها به ازای هر پست) تقسیم بندی می‌شوند. در این نوشته قصد داریم حالت جزئی را بررسی نماییم. یعنی می‌خواهیم بدانیم که یک پست چه تعداد بازدید داشته و بازدیدها از کجا و به چه مقدار جذب شده اند.

برای مشاهده آمارهای هر پست لازم است در زیر پست مورد نظر، گزینه View Insights را انتخاب نمایید. پس از این انتخاب، صفحه‌ای مشابه صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد.

مشاهده آمار بازدید از پیج اینستاگرام

از بالا به پایین به ترتیب، کلیه آیتم‌ها را بررسی می‌کنیم.

در ابتدای صفحه 4 گزینه مهم ذکر شده است که به ترتیب از راست به چپ بدین شرح هست:

این پست 16 بار توسط کاربران ذخیره شده‌است و 51 نفر، آن را برای دیگران ارسال کرده‌اند و دارای 272 کامنت و بیش از 1300 لایک است.

در بخش اقدامات متقابل (interactions) ، آمارها به ما می‌گویند که این پست باعث گردیده تا 104 نفر از پروفایل پیج بازدید نمایند و 1 نفر بر روی دکمه آدرس در پیج اینستاگرام کلیک کند.

در بخش discovery آمارهای بازدید و منابع بازدید به طور واضح درج شده است. آمار به ما می‌گوید که 7256 نفر از این پست بازدید کرده‌اند که 2 درصد از آنها جزو فالوورهای پیج نبوده‌اند و از منابع دیگری همچون اکسپلور و یا لینکهای مستقیم و… این پست را مشاهده کرده‌اند که در ادامه آمارهای جزئی این پست را با هم مرور می‌کنیم.

طبق آمار، کل بازدیدها یا impressions این پست 11664 بار بوده که این بازدیدها توسط همان 7256 نفر انجام شده است. یعنی به طور قطعی، برخی از این افراد بیش از یکبار، این پست را مشاهده کرده‌اند. از بین کل بازدیدها، یعنی 11664 نفر، 11458 نفر از صفحه اصلی اینستاگرامشان و در حالی که پستهای دوستان و فالوورهایشان را بررسی می‌کردند این پست را مشاهده نموده‌اند. همچنین، 17 نفر از بخش پروفایل پیج اینستاگرام و 17 نفر نیز از بخش اکسپلور و 172 نفر نیز از منابع دیگر، این پست را مشاهده کرده‌اند.

شاید این آمارها برای برخی از کاربران کمی عجیب باشد و با وجود 11664 بازدید برایشان سوالی به وجود بیاید که چرا تعداد لایک های این پست 1300 نفر است و چه چیزی باعث شده است که از بین 11 هزارنفر، تنها 1000 نفر اقدام به لایک پست کرده‌اند. در این مورد لطفاً مطلب “چرا کاربران پست های ما را لایک نمی‌زنند؟” را مطالعه نمائید.

در نوشته‌های بعدی در رابطه با امکانات مختلف پیج‌های تجاری، مطالب متنوعتری را خدمت شما کاربران عزیز ارائه خواهیم کرد.

مطالب با موضوع مشابه

این صفحه دارای ‫90 دیدگاه است. شما نیز دیدگاهتان را منتشر کنید.

  1. سلام
    من پیجم رو تجاری کردم، وقتی پستهام رو بازدید می کنن، نشون نمیده که چه کسانی بازدید کردن، فقط تعداد بازدید کنندگان رو نشون میده.
    البته اونایی که لایک کردن رو نشون میده.
    چطور می تونم بفهمم دقیقا چه کسانی دیدن؟

  2. پیج من تجاری هستش ولی تو قسمت ایمپرشن گذینه اینکه من ببینم چن نفر تو اکسپلور دیدن نیست.پروافیل و … هست ولی اکسپلور نیست.چرا؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. پیج با پیج متفاوت هست و الزاما همه پیج ها تمامی قابلیت هارو ندارند.

    1. آموزش تجاری کردن پیج رو داخل گوگل جستجو کنید. آموزش های زیادی هست.

  3. سلام من حسابمو بیزینس کردم تعداد لایک سیو و کامنت برام مشخصه ولی تعداد بازدیدکنندگان و … برام مشخص نمیکنه مشکل ا چیه

    1. سلام
      هر زمانی که پیج رو تجاری کنید، پستهایی که منبعد میذارید محاسبه میشه.

  4. سلام
    من یه پیج بیزینسی داشتم که بعد از مدتی اونو از حالت بیزینس در آوردم ، بعد دوباره بیزینسی کردم اما اماری که قبلا بودن دیگه نیستن
    راهی برای برگردونشون هست یا نه؟

    1. سلام
      خیر متاسفانه. هر بار که پیج بیزینسی بشه، آمارها از صفر شمرده خواهد شد.

  5. سلام وقتتون بخیر ببخشید پستی که از بازدیدش از نمایه شروع میشه امکانش هست که بازدید نمایه به کاوش تبدیل بشه یانه همون اول اگه بازدید نمایه رو نشون بده ،پست به اکسپلور راه پیدا نمیکنه

  6. سلام وقت بخیر ببخشید من پیجمو بیزینسی کردم ولی میخام ببینم مثلا کیا استوریمو دیدن ویو کردن نشون نمیده فقط امار میزنه میخام ببینم کیا دیدن نشون نمیده
    میخاسم ببینم کلا قابلیت پیج بیزینسی همینجوریه یا گزینه ای هست ک فعال کنم درست بشه وبتونم ببینم

  7. سلام وقت بخیر من بیزنسی کردم ولی تعداد بازدید کنندگان از پستم را نمیاره از چیه اگه میدونی لطفا بگین ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر ببخشید پستی که از بازدیدش از نمایه شروع میشه امکانش هست که بازدید نمایه به کاوش تبدیل بشه یانه همون اول اگه بازدید نمایه رو نشون بده ،پست به اکسپلور راه پیدا نمیکنه

    2. سلام بازدیدای من ١٠٠هزار ب بالاس،امروز ک پست گذاشتم بازدید رو صفر نشون میده ولی پستام میرن تو اکسپلور و لایک میخورن،دلیلش چی هس ک بازدید صفره حتی برای پیجای دیگم هم همیطوره،عجیبه برام تا حالا ایطور نبوده لطفا جواب بدید

  8. پیج منم بیزینسی هست، ولی تعداد اشتراک گذاری رو نشون نمیده، کلا غیرفعال شده این گزینه.

    چطور میتونم فعالش کنم؟

  9. من تو پیجم یه فیلم میزارم مثلا میزنه ۲۵۰بازدید ولی اطلاعات آمار رو میبینم زده ۵۴۰بازدید لطفا راهنمایی کنید چرا آمار دقیق نمیده زیر پست حتی باگوشی دیگه رفتم تو پیج دیدم وپست رو لایک کردم ولی آمارش عوض نشد

  10. روز بخیر
    من چوشیم ایفون هست و اینستامو بیزینسی کردم
    اما وقتی میخواد Viewپستمو نشون بده میزنهN/A
    نه میدونم برای چیه و نه مفهومشو میفهمم
    لطفا راهنماییم کنید چرا اینجوریه لطفااااااا
    🙏🏻😭

    1. سلام
      عبارت N/A زمانی نمایش داده میشه که مقداری وجود نداشته باشه. این به معنای صفر بودن نیست. بلکه به این معناست که هنوز چیزی ثبت نشده.
      زمانی که پیج رو به حالت بیزینسی تبدیل میکنید، پستهایی که منبعد قرار میدید آمارهاشون ثبت میشن.

  11. من کلا۴۳تا فالور دارم چرا ویو پستم زده۴۶تا لطفا جواب بدید مشکل ساز شده واسم

  12. سلام وقت بخیر
    ممنون از توضیحات مفیدتون

    پیجم عمومی هست . پست igtv که گذاشتم تعداد لایک هاش بیشتر از بازدیداش هست . چطور ممکنه؟

    1. چون از 5 ثانیه کمتر دیدن. فقط لایک کردن و رفتن. فیلم رو ندیدن

  13. سلام چرا برای ویدیو هایی ک پست میکنم لایکاشو نشون میده نه ویوشو
    قاعدتا باید برای فیلما ویو رو بزنه دیگ اینطور نیست؟؟؟؟

    1. سلام
      اینستاگرام همیشه در حال تست و آپدیت هست.

  14. پست های رو که نگاه میکنم فقط لایک نشون میده بازدید نه چطور میشه درستش کرد ممنون میشم جوابم رو بدید

  15. سلام من میخام پست هام بره اکسپلور. ولی هرکاری میکنم نمیره. پیجم تجاری فالورامم زیاده ولی پستام نمیره اکسپلور تعداد استریمشم کمه

    1. سلام
      برای رفتن پست ها به اکسپلور فاکتورهای زیادی دخالت دارند که داشتن تعامل یکی از این فاکتورهاست.

  16. سلام من یه اینستای شخصی دارم که فقط خانواده ام هستن و پیجم قفله اما وقتی کلیپ میزارم تعداد بازدیدام زیادترا دنبال کننده های پیجم نشون میده این یعنی چی ؟امکان داره پیجم ک قفله پستام بره اکسپلور ؟؟؟یا نکنه کسی منو هک کرده ؟دلیلش چی میتونه باشه ببخشید زیاد تایپ کردم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      خیر پیج های قفل به اکسپلور راه پیدا نمیکنند.

    2. چون هر نفر چند بار تو فاصله زمانی مختلف دیده. ویو رفته بالا. ولی لایک همون تعداد ثابت فالورهاته

  17. سلام پست من نمیاره ک چند نفر اونو ب اشتراک گزاشتن فقط سیوی هارو میاره چرا؟

    1. پیج منم بیزینسی هست، ولی تعداد اشتراک گذاری رو نشون نمیده، کلا غیرفعال شده این گزینه.

  18. سلام.من چجوری میتونم بفهمم چند نفر پست اینستاگرام منو چک کردن دیدن ولی لایک نکردن ممنون میشم بهم بگین.

    1. سلام
      ایمپرشن تعداد دیده شده و لایک هم تعداد لایک شده هست. با مقایسه این دو میتونید تشخیص بدید.

  19. من حساب اینستاگرامم عمومی بود و خصوصیش کردم و دوباره عمومی کردم ولی دیگه قسمت مشخصات پست اکسپلور و هشتک و ریچ اینارو نشون نمیده ینی دیگه پست ها اکسپلور نمیره یا هشتگ منظورم پست های قبلیه؟

    1. بررسی کنید ببینید پیج شما هنوز تجاری هست یا خیر

  20. سلام
    یه سوالی داشتم
    اکانت هایی که بازدید کردیم اما نمیتونیم پیداش کنیم رو میشه دوباره پیدا کرد یا همون تاریخچه بازدید از اکانت اینستا یا پست هایی که لایک و کامنت و سیو نکردیم وجود داره میتونیم پیداش کنیم؟؟!!
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

    1. سلام
      با بررسی که انجام دادیم ظاهرا این امکان فعلا وجود نداره.

  21. سلام خسته نباشید من پیچم بیزنسی وقتی پست می آرم هشتگ اولش قسمت تاپ هست بعد چند ثانیه پاک میشه میره اخیر چرا؟ وچرا شماره گذاشتم تونمایه آبی نمیشه؟

    1. سلام
      قسمت TOP رو اینستاگرام تایین میکنه که چه پستهایی قرار بگیرند.
      احتمالا شماره شما در بلک لیست اینستاگرام قرار داره. شماره دیگه ای رو امتحان کنید اگر مشکل رفع شد نتیجه میگیریم که مشکل از شماره قبلی شماست.

  22. سلام.من پیچ کاری دارم.در اطلاعات آماری بازدید از اکسپلور برای من نشان داده نمیشه!بقیه گزینه ها هستن ولی بازدید از اکسپلور نیست!دلیلش چی میتونه باشه؟ممنون میشم جواب بدین.

    1. سلام
      بازدید از اکسپلور زمانی نشون داده میشه که بازدیدی از اکسپلور داشته باشید.
      احتمالا فعلا بازدیدی ندارید.

    2. من تو پیچم حدودا دویستا پست دارم.یعنی هیچ کدوم نرفتن اکسپلور؟

    3. عرض من صرفا یک احتمال بود. ممکن هم هست باگ یا حتی آپدیت جدید اینستاگرام باشه.

  23. سلام من پیج کاری دارم میخوام تعداد لایک هاشون رو بشمارم ببینم کی بیشترین لایک رو کرده باید دونه دونه بشمارم یا جای خاصی هست ک چک کنم

  24. سلام من پیج کاری دارم میخوام بدونم کی بیشتر از همه پست هامو لایک میکنه از کجا بفهمم؟ باید بشینم دونه دونه تعداد لایک ها همه رو بشمرم؟

    1. سلام
      آمار تنها به صورت عددی در دسترس هست و مشخص نیست که چه کسی بیشتری لایک رو کرده.

  25. سلام و خدا قوت
    آیا بازدید خود صاحب پیج هم جزو آمار به حساب میاد آخه من خدا پنجاه بار پستای خودمو نگاه می کنم😊😊😊😊

  26. سلام
    پیج من پرایوته اما رمان آپلود میکنم و میخوام بدونم چرا ویو پست ها رو نمیبینم؟! فقط لایک و کامنت هست اما ویو رو نمیبینم !!!

    1. سلام
      توی همین صفحه هم توضیح دادیم که آمارها برای پیجهای پرایوت در دسترس نیستند و باید پیجتون رو پابلیک کنید.

    1. سلام
      آمارها تنها برای پست هایی ثبت میشن که بعد از بیزینسی شدن پیج منتشر شدند و برای پیج های قبل از اون عبارت N/a درج میشه.

  27. سلام و وقت بخیر من یه پیج دارم که فقط دو‌ تا فالوئر دارم پستی که گذاشتم فقط دو‌تا لایک‌خورده اما بازدید همون پست رو زده۱۲ در حالی که پیجمم قفله اگه میشه لطفا بگید این چطور ممکنه ینی پست هام رو‌کسه دیگه ای به جز اون دو‌نفر میبینن؟؟یا دیدن؟

    1. سلام
      اگر منظورتون ایمپرشن هست که 12 زده خیر. همون دو نفر مجموعا به تعداد 12 بار همون پست رو دیدند. البته آمارهای اینستاگرام تقریبی هست و نمیشه استناد دقیقی به اعداد کرد. ولی در کل دقت بالایی داره.

  28. سلام تعداد ویو و لایک در پستهای دیگران رو نمیبینم و از کلمه other استفاده میشه بجای تعدا لایک با ویو. میدونم اینستا داره تعداد ویو ها و لایکا رو حذف میکنه ولی چطور میشه من الان دوتا اکونت دارم با یه اکونت همون پست رو میبینم تعداد رو نشون میده ولی با پیج و اکونت دیگرم نشون نمیده ممنونم

    1. سلام.
      پیج ها با هم متفاوت هستن و قابلیت ها دیر یا زود اضافه میشن.

  29. چرا پیج من هیچی رو نشون نمیده جز اون ۴ تای بالایی(لایک،سیو،کامنت و ارسال) ؟ممکنه به خاطر اینستگرام فارسی باشه؟

    1. با سلام خدمت شما
      دلایل زیادی میتونه داشته باشه. یکی از این دلایل تست ازمایشی رابط کاربری توسط اینستاگرام روی یوزرهای خاص هست.

  30. سلام و خسته نباشید
    چطور میتونم نام افرادی که پست رو ذخیره کردن یا از نمایه بازدید کردن را ببینم

    1. با سلام خدمت شما
      چنین امکانی وجود نداره.

  31. سلام وقتتون بخیر
    چطور میتونم متوجه بشم که چطور یه نفر به امار دقیق بازدید من از صفحات دیگه ی اینستاگرامی دسترسی پیدا کرده.
    و ایا راهیی هست خودم هم متوجه این قضیه بشم
    اکانتم هم شخصی هست

    1. با سلام خدمت شما
      همونطور که در این صفحه توضیح داده شده، برای دسترسی به آمارها لازم هست پیجتون به حالت تجاری تبدیل بشه. غیر از شما کسی از آمار پیجتون اطلاعی نخواهد داشت.

  32. با سلام من ۱۱k دنبال کننده دارم و هر پستم بین هفتصد تا هزار بازدید کننده داره ،ولی متاسفانه فالورهای فقط لایک های منو میبینند ، و تعداد ویو برای فالورهای نشون داده نمیشه ، چطور کاری کنم تا دیگران تعداد ویو منو ببینم؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. با سلام خدمت شما
      ظاهراً نمایش تعداد لایک و ویو در پستها به تدریج از سمت اینستاگرام در حال پنهان شدن هست و به زودی در آینده این دو قابلیت (لایک و ویو) زیر پستها نمایش داده نمیشه.

    2. سلام. ببخشید من دوبار پیجمو بیزینس کردم و دوباره اونو خصوصی کردم. الان میخوام دوباره بیزینسش کنم ولی نمیشه… همه ی مراحلو انجام میدم اما به گزینه اخر که میرسه انجام نمیده …تقریبا دوماهی میشه..ایا راهی هست دوباره بیزینسش کنم؟

    3. با سلام خدمت شما
      پیج های خصوصی یا پرایویت نمیتونن بیزینس باشن، پیجتون رو ابتدا عمومی کنید و سپس به بیزینس تبدیل کنید.

  33. سلام خسته نباشی یک سوال داشتم،مح زیر پست اینستاگرامم گزینه View Insights را پیدا نکردم میشه لطفا راهنماییم کنین با تشکر

    1. با سلام خدمت شما
      برای مشاهده عبارت View Insights لازم هست پیج خودتون رو به حالت بیزینس تبدیل کنید.

  34. ممنون از مقاله خوبتون.
    فقط یه سوال داشتم، توی بخش discovery یه قسمتی به اسم frome other به عنوان منابع دیگر هستش، این منابع میتونه چه منبع هایی باشه؟

    1. با سلام خدمت شما
      هر منبعی غیر از منابعی که ذکر شده میتونه در این دسته قرار بگیره.

  35. سلام از شما ممنونم
    من در یک شهر کوچک زندگی میکنم و کاری ندارم، تنها داراییم یه لپتابه … شروع کردم فتوشاپ یاد گرفتم (بدون رفتن به کلاس)
    الان یه پیج اینستا دارم اما هرچه تلاش میکنم فالورهام زیاد نمیشه هیچ کس سفارش نمیده
    نسبت به رقبایی که همین کار رو میکنن واقعا تلاش میکنم اما هیچ فایده ای نداره البته تازه 3-4 ماه کار رو شروع کردم
    بنظرتون با امید ادامه بدم به جواب میرسم؟

    1. با سلام خدمت شما
      بله قطعا با تلاش میتونید به اهدافتون برسید.
      اما بحث افزایش فالوور بحث پیچیده ای هست که در مقاله افزایش فالوور اینستاگرام در این مورد توضیحاتی رو خدمتتون ارائه دادیم.

  36. سلام
    چرا در بعضی پست های اینستاگرام تعداد بازدید رو میزنه در بعضی پستا تعداد لایک، علت چیه؟ روشی برای اینها وجود داره که مثلا بخوایم تعداد بازدید رو بزنه ؟! ممنونم

    1. با سلام خدمت شما
      در کل اینستاگرام قصد حذف نمایش تعداد لایک رو داره و این اتفاق شاید به این خاطر باشه.

  37. بسیار ممنونم از اطلاعات به روز و ارزشمندی که دراختیارمون قرار میدید. عزیز آیا با داشتن اکانت تجاری امکان اینکه اکانت بازدیدکننده های پیج و پست هامون رو تک به تک ببینیم وجود داره یا تنها آمار و ارقام ارائه میشه؟ خواهش میکنم جواب بدید. من یه پیج خاص رو هر روز چک میکردم و نمی خواستم صاحب پیج منو بشناسه. الان متوجه شدم اکانتش تجاری بوده. چون گزینه کال روداره. یعنی متوجه شده؟

    1. خواهش میکنم. انجام وظیفه است.
      خیر در رابطه با اکانت تجاری چنین امکانی وجود نداره و صرفا آمار عددی اعلام میشه. چرا که ارائه اطلاعات همچون چیزی که شما فرمودید نوعی زیر پا گذاشتن حریم خصوصی افراد هست. تمامی افرادی هم که ادعا می کنند می تونن تشخیص بدن چه کسی به اکانت شما مراجعه کرده و… کذب هست.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =