موسیقی

آهنگ دونفره فرزاد فرزین در عید فطر اکران می شود…

به مناسبت ایام عید فطر هرساله چند فیلم به روی پرده‌ی سینماها می‌آیند. با نزدیک شدن به اتمام ماه مبارک رمضان و مطابق نظر شورای صنفی نمایش، چهار فیلم «آهنگ دونفره» به کارگردانی آرزو ارزانش، «دسته دختران» ساخته‌ی منیر قیدی، «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور و «بابا سیبیلو» نخستین ساخته‌ی ادوین خاچیکیان در لیست اکران عید فطر قرار گرفتند.

فیلم‌های مذکور از 29 فروردین در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به ژانرهای متنوعی که آنها دارند با استقبال خوبی از سوی مخاطبان سینما روبرو شوند. در ادامه به معرفی فیلم «آهنگ دو نفره» و بازیگران آن می‌پردازیم.

آهنگ دونفره

فیلم «آهنگ دونفره» به کارگردانی آرزو ارزانش و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است که در سال 1399 ساخته شده است. این فیلم نخستین بار در سی و نهمین دوره‌ی جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. آرزو ارزانش در نخستین ساخته‌ی خود سراغ فیلمی با ژانر عاشقانه-اجتماعی با رگه‌هایی از کمدی رفته است. فیلم دو قصه‌ی متفاوت را به طور موازی روایت می‌کند. قصه‌ی اول مربوط به خواننده‌ای پولدار و مرفه است که روزهای آخر از قرارداد کاری‌اش را سپری می‌کند. داستان دوم نیز مربوط به پسری با بازی احمد مهرانفر است که درگیر خانواده‌ای باج‌گیر شده است. قابل ذکر است که در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «چقدر مسیر زندگی‌مان با مسیر دود سیگار یکی استِ هردو به سمتی می‌روند که دلمان نمی‌خواهد.» علاقه‌مندان به خرید بلیت آهنگ دونفره می‌توانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند و به تماشای این فیلم بنشینند.

احمد مهرانفر، بهاره کیان‌افشار، امیرحسین رستمی، فرزاد فرزین، علیرضا استادی، النا حیدری، سهی بانو‌ذوالقدر، شیرین آقارضاکاشی، حمیدرضا دشتی وعلی برقی بازیگران این فیلم را شامل می‌شوند. در ادامه به معرفی کارنامه هنری برخی از بازیگران فیلم می‌پردازیم.

مروری بر کارنامه هنری برخی از بازیگران «آهنگ دو نفره»

احمد مهرانفر بازیگر توانای سینمای ایران است که همواره اثبات کرده همه‌فن‌حریف است و قادر است به خوبی کاراکتر جدی و طنز را ایفا کند. او حرفه‌ی بازیگری را با فیلم سینمایی «نان، عشق، موتور 1000» در سال 1380 آغاز کرد. او در طول بیش از 20 سالی که در این حرفه بوده در فیلم‌هایی همچون «درباره الی»، «بی خود و بی جهت»، «هیچ» و «ماجرای نیمروز» حضور داشته و بازی قابل قبولی از خود ارائه داده است.

همچنین او در حوزه‌ی کمدی نیز حضوری موفق دارد و تاکنون در فیلم‌هایی همچون «ایران برگر»، «زاپاس»، «خجالت نکش» و دو فیلم پرفروش «انفرادی» و «دینامیت» نقش‌آفرینی کرده است. اما می‌توان گفت همگان او را با کاراکتر محبوبِ ارسطو در سریال «پایتخت» به یاد می‌آورند. در واقع می‌توان ارسطوی سریال «پایتخت» را نقطه عطف کارنامه‌ی بازیگری احمد مهرانفر دانست.

فرزاد فرزین خواننده‌ی پاپ ایرانی که حالا چند سالی است به بازیگری روی آورده و در کارنامه‌ی بازیگری‌اش فیلم‌ها و سریال‌هایی در ژانر کمدی و اجتماعی را دارد. او بازیگری را در سال 1385 با ایفای نقش صفا در فیلم سینمایی «پسران آجری» آغاز کرد و  بعد از آن در دو فیلم «کنسرت روی آب» و «سگ‌های پوشالی» نیز حضور داشت. حال با ایفای نقش یک خواننده در فیلم «آهنگ دونفره» بار دیگر به سینماها برگشته است. همچنین او در سه سریال «ملکه گدایان»، «مانکن» و «عاشقانه» نیز ایفای نقش کرده‌ است. . قابل ذکر است که او در سریال کمدی «مانکن» نقشی متفاوت و کمدی بهرام را به بهترین نحو ایفا می‌کند.

امیرحسین رستمی نیز دیگر بازیگر «آهنگ دونفره» به حساب می‌آید که بازیگری را با فیلم «اسپاگتی در هشت دقیقه» به کارگردانی رامبد جوان در سال 1384 آغاز کرد. او خیلی زود در عرصه‌ی بازیگری پیشرفت کرد و فیلم‌هایی همچون «خاک آشنا»، «یک عاشقانه ساده»، «نیم‌رخ‌ها»، «مشکل گیتی» و … حضور داشته و ایفاگر کاراکترهای کمدی و جدی بوده است. فیلم «آهنگ دونفره» با اینکه ژانری اجتماعی-درام دارد اما دارای رگه‌هایی از طنز است که همین امر و ترکیب بازیگران حرفه‌ای آن موجب استقبال مخاطبین سینما از این فیلم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + نوزده =