سرگرمی

اصلی ترین تجهیزاتی که گیمر ها نیاز دارند چیست؟

گیم، جهانی بسیار جذاب و زیبا دارد. افراد بسیاری در دنیا گیمر هستند و ساعت زیادی را در طول روز بازی می‌کنند. افراد گیمرهای حرفه ای هستند که حتی از این راه درآمد نیز کسب می‌کنند. این اشخاص قطعاً نیاز به تجهیزات و سیستم های گیمینگ دارند تا بتوانند  راحت تر و حرفه‌ای تر به مسیر خود ادامه دهند. تجهیزات گیمینگ شامل چه چیزهایی می‌شود؟ با ما همراه باشید تا در ادامه لوازم مخصوص بازی را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد دارید پا در این عرصه بگذارید، لوازم مخصوص آن را نیز بشناسید و برای تهیه آنها اقدام نمایید.

لوازم مورد نیاز مخصوص یک گیمر

مانیتور، موس، کیبورد، صندلی، میز گیمینگ ،هدست‌، Wi-Fi، موس پد، دسته، هارد اکسترنال، میکروفون، وب کم، عینک مخصوص، نگه دارنده هدست، اسپیکر‌های استریو از جمله تجهیزات مخصوص این کار هستند. همین طور که مشاهده می‌کنید، لوازمی که برای این کار در نظر گرفته شده است بسیار زیاد می‌باشد اما می‌خواهیم اصلی‌ترین و مهم ترینِ آنها را به شما معرفی کنیم.

صندلی

این وسیله قطعا یکی از مهم ترین و کاربردی‌ترین وسایل مورد نیاز برای شما است. یک گیمر مجبور است که ساعات بسیار زیادی در طول روز را روی صندلی بنشیند پس برای اینکه به کمرش آسیبی نرسد حتماً باید از یک صندلی مناسب استفاده کند. این نوع صندلی را از روی ظاهرش نیز می توان تشخیص داد. سر و گردن شما توسط پشتی بلند آن پشتیبانی می‌شود. ارتفاع آن نیز متناسب با قد شما قابل تنظیم می باشد. جالب است بدانید که قابلیتی که در تغییر ارتفاع بازو های کناری آن وجود دارد باعث می شود که دست‌های شما در زمان بازی در جای مناسبی قرار گیرند. گاهی آپشن دیگری برای تنظیم شیب در ناحیه پشتی وجود دارد. با توجه به مواردی که ذکر شد شما به راحتی می‌توانید خرید صندلی گیمینگ را انجام دهید و با آرامش روی آن بنشینید و بازی کنید.

میز مخصوص

قطعاً برای قرار دادن تجهیزات لوازم گیمینگ نیاز به یک میز مخصوص بازی دارید. بهتر است میز را تهیه کنید که به این منظور تولید شده است. در واقع این محصول به میز کامپیوتر شباهت دارد اما دارای مساحت بیشتری می‌باشد. نکته قابل توجه ارتفاع آن است که باید ‏به صورتی باشد که شانه‌ها و دست‌های شما حین کار خسته نشوند. این را نیز در نظر داشته باشید که پاهای شما هم باید زیر میز راحت باشند.

موس بی سیم

قطعا شما هنگام بازی هیجان دارید. موس ممکن است دامنه حرکت شما را محدود کند پس به فکر تهیه این محصول از نوع بی سیم باشید. موس مخصوص می‌تواند هشدارهای لرزشی ایجاد کنند که شما به وسیله آن از عملکرد صحیح کلیدها مطلع شوید. اما جالب این است که کلیک این موس نسبت به موس معمولی هم حسا‌س‌تر است و هم سریع تر عمل می‌کند.

موس پد

در طول بازی شما گاهی مجبور می‌شوید که دائماً با موس کار کنید اما اگر موس شما یک لحظه به خوبی کار نکند اتفاقات بدی می‌افتد. اینجا است که نیاز به موس پد کاملا حس خواهد شد. این محصول مساحت بزرگی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گاهی آنقدر این فضا بزرگ است که شما حتی می‌توانید کیبورد خود را نیز روی آن بگذارید. این وسیله باعث می‌شود موس شما بدون اختلال عمل کند و البته مزیت دیگر آن ضد لغزش بودن است. در واقع موس پد نباید روی میز لغزش داشته باشد. معمولاً جنس این وسیله ضد آب و قابل شستشو نیز است.

کیبورد

شما برای اینکه راحت تر با فضای بازی مرتبط شوید و  دستورات لازم را به کاراکترها بدهید، باید یک کیبورد گیمینگ تهیه کنید. این محصول دارای کلیدهایی با حساسیت بالا است. مقاومت آن نیز در مقابل ضربه بسیار زیاد است. چینش کلیدهای یک کیبورد مخصوص گیم باعث می‌شود که دست شما کمتر خسته شود. در این محصول شما دسترسی راحت تری به کلیدها نیز دارید.

دسته

گفتیم که شما به یک کیبورد و یک موس احتیاج خواهید داشت اما اگر قرار است گیمری حرفه‌ای باشید، باید بدانید که این دو برای کنترل امور مربوط به بازی کافی نیستند. پس اگر می خواهید کنترل بهتری داشته باشید، باید یک دسته گیمینگ هم تهیه کنید. این محصول دارای دکمه‌های کنترلی روی بدنه خود است. شما هم می‌توانید از این دستگاه به عنوان جایگزین موس و کیبورد استفاده کنید و هم می‌توانید از آن به عنوان کمکی کنار آن دو محصول استفاده نمایید.

صفحه نمایش

وضوح بالای صفحه نمایش گیمینگ اهمیت بسیاری دارد. این‌گونه شما از جزئیات بازی به خوبی مطلع خواهید شد. در نتیجه در زمان کمی که دارید تصمیم درستی را اتخاذ می‌کنید. در این صفحه نمایش مخصوص تصاویر با سرعت بیشتری نیز پردازش می‌شوند. در مورد سایز این دستگاه باید بدانید که هر چه صفحه نمایش شما بزرگتر باشد، برای گیمر بهتر است. گزینه دیگری که در این رابطه وجود دارد، استفاده کردن از نمایشگرهای دوقلو است.

انتخاب شما هدست است یا اسپیکرهای استریو؟

این را می‌دانیم که هدست یکی از تجهیزات ضروری گیمینگ است. شما هیجان بازی را بیشتر از طریق صدا از هدست دریافت می‌کنید. اما ممکن است بخواهید به جای آن صدا را در تمام فضای اتاق گیمینگ خود پخش کنید. اینجا است که اسپیکرهای استریو به کار شما می‌آیند. این محصول می‌تواند بی سیم باشد و با بلوتوث کار کند.

گیرنده Wi-Fi

شما هم ممکن است از آن دسته از گیمرهایی باشید که بازی‌های آنلاین را دوست دارید. اگر اینطور است حتماً باید اینترنتی پر سرعت داشته باشید. پس بهتر است کامپیوتر گیمینگ خود را به یک گیرنده Wi-Fi پر سرعت و پر قدرت متصل کنید.

شما به تجهیزات دیگری نیز احتیاج دارید که ما فقط چند نمونه از آنها را برای شما شرح دادیم. همواره به خاطر داشته باشید که برای گیمر شدن نیاز به این ابزارها خواهید داشت؛ این وسایل از اعضای بدن شما محافظت خواهند کرد و به شما کمک می کنند که لذت بازی را بهتر تجربه کنید. پس می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات اصلی مخصوص گیمینگ، به فروشگاه آنلاین بروزکالا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =