اینستاگرام

آشنایی با آخرین الگوریتم اینستاگرام برای نمایش پست­ ها (الگوریتم 2021)

اینستاگرام الگوریتم جدیدی را برای نحوه نمایش پست ها در چند سال اخیر بکار گرفته است. در این نوشته، آی آر سوشیال بروزترین اطلاعات درباره این الگوریتم قدرتمند را در اختیار شما قرار خواهد داد.

الگوریتم اینستاگرام در سال 2021 چگونه کار می کند؟

نکته ای که در ابتدا باید به آن توجه کرد این است که این الگوریتم دیگر براساس ترتیب زمانی پست ها نمی باشد. در این الگوریتم جدید پست هایی که بیشتر لایک می کنید، توسط اینستاگرام تشخیص داده می شود و آن ها را بالاتر از سایر پست ها به شما نشان می دهد. آنچه که تاکنون درباره این الگوریتم به وضوح می دانستیم؛ نمایش پست های دوستان و افراد خانواده قبل از سایر پست ها بود؛ اما درباره نحوه نمایش دیگر پست ها اطلاعاتی نداشتیم. این شرکت درباره چگونگی عملکرد این الگوریتم اطلاعاتی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این الگوریتم بر اساس سه عامل مهم به رتبه بندی پست های اینستاگرام می­پردازد.

ارتباط (Relationship)

اینستاگرام در طرح جدید خود به اولویت بندی محتوا با توجه به تعامل و ارتباط زیاد کاربر با سایر حساب های کاربری و پیج های اینستاگرام اقدام نموده است. در بیانی ساده تر؛ چنانچه فردی اغلب زیر پست های شما کامنت می گذارد، یا اگر افرادی نوتیفیکیشن را برای پیج شما فعال کرده باشند، یا در دایرکت برای یکدیگر پیام ارسال کنید، یا در پست هایتان یکدیگر را تگ نمایید، این الگوریتم تشخیص می دهد که شما دو نفر ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارید. این تنظیمات به کاربران اجازه می دهد که 90 درصد از پست های دوستان و خانواده خود را مشاهده کنند. اینستاگرام بر این عقیده است زمانی که اولویت بندی نمایش پست ها تنها براساس ترتیب زمانی بود، کاربران حدود 50 درصد از پست های مهم و حدود 70 درصد از فیدهای خود را از دست می دادند.

علاقه (Interest)

این الگوریتم همچنین پیش بینی می کند که کدام پست براساس نوع فعالیت گذشته برای کاربران حائز اهمیت می باشد. این کار با استفاده از فناوری بینایی ماشینی- که همچنین با عنوان فناوری تشخیص تصویر نیز شناخته می شود- برای ارزیابی محتوای یک تصویر انجام می گیرد. این مشابه روش الگوریتم فیسبوک و یوتوب برای فلیتر و پیشنهاد محتواهای متنوع به کاربران است. بنابراین چنانچه شما به هنر علاقه داشته باشید، با احتمال بیشتری پست هایی با محتوای هنر را در بالای فید خود در صفحه Home مشاهده خواهید کرد.

زمان بندی (Timeliness)

این الگوریتم پست های جدیدتر را در ابتدا به کاربر نشان می دهد. از آنجایی که اینستاگرام ترتیب بندی نمایش پست ها را از حالت نمایش جدیدترین پست ها برای کاربران خارج کرده بود، با انتقادات بی شماری مواجه شد؛ که در نهایت این عامل در کنار سایر عوامل برای اولویت بندی پست ها قرار گرفت. شاید از دید برخی افراد دیده شدن پست های آن ها توسط سایر کاربران اهمیت چندانی نداشته باشد؛ اما علاوه بر جنبه سرگرمی باید به جنبه درآمدزایی اینستاگرام برای برخی افراد نیز توجه کرد. در حوزه تجارت و برای برندها زمان بندی بدین معنی است که رفتار مخاطبان و همچنین پست کردن محتوا، زمانی که آن ها آنلاین هستند، بسیار دارای اهمیت می باشد.

الگوریتم اینستاگرام

دیگر عوامل موثر در الگوریتم جدید اینستاگرام

علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا، اینستاگرام از فاکتورهای دیگری نیز برای رتبه بندی هر چه بهتر پست ها استفاده می کند.

تعداد دفعات استفاده از برنامه اینستاگرام  (Frequency of Use)

این  موضوع که در یک شبانه روز چندین مرتبه اپلیکیشن اینستاگرام را باز می کنید، بسیار اهمیت دارد. اینستاگرام قصد دارد بهترین و محبوب ترین پست هایی را از آخرین زمانی که شما اینستاگرام را چک کرده اید، برای شما نشان دهد.

مدت زمان استفاده از اینستاگرام (Usage or Session Time)

کاربری که مدت زمان 45 دقیقه را در اینستاگرام صرف می کند در مقایسه با کاربری که تنها 5 دقیقه را به چک کردن اینستاگرام خود اختصاص می دهد، پست های بیشتری (منظور پست هایی است که احتمال دیده شدن ان ها توسط کاربر کم می باشد) را مشاهده خواهد نمود. در حالی که کاربر دیگر تنها مهم ترین پست ها را دریافت می کند. اینستاگرام با محاسبه زمان صرف شده توسط هر کاربر قصد دارد بداند در چه زمان هایی باید بهترین پست ها  را برای آن ها نمایش دهد و در چه زمانی پست هایی با اهمیت کمتر در اختیار قرار دهد.

احتمال لایک شدن پست توسط سایر کاربران (Likelihood)

Likelihood بدین معناست یک فرد خاص که پیج شما را دنبال می کند، در گذشته چه میزان از پست های ارسال شما را لایک کرده است. این میزان به صورت درصد محاسبه می شود و در اولویت بندی نمایش پست برای آن کاربر تاثیر داده می شود.

مرتبط بودن (Relevancy)

نمایش پست شما برای سایر کاربران تا حدود زیادی به این عامل بستگی دارد که موضوع پست شما تا چه میزان به پست هایی که کاربر در گذشته لایک کرده است، مرتبط می باشد.

در هنگام کار با اپلیکیشن اینستاگرام ما به الگوریتمی نیاز داریم که پست های مهم تر را برای ما زود تر نمایش دهد و پس از آن سایر پست ها را طبقه بندی کند؛ که اینستاگرام در الگوریتم جدید خود به خوبی این نیاز را برآورده کرده است. با توجه به اطلاعاتی که درباره جزئیات دقیق این الگوریتم و چگونگی عملکرد آن در اختیار کاربران گذاشته شده است، افراد به ویژه کسانی که دارای اکانت های تجاری و صاحب کسب و کار هستند می توانند در مدیریت پیج اینستاگرام خود و دیده شدن آن توسط سایر کاربران موثر عمل کنند.

مطالب با موضوع مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − نه =