شبکه های اجتماعی

چگونه از شبکه های اجتماعی استفاده مفید داشته باشیم؟

شبکه های اجتماعی راه بسیار آسانی را در اختیار افراد برای دستیابی به اطلاعات متنوع در زمینه های مختلف و به اشتراک گذاری سریع آن با دیگر کاربران قرار داده است. اکثر کاربران از شبکه های اجتماعی به منظور سرگرمی و وقت گذراندن استفاده می کنند. اما آیا این تنها کاربرد این رسانه های اجتماعی است؟ شما با چه هدفی از آن استفاده می کنید؟ در این مقاله، مهم ترین نقش شبکه های اجتماعی، یعنی بازاریابی کسب و کارها از طریق شبکه های اجتماعی را بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ چرا این تاکتیک برای بازاریابی انواع بیزنس ها از طریق بستر رسانه های اجتماعی انجام می شود؟ چگونه بر روی میزان ترافیک وب سایت شما تاثیر خواهد داشت؟ کدام یک از شبکه های اجتماعی را باید برای بازاریابی کسب و کار خود انتخاب کنیم؟ این ها نمونه سوالاتی هستند که ذهن کسانی که قصد معرفی تجارت شان در شبکه هابی اجتماعی را دارند، مشغول کرده است. آی آر سوشیال به تمامی این سوالات پاسخ خواهد داد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؟

اگر بخواهیم بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing) را در یک جمله تعریف کنیم، به روند دستیابی به ترافیک و یا توجه به کسب و کار شما از طریق شبکه های اجتماعی اشاره دارد. هیچ گاه توانایی بالقوه رسانه های اجتماعی را دست کم نگیرید! آن ها می توانند شرایط را به نفع تجارت شما رقم بزنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از شیوه های بازاریابی دیجیتال است؛ که روشی بسیار موثر برای ا نجام کسب و کار در هر زمینه ای می باشد. با این روش، شما می توانید تجارت خود را به مشتریان بی شماری در هر کجا که باشند، معرفی کنید. بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل به اشتراک گذاری محتوا و پست های مرتبط با کسب و کار شما مانند متن، عکس، فیلم و بسیاری از پست های دیگر است که می تواند مخاطبان شما را به خود مشغول کند.

چنانچه شما صاحب کسب و کار می باشید، باید توجه داشته باشید که در دنیای امروزی و با پیشرفته شدن فناوری ها، روش های سنتی بازاریابی به تنهایی پاسخگوی نیاز شما به جذب مشتری نخواهد بود. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی فرصت بی نظیری را برای تجارت شما فراهم می کند تا با افراد بسیار زیادی ارتباط برقرار کنید، تجارت خود را به آن ها معرفی کنید و به یک برند در بین مخاطبان خود تبدیل شوید.

حال به این نکته می رسیم که چرا استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی، برای بازاربی تجارت مان ضرورت دارد؟

شبکه های اجتماعی

چرا باید از SMM استفاده کنیم؟

پیشنهاد ما به شما این است که همگی باید از این روش قدرتمند برای تبدیل کردن تجارت خود به یک برند کمک بگیریم. زیرا اگر از انواع شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، لینکدین استفاده نکنیم، فرصت بزرگی را برای موفقیت هر چه بیشتر در تجارت خود از دست خواهیم داد. در حال حاضر بیش ار 90 درصد مردم، به طور فعال در شبکه های اجتماعی حضور دارند و هدف قرار دادن آن ها برای افزایش آگاهی از برند شما، راهی به مراتب بهتر از سایر روش های بازاریابی است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی نه تنها روشی بسیار موثر برای ایجاد آگاهی درباره برند شماست، بلکه می تواند به شما در دریافت بازخورد مشتریان (مثبت یا منفی)، شکایات و یا هرگونه سوال مرتبط با محتوای کسب و کار شما، کمک قابل توجهی کند. با این کار شما قادر خواهید بود پاسخ مناسبی را به مشتریان ارائه دهید و خدمات بهتری را برای جلب رضایت آن ها فراهم کنید.

مشتریان زیادی در شبکه های اجتماعی منتظر شما هستند.

امروزه علاوه بر موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی نیز به عنوان ابزاری قدرتمند در اختیار کاربران قرار گرفته است و به آسانی به جستجوی آنچه که می خواهند، می پردازند. یکی از مزایای شبکه های اجتماعی در مقایسه با موتورهای جستجو این است که کاربران می توانند به آسانی پست و محتوای شما را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند و بدین ترتیب تعداد بسیار زیادی از کاربران درباره نوع تجارت و محتوای آن آگاهی پیدا می کنند و مشتریان زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد. این دلیل اصلی است که چرا نباید به هیچ وجه تاکتیک بازاریابی شبکه های اجتماعی را نادیده بگیریم.

شبکه های اجتماعی

به اشتراک گذاشتن سایت ها در شبکه های اجتماعی

البته در استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی، بهینه سازی رسانه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. بیاید کمی بیشتر در این باره بدانیم. شما صاحب کسب و کاری هستید و اقدام به معرفی و تبلیغ محصول یا خدمات خود در شبکه های اجتماعی می کنید. تنها با استفاده صحیح و اصولی از این روش شما، موفقیت بسیاری کسب خواهید کرد. اما اگر به دنبال کسب نتایج بلند مدت و ادامه و توسعه کسب و کار خود هستید، استفاده از سایت های رسانه های اجتماعی به شدت توصیه می شود. بسیاری از مشاغل که از شبکه های اجتماعی درراستای معرفی کار خود بهره می بردند، پس از مدتی به دلیل عدم استفاده از سایت ها برای بازاریابی با مشکلات زیادی روبرو می شوند و حتی در مواردی شکست می خوردند؛ چراکه ارتباط آن ها با مخاطبان بیشتر قطع می شود.

پس بهینه سازی شبکه های اجتماعی با این هدف انجام می شود که شما بتوانید ترافیک کاربران در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین، فیسبوک، گوگل پلاس، اینستاگرام و … به سوی سایت خود هدایت کنید و یا برعکس. با اضافه کردن لینک های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی در صفحات وب خود و یا اشتراک گذاری صفحات وب در شبکه های اجتماعی، علاوه بر اینکه در بهینه سازی و سئو برای سایت شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود، مشتریان و مخاطبان بسیاری را برای شما جذب می شود.

تبلیغات در رسانه های اجتماعی

اکنون استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی، مصداق کاملی از عبارت ” برای بدست آوردن چیزی، باید چیز دیگری را از دست بدهید.” می باشد. شاید سوال شما این باشد که چگونه؟ در ادامه خواهیم گفت.

شبکه های اجتماعی بستر گسترده ای با تعداد بسیار زیادی از کاربران است که امکان دستیابی به مخاطب تنها  از طریق جستجو کار بسیار سختی می باشد. برای دسترسی به چنین مخاطبانی باید هزینه پرداخت کنیم. هر چه هزینه بیشتری پرداخت کنید، به نتایج مثبت بیشتری نیز دست پیدا خواهید کرد. به همین دلیل تبلیغ در رسانه های اجتماعی، دارای جایگاه مهم و با ارزشی در هدف قرار دادن کاربران است.

تاکنون باید مشخص شده باشد چرا استفاده از رسانه های اجتماعی برای رشد و توسعه کسب و کار شما به یک برند، راه بسیار شگفت انگیزی است. دقت کنید که بازاریابی شبکه های اجتماعی باید بخشی از استراتژی و بازاریابی شما برای بالابردن تجارت تان باشد.

آی آر سوشیال همراه شما در مدیریت شبکه های اجتماعی

حال که با اصطلاح بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا شدید، باید بدانید که اشتراک گذاری محتوای مناسب با کسب و کار شما از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. برای انجام هر چه بهتر این کار، نیاز به استفاده از محتواهای مختلف در قالب محتوای متنی، تصویری و فیلم، ایده های جالب و خلاقانه برای معرفی تجارت، آشنایی با تکنیک ها و روش های جذب مخاطب و تبلیغات در شبکه های اجتماعی دارید. بنابراین شما باید مدیریت شبکه های اجتماعی خود را به بهترین نحو انجام دهید تا به آنچه که مدنظر شماست، به سرعت دست پیدا کنید.

اگر در ابتدای راه استفاده از شبکه های اجتماعی برای تجارت خود هستید و تجربه چندانی در این زمینه ندارید، ما به کمک شما خواهیم آمد. ما با هزینه اندک و بدون هیچ نگرانی، شما را در مدیریت شبکه های اجتماعی راهنمایی خواهیم کرد. آی آر سوشیال با داشتن تیمی متخصص، به طور حرفه ای به بررسی دقیق آنچه که برای شما بهترین نتیجه را به ارمغان خواهد داشت؛ از جمله تحلیل کسب و کار، پیدا کردن بازار هدف، روش ها و ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی، تبلیغات موثر و انتشار محتوای منحصر به فرد، می پردازد تا توسعه تجارت شما، روند رو به رشدی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پنج =