پزشکی و سلامت

ساخت پروتز بالای زانو با قیمت باور نکردنی در سال ۱۴۰۲

اگر مجبورید برای ساخت پروتز بالای زانو در ۱۴۰۲ اقدام کنید، حتما دچار قطع عضو از ناحیه بالای زانو شده اید. کسانی که این اتفاق دست و پنجه نرم می کنند، نیاز دارند در مورد قیمت پروتز پا بالای زانو اطلاعات کافی به دست آورند. اگر در موقعیت شرح داده شده هستید، توصیه می کنیم این مقاله را بخوانید.

از عوامل موثر بر قیمت پای مصنوعی بالای زانو در سال ۱۴۰۲ چه میدانید؟

عوامل زیادی را می توانیم نام ببریم که روی قیمت پای مصنوعی بالای زانو تاثیر می گذارد. برای آنکه ساخت این پروتز با شناخت بیشتری صورت گیرد، یک آشنایی اولیه با این عوامل، مفید به نظر می رسد. نکات موثر بر قیمت پای مصنوعی به شرح زیر است:

1- نوع ماده ای که در ساخت پروتز به کار برده شده است؛

در ساخت پروتز زانو از مواد اولیه متفاوتی استفاده می کنند. از جمله این مواد می توانیم به سیلیکون، فایبر گلاس و فیبر کربن اشاره کنیم. از آنجایی که هر یک از این مواد، خصوصیات و قابلیت های منحصر به خود را دارند، روی قیمت پروتز تاثیر می گذارند. نکته ای که شاید دانستن آن برای شما جالب باشد این است، مطابق با گزارشات به دست آمده از فارس، ایلنا و مشرق، کلینیک ارتوپد فنی پایار، همواره از بهترین متریال ها برای ساخت پروتز استفاده می کند. بدون شک، یکی از دلایلی که باعث شده کاربران پروتزهای ساخته شده توسط این مجموعه، محبوبیت زیادی داشته باشند، همین مورد است.

2- برندی که پای مصنوعی را تولید کرده است؛

برخی از پروتزهایی که کاربران مورد استفاده قرار می دهند، توسط شرکت های تولید پروتز ساخته می شوند. از آنجایی که پروتز ساخته شده توسط هر برند، پیچیدگی های خود را دارد، به همین سبب، پروتزهای شرکتی برندهای مختلف، با قیمت های گوناگونی در اختیار افراد قرار داده می شوند.

3- خدماتی که بیمه ها ارائه می دهند؛

از دیگر عواملی که روی قیمت پای مصنوعی بالای زانو در سال ۱۴۰۲ تاثیر می گذارد، خدماتی است که بیمه ها ارائه می کنند. اگر شرکتی که خدمات بیمه ای خود را از آنها دریافت می کنید، ساخت پروتز پا را تحت پوشش خود داشته باشد، هزینه و قیمت ساخت پروتزها کاهش پیدا می کند.

4-منطقه جغرافیایی که کلینیک ساخت پروتز در آن قرار دارد؛

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعیت این است که منطقه جغرافیایی که کلینیک ساخت پروتز در آن قرار دارد، روی قیمت تاثیر می گذارد. معمولا، قیمت پروتز در شهرهای بزرگ تر، مناسب تر از قیمت ساخت آن در شهرهای کوچک تر است.

5-نوع فعالیت هایی که فرد دارد؛

فردی که فعالیت های بیشتری در طی روز دارد باید پای مصنوعی را نصب کند که بتواند در زمان فعالیت هایش به او کمک کند. این مورد، یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز بالای زانو در ۱۴۰۲ است.

قیمت پای مصنوعی بالای زانو در سال ۱۴۰۲ بیشتر است یا قیمت پروتز پا زیر زانو در 1402؟

موضوع دیگری که خوب است در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید، تفاوت بین قیمت پای مصنوعی بالای زانو در سال ۱۴۰۲ و قیمت پروتز پا زیر زانو است. اینکه تصور کنیم، در قطع عضو از ناحیه بالای زانو، قسمت بیشتری از عضو فرد قطع شده است و به همین دلیل باید هزینه بالاتری پرداخته شود، همیشه درست نیست.

همان طوری که در بالاتر اشاره کردیم، عوامل و پارامترهای متفاوتی را می توان مثال زد که روی قیمت پاهای مصنوعی تاثیر دارند. برخی از این عوامل روی تفاوت قیمت بین پای مصنوعی بالای زانو و پایین زانو نیز اثر خود را می گذارند.

عملکرد پروتز، یکی از مواردی است که باعث تفاوت قیمت پای مصنوعی بالای زانو و پایین زانو شده است. برای مثال، اگر فردی قطع عضوی، برای ساخت پروتز پایین زانو هوشمند اقدام کند، موظف است هزینه بیشتری پرداخت کند در مقایسه با کسی که پروتز بالای زانوی او عملکرد بسیار ساده ای دارد.

نوع ماده به کار برده شده نیز دیگر عامل ایجاد کننده تفاوت قیمت به شمار می رود. امروزه، از مواد و متریال های مدرنی به نام فیبر کربن برای ساخت پروتز استفاده می کنند. فیبر کربن، بسیار سبک بوده و مقاومت بالایی دارد و همین دو فاکتور باعث شده پروتزهای ساخته شده با آن، قیمت بالایی داشته باشند. پس اگر در ساخت پروتز پا پایین زانو از این ماده استفاده شود، قیمت آن از برخی انواع پروتز پا بالای زانو به مراتب بیشتر خواهد بود.

برای دریافت لیست قیمت پای مصنوعی بالای زانو در سال ۱۴۰۲ چه کنیم؟

عواملی که روی قیمت پای مصنوعی بالای زانو در سال ۱۴۰۲ تاثیر دارند، شرح دادیم. اگر فردی که پای او از بالای زانو قطع شده است، لیست قیمت پای مصنوعی را در اختیار داشته باشد، می تواند خیلی راحت تر در مورد اینکه کدام یک از انواع پای مصنوعی را نصب کند، تصمیم بگیرد.

بهترین راهی که می توانیم برای دریافت این لیست پیشنهاد کنیم، مراجعه کردن به مراکزی است که در حوزه ساخت پروتز فعالیت می کنند. در این مراکز، انواع متفاوت پای مصنوعی ساخته شده و به همین واسطه می توان کامل ترین لیست اندام های مصنوعی را از آنها دریافت کرد.

قیمت ساخت پروتز پا بالای زانو در 1402 با بیمه چقدر است؟ آیا در این رابطه چیزی میدانید؟

اولین موضوعی که خوب است در مورد قیمت پای مصنوعی بالای زانو در سال ۱۴۰۲ به خاطر داشته باشید این است که قیمت این نوع پروتز توسط بیمه های دولتی پرداخت نمی شود و اگر بیمه هزینه ای پرداخت کند، آنقدر ناچیز و اندک است که نمی توان به آن دل خوش کرد.

در مورد بیمه های تکمیلی در کشور، داستان کمی فرق می کند. آنها به ازای حق بیمه ای که از بیمه شوندگان خود دریافت می کنند، خدمات نسبتا کامل تری ارائه می کنند. یکی از خدماتی که بیمه های تکمیلی در صورت تقاضای بیمه شونده، آن را پوشش می دهند، هزینه ساخت پروتز است.

اگر به خاطر نوع خاص فعالیتی که انجام می دهید، در معرض خطر قطع عضو هستید، بهتر است آینده نگری کرده و از خدمات بیمه های تکمیلی نیز نهایت استفاده و بهره را ببرید تا اگر خدای ناکرده در آینده، با واقعه غم انگیز قطع عضو درگیر شدید، مجبور نباشید هزینه بالایی برای ساخت پروتز پرداخت کنید.

کلام آخر

عوامل موثر بر قیمت پای مصنوعی بالای زانو در سال ۱۴۰۲، موضوع صحبت ما در این مقاله بود. امیدواریم نکات ذکر شده، در افزایش اطلاعات شما کمک کننده بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 7 =