عکاسی و گرافیک

تاریخچه موشن گرافیک

موشن گرافیک ها قطعاتی از انیمیشن یا فیلم های دیجیتال هستند که در کنار هم حرکت یا چرخش را ایجاد می کنند و معمولاً با استفاده از صدا برای استفاده در پروژه های چندرسانه ای ترکیب می شوند. موشن گرافیک ها معمولاً از طریق فناوری رسانه های الکترونیکی نمایش داده می شوند ، اما ممکن است از طریق فن آوری دستی نیز نمایش داده شوند. این اصطلاح هنوز هم گرافیکها را از آنهایی که ظاهری دگرگونی دارند با گذشت زمان ، بدون مشخص شدن بیش از حد فرم ، متمایز می کند. در حالی که هر شکل از انیمیشن های تجربی یا انتزاعی را می توان موشن گرافیک نامید ، این اصطلاح معمولاً صریح تر به کاربرد تجاری انیمیشن و جلوه های کاربردی فیلم ، فیلم ، تلویزیون و تعاملی اشاره دارد.

موشن گرافیک و سفارش ساخت موشن گرافیک حرفه ای و تبلیغاتی

 

موشن گرافیک ها فراتر از متداول ترین روش های فیلمبرداری با فریم و انیمیشن هستند. موشن گرافیک ها را می توان از انیمیشن معمولی متمایز کرد به این دلیل که به اندازه انیمیشن ها شخصیت محور یا داستان محور نیستند و اغلب نشانگر شکل ها و فرم های انتزاعی مانند آرم یا عناصر آرم هستند.

هیچ تعریف جهانی از موشن گرافیک وجود ندارد. ارائه هایی وجود دارد که می تواند به عنوان موشن گرافیک در اوایل دهه 1800 طبقه بندی شود. مایکل بتانکتور نخستین بررسی عمیق تاریخی را در این زمینه نوشت و مبانی آن در موسیقی بصری و فیلمهای انتزاعی تاریخی دهه 1920 را استدلال کرد.

تاریخچه موشن گرافیک به تاریخ گرافیک رایانه نزدیک است زیرا تحولات جدید گرافیک های تولید شده توسط رایانه منجر به استفاده گسترده تر از طراحی حرکتی می شود که مبتنی بر انیمیشن فیلم نوری نیست. اصطلاح موشن گرافیک با ویرایش فیلم دیجیتالی در محاسبات سرچشمه گرفته است ، شاید این کار برای همگام شدن با فناوری های جدید باشد. در ابتدا گرافیک های تلویزیون به عنوان Design Broadcast طراحی می شدند.

یکی از اولین کاربردهای اصطلاح “موشن گرافیک” توسط انیماتور جان ویتنی بود که در سال 1960 شرکتی به نام شرکت Motion Graphics Inc تاسیس کرد.

سائول باس پیشگام اصلی در ساخت سکانس های فیلم بلند است. کارهای او شامل دنباله های عنوان برای فیلم های محبوب مانند “مرد با بازوی طلایی” (1955) ، سرگیجه (1958) ، آناتومی یک قاتل (1959) ، شمال توسط شمال غربی (1959) ، روانی (1960) و مشاوره و رضایت ( 1962). طراحی های او ساده بود ، اما به طور موثری روحیه فیلم را زنده می کرد.

اکنون که به تاریخچه ورود موشن گرافیک در دنیای رایانه پرداخته ایم، در مقالات بعدی آی آر سوشیال به مفاهیم تخصصی تری در حوزه نحوه ساخت موشن گرافیک خواهیم پرداخت.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شانزده =